Güncelleme Tarihi:
FRANSA’da düzenlenen 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası (EURO 2016), TV satışlarını artırdı.
Futbolseverlerin son model televizyonlara olan ilgisi, geçmiş dönemlerdeki Dünya Kupası ve Avrupa Şampiyonasını da geride bıraktı.
EURO 2016, başta ev sahibi Fransa olmak üzere şampiyonaya katılan ülke ekonomilerinde doping etkisi yaratırken, 8 yıl aradan sonra şampiyonada yer alan Türkiye’de de heyecana neden oldu. Türkiye’de şampiyonadan olumlu etkilenen sektörlerin başında ise TV üretici ve perakendeciler geliyor.
EURO 2016’nın hareketlendirdiği TV satışları, bu dönemde yüzde 10-20 arasında artarken, milli takımın maç günlerinde yüzde 30’luk artış kaydetti. 2016 Avrupa Futbol Şampiyonasından olumlu etkilenen bir diğer sektör de kuru yemiş oldu.
Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, Ramazan dönemi ve EURO 2016’nın etkisiyle özellikle ay çekirdeği satışlarının yüzde 20 artacağı öngörüsünde bulundu.
Emekçi, “Her iki süreç hala devam ediyor. Ramazan tüketimi bir miktar frenlemesine karşın, EURO 2016 tüketime denge getirdi. Şampiyona nedeniyle satışlarımızda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13-14 civarında bir artış var.” diye konuştu.