Artık yaz mevsiminin sonuna geldiğimiz şu günlerde deniz, kum ve güneş tatilini bir kenara bırakıp kültür, sanat ve tarihin izinde yola koyulmaya ne dersiniz? Uzmanlarımıza ‘Mutlaka görülmesi gereken müze ve eserler hangileri?’ diye sorduk. 8 şehirden birbirinden güzel 15 müzeyi önerdiler.
#RotaEğitiminin ardından Tofaş’ta iş hayatına başladı. Farklı departmanlarda çalıştı. İşten ayrılarak danışmanlık şirketi kurdu. Babasının, ‘Başarı kendi başına bir olgudur ama başarıyı kıymetli kılan öyküsüdür’ sözünden etkilendi ve kendi başarı öyküsünü yazmaya girişti. Bugün otomotiv ana sanayinin yanı sıra yan sanayinin robotlu üretim hatlarını kuruyor. Sektörün dünyada ticaret hacminin çok yüksek olduğunu söyleyen Simetrik Pro’nun Kurucusu Gürel Yılmaz, “Hedefimiz 2025’te Türkiye’de, sonraki hedefimiz önümüzdeki 15 yılda Avrupa pazarında en büyük olmak” diyor.
#BursaTürkiye'de 50 bin TL'lik fiyatı ile dikkat çeken ve Elazığ'da Trabzonlu bir iş adamı tarafından satın alındığı açıklanan 2002 model Tofaş marka otomobil dün çekici yardımı ile Trabzon’a getirildi. Elazığ'da arabayı satın alırken "Trabzonlu bir iş adamı" için teslim aldığını söyleyen Ferdi Öztürk, aracın gerçek sahibi çıktı.
#ElazığTürkiye'de 50 bin TL'lik fiyatı ile dikkat çeken ve Elazığ'da Trabzonlu bir iş adamı tarafından satın alındığı açıklanan 2002 model Tofaş marka otomobil dün çekici yardımı ile Trabzon’a getirildi. Elazığ'da arabayı satın alırken "Trabzonlu bir iş adamı" için teslim aldığını söyleyen Ferdi Öztürk, aracın gerçek sahibi çıktı.
#OtomobilAçılımı ‘Türkiye Otomobil Fabrikaları Ananonim Şirketi’ olmasına rağmen ‘Kuş Serisi’nin üretiminin sona ermesinin ardından 16 yıldır ağırlıklı olarak hafif ticari araç üretimi yapan Tofaş, ‘Egea Ailesi’ ile yeniden ismi gibi otomobil üreticisi oluyor. Bursa’da üretimin önce 50’si sonra 60-65 otomobil olacak.
#TofaşTofaş'ın, bir döneme damgasını vurduktan sonra 2001'de üretimine son verdiği "Kuş Serisi" olarak adlandırılan Şahin, Doğan, Kartal model araçların tutkunları, modifiye (değiştirme, kişiselleştirme) için satın aldıkları araçlara fiyatlarının birkaç katı para harcıyor.
#TofaşAdına kulüpler kurulan, "Kuş Serisi" olarak adlandırılan "Şahin, Doğan, Kartal" model araçlar, yıllar önce üretimleri durdurulmasına rağmen hala en çok satanlar arasında yer alıyor.Piyasada fiyatı 10 bin liranın altında bakımlı, kullanılabilir durumda "Kuş Serisi" araç kalmazken, modeli yüksek olanlarının fiyatları 20 bin liraya yaklaşıyor.
#OtomobilTofaş’ın Türkiye’de ürettiği ve ‘Kuş serisi’ olarak adlandırılan Şahin, Doğan ve Kartal modelleri, üretimi 12 yıl önce durdurulmasına rağmen ilgi görmeye devam ediyor. Bu 3 modelle ilgili en fazla satış ilanı veren il sıralamasında Ankara ilk sırada yer alıyor.
Emre ÖZPEYNİRCİ - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, bu yıl hem yerli otomobille ilgili kararın verileceğini, hem de Volkswagen’in yatırım kararının netleşmesini beklediğini söyledi. Ergün, “Yerli otoyu cari açık için değil yükselen Türkiye’nin dünyada simgesi olması için istiyoruz” dedi.
Koç Grubu, Tofaş’taki ortağı İtalyan Fiat’ın teknolojik desteğiyle Bursa’da ‘Türk malı’ otomobil üretmek için düğmeye bastı. Fiat’ın mevcut modellerinden yola çıkılarak geliştirilecek aracın, tasarım ve mühendislik çalışmalarını Tofaş yapacak.
Kıraça Holding ve Karsan’ın Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, Vehbi Koç’un kızı olan eşi Suna Kıraç’ın “ufuk ötesini gören bir insan” olduğunu ifade ederek, “Ona tutkuyla bağlıyım. İş hayatında bir süredir stand-by’a geçmiştim. Jan ve Klod Nahum kardeşler yeni marka yaratma heyecanlarını bana da yansıttılar, bu işe giriştik” dedi.
Otomotiv beyinleri şunun farkında. Müşteri, otomobilin ismiyle fazla ilgilenmiyor, o havalı isimlerin anlamını da pek bilmiyor, sadece iyi bir araba istiyor. Buna rağmen otomotivciler, yeni modellere evrenin en sıkı ismini vermek için yarışıyor. Çocuklarına koyacakları adı bulmaktan bile daha zor olduğunu söylüyorlar bu işin.
Tofaş'ın “kuş serisi” olarak bilinen “Doğan”, “Şahin” ve “Kartal”, OYAK Renault'un “Broadway”, ve “Spring” modellerinin de aralarında bulunduğu bir dönemin efsane modelleri, ucuz fiyat ve tüketici alışkanlıkları nedeniyle hala en çok talep gören otomobiller olarak gösteriliyor.
Köklü bir geçmişe ve yerli otomobiller arasında önemli bir yere sahip olan Tofaş’ın kuş serisi modelleri, aralarındaki çok ufak donanım farklılıkları ile değişik adlar altında satılırdı. Örneğin Şahin, bir üst modeli olan Doğan ile aynı özelliklere sahip olmasına rağmen kullanılan daha lüks (!) malzemeler ile farklılaşırdı.