Türkiye’de kuruyemiş pazarının 2.2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, "Türkiye’nin yoğun siyasi gündeminden ve ekonomik durgunluklarından korkmuyoruz. Böyle dönemlerde tüketici zamanını evde geçirmeye başlıyor ve kuruyemiş satışları artıyor" dedi.
Kuruyemiş fiyatları geçen seneye göre yüzde 40 arttı. Sektör temsilcileri ABD’den ithal gelen ürünlere konulan ek vergi nedeniyle piyasadaki kaçak ürünlerin arttığı iddiasında. Hürriyet’e konuşan TÜKSİAD Başkanı Murat Yıldırım, özellikle badem ve cevizde menşei değiştirilerek piyasaya ürün sunulduğunu söyledi. Yıldırım, “Gümrük fiyatlarını ödememek için ürünler Dubai’ye getiriliyor ve orada menşei değiştiriliyor” dedi.
#KuruyemişBirbiri ardına yükselen fiyatlar tartışılmaya devam ederken, bazı süt ürünlerinin gramajları küçültüldü. Örneğin daha yakın zamana kadar 700 gramlık kaşar peynirleri pazarda hâkim ürünken, artık bu ürünlerin yerini 600 gramlık paketler aldı. Üreticiler de vatandaşları uyararak, “Aldığınız ürünlerin sadece fiyatına değil, gramajına da bakın” dedi.
#GazetehaberleriTürkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, yılbaşı haftasında market alışverişlerinin arttığını belirterek, "Büyükşehirler başta olmak üzere kuruyemiş, cips ve atıştırmalık satışları yüzde 60'ın üzerinde gerçekleşti. Tüketicilerin ette tercihi ise beyaz et oldu. Yılbaşı haftasında yerel zincirlerde hindi de dahil olmak üzere kanatlıdaki artış yüzde 40'lara vardı. Kırmızı et satışı ise yüzde 15 seviyesinde yaşandı." ifadelerini kullandı.
#KuruyemişSokağa çıkma kısıtlamalarının gelmesiyle birlikte marketlerde satılan ürünlere yoğun ilgi oluştu. Gıdadan kişisel bakım ürünlerine kadar birçok grupta ürünler yok satmaya başladı. CarrefourSA’nın Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, stoklarının bulunduğunu ve vatandaşların dezenfekte edilmiş ve sosyal mesafesi korunmuş marketlerde alışveriş yaptığını söyledi.
#CarrefoursaUçak bileti, tüm ailenin beklentilerini karşılayacak bir oda, “Madem çocuk istiyor yapalım, bir daha fırsat olur mu bilinmez” ve hayata geçirilmeyi bekleyen pek çok hayal… Çocukla yola çıkmak biraz masraflı olsa da keyfinizi kaçırmayın. Küçük önlemlerle hem ekonomik hem de özel bir tatil yapmanız mümkün. İşin püf noktası ise her şeyi önceden planlamak. Biz şimdiden yaz tatilini planlamaya başladık mesela. İşte ailece tatilinizin ekonomik yükünü 7 adımda azaltmanın yolları...
#Çocukla SeyahatYılbaşına sayılı günler kaldı, birbirinden lezzetli sofralarda sevdiklerimizle yepyeni bir yılı karşılamak için de hazırlıklar devam ediyor. Gıda Güvenliği Derneği Başkanı Samim Saner yılbaşı sofraları için tüketicileri açıkta satılan ürünlere karşı uyardı.
#AflatoksinTürkiye’nin önemli kuruyemiş üretim merkezleri arasındaki Denizli’de, tedarikçiler Çin’den gelen siyah çekirdeğin bu yıl yerli ürün olan beyaz çekirdek satışlarını olumsuz etkilediğini ifade ederek, çekirdeğe 2018 yılında adeta Çin darbesi vurulduğunu belirttiler.
#Çinİstanbul, Ankara ve İzmir gibi kentlerde yılbaşı gecesine evinde girenler en çok hindi, kuruyemiş, meyve-sebze tüketti. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, “Bu yıl en çok satan ürün ise çiğköfte oldu. Marketlerde ve çiğköftecilerde satışlar yüzde 100’e yakın arttı” dedi.
#En Çok31 Aralık gecesi milyonlarca kişi yeni yıla evinde girdi. Bu durum market cirolarına da yansıdı. 2017’ye göre yılın son iki günü market ciroları yüzde 50 artış gösterdi. Bir önceki yıla göre 31 Aralık gecesi marketlerde çiğköfte satışı yüzde 100’e yakın artış gösterdi.
#Türkiye Perakendeciler Federasyonuİstanbul'da 4 gündür aralıklarla devam eden kar yağışı, bazı vatandaşların günlük alışkanlıklarında geçici de olsa değişikliğe yol açtı. Kar yağışı dolayısıyla evde vakit geçirmeyi tercih eden İstanbulluların doğal gaz, internet kullanımı, atkı, bere ve eldiven gibi kışlık giyim harcaması arttı. AVM'lerde en fazla ziyaretçi sinema salonlarına ilgi gösterdi. Bu arada, İstanbul'da kar yağışının tadını çıkaranların fotoğraf paylaşımı da 4 gün içinde katlanarak arttı. Fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram'da #kar etiketiyle 2 milyona yakın, #kardanadam etiketiyle 122 binin, #kartopu etiketiyle 60 binin üzerinde paylaşım yapıldı.
#İstanbulNamet, Yörsan, Kemal Kükrer gibi Türkiye’nin gıdada önde gelen gıda markaları ile yabancıların yaptığı ortaklıklara bir yenisi eklenmek üzere. Türkiye’nin en eski markalarından olan ve 1923 yılında kurulan Kayserili Şahin Sucuk’a Körfez bölgesinden yabancı ortak geliyor.
#KayseriAnkara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nın gıda maddeleri üzerinde yaptığı denetimlerin sonuçlarını ürün bazında açıklayıp, marka ve üreticilerini gizlemesinin, vatandaşların bütün ürünlere kuşkuyla bakmasına yol açtığını öne sürerek, “Bu durum dürüst çalışan üreticiyi, esnafı ve tüccarı da olumsuz etkiliyor. Bu yüzden Bakanlığın bu ürünlerin markasını, üreticisini, satıcısını kamuoyuna açıklamasını istiyoruz” dedi.
İstanbul Atatürk Havalimanı’nın dış hatlar geliş bölümündeki Gümrüksüz Satış Mağazaları’nın (duty free) yeni free shopları ‘sessiz-sedasız’ açıldı. A-3 olarak tanımlanan bölüm de, dev bir içki kavına dönüştürüldü. Bunun için 7 metre yüksekliğinde duvar yapıldı. Raflara dizilen 15 bin şişe şarap ile viski ve şampanyaların en pahalısı 2490 Euro’luk etiketi ile Chateu Petrus şarabı.