Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2008 00:00
Türkiye’de kuruyemiş pazarının 2.2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, "Türkiye’nin yoğun siyasi gündeminden ve ekonomik durgunluklarından korkmuyoruz. Böyle dönemlerde tüketici zamanını evde geçirmeye başlıyor ve kuruyemiş satışları artıyor" dedi.
KURUYEMİŞ sektörüne Peyman’a ortak olarak adım atan Esas Holding, yeni yatırımlara başladı. Peyman, başta fındık olmak üzere Türkiye’deki birçok ürüne sahip çıkıp kuruyemiş sektöründe global bir oyuncu olmayı hedefliyor. Türkiye’de pazarın 2.2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, "Sektör her geçen gün büyüyor. Türkiye’nin yoğun siyasi gündemi ve ekonomik durgunluklarından korkmuyoruz. Kuruyemiş sektörü bu durumlardan olumlu etkilenir. Çünkü tüketici daha çok evde oturur. Kimi stresten, kimi ise evde oturduğu için kuruyemişe odaklanır" dedi.
Pazar 2.2 milyar dolar
Emine Sabancı Kamışlı, paketlenmiş kuruyemiş pazarının 350 milyon dolara ulaştığını belirterek kuruyemiş sektörü hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: "Pazarın toplam büyüklüğü 2.2 milyar dolara ulaşıyor. Kişi başı tüketim 3 kilogramı geçiyor. Türkiye kuruyemiş sektöründe önemli bir oyuncu. Paketlenmiş kuruyemiş pazarı toplam pazarın içinde 350 milyon dolarlık bir paya sahip. Bu rakamı artırmak için çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde yapacağımız yeni yatırımlarla sektörde lider bir marka olacağız."
Hedef 110 milyon YTL
Peyman’ın önümüzdeki döneme ilişkin yeni projelerini ve hedeflerini anlatan CEO Ayhan Güneş şu bilgileri verdi: "Şu ana kadar planlarımızın hepsini gerçekleştirdik. Hedef rakamları tutturduk. 2008 yılı sonuna doğru 110 milyon YTL’lik ciro hedefimiz bulunuyor. Ciromuzun yüzde 75’ini paketlenmiş ürünlerden elde ediyoruz. Pazarın yüzde 20’sine sahibiz. 2009 yılı sonunda pazarda lider olmayı amaçlıyoruz. 2-3 yıl içerisinde büyüme gösterecek bir pazara yatırım yaptık. Yeni markalarla büyümeye devam ediyoruz."
İhracat 2 milyon Euro
Emine Sabancı Kamışlı ise yurtdışında büyümek istediklerini anlatarak şöyle konuştu: "Yurtdışı pazarlar Türkiye için çok önemli. Kuruyemiş sektöründe güçlü bir marka yaratıyoruz. Başta Rusya, Romanya, Fransa ve Almanya olmak üzere birçok ülkede büyük bir potansiyel var. Bu ülkelerde Türkiye’de üretilen ürünlerle büyük bir marka yaratacağız. 2 milyon Euro’luk bir ihracatımız var. Bunun kısa sürede artması için yeni markalara odaklandık."
Sektörün lideri çekirdek
TÜRKİYE’de kişi başı tüketimin 3 kilogram olduğuna dikkat çeken Emine Sabancı Kamışlı, "Dünya genelinde kuruyemiş pazarı yeni oyuncularla büyüyor. Bu sektörde çok iş var. Önü açık ve gelişmeye başladı. Kişi başı tüketimde lider bir pazara adım attık" dedi. Paketlenmiş kuruyemiş pazarında tonaj olarak çekirdeğin liderliği elinde bulundurduğunu söyleyen Sabancı, "Paketlenmiş kuruyemişte çekirdek lider. Türkiye’de her alanda olduğu gibi bu sektörde de alışkanlıklar değişecek" dedi.
Euro 2008, satışları yüzde 100 artırdı
GENEL olarak haziran ayının sektörde satışların düşmeye başladığı bir dönem olduğunu söyleyen Peyman CEO’su Ayhan Güneş şöyle konuştu: "Euro 2008 satışlarımızı olumlu yönde etkiledi. Geçtiğimiz dönemle kıyasladığımız zaman yüzde 100’lük olumlu etki söz konusu. Milli Takım’ın başarısıyla kuruyemiş satışları iyi gitti. Sektör genelinde de aynı olumlu hava vardı. Türkiye maç izlerken kuruyemiş yedi."
Rakamlarla kuruyemiş sektörü
2.2 milyar dolarlık bir pazar var.
Paketlenmiş ürün pazarı 350 milyon dolar.
Kişi başı tüketim 3 kilogram.
Pazarın yüzde
20’si Peyman’ın
Pazarın yüzde 20’sine sahip.
110 milyon YTL’lik ciro hedefi var.
İhracat 2 milyon Euro.
Gelirin yüzde 75’i paket ürünlerden sağlanıyor.
Yılda 9 bin ton ürün işliyoruz
PEYMAN’ın yatırımlara ve yenilenmeye odaklandığını söyleyen Emine Kamışlı Sabancı, şöyle konuştu: "Yılda 9 bin ton ürün işleniyor. Bu çerçevede öncelikli olarak, altyapı çalışmalarıyla tüm Türkiye’yi kapsayan bir dağıtım ağı oluşturma hedefiyle hızlı tüketim alanında deneyimli bir ekip oluşturuyoruz. Herhangi bir satın alma söz konusu değil. Ancak sektördeki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Çıkan fırsatlara bakabiliriz. Peyman’ın yurtdışında bilinirliğini artırmak ve daha büyük pazarlara açılmasını sağlayacak adımlar atıyoruz."