Yapay zekâya yönelik verilen eğitimlerde ve yapılacak çalışmalarda önceliğin ‘yerli ve milli uygulamaların hayata geçirilmesi’ olması gerektiğine dikkat çeken Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Ahmet Benzer, “2000’lerin başında ‘internet çağına giriyoruz, her yerde bilgi var’ dedik ancak hep tüketici olarak kaldık. Bunlar bizim ‘üretici’ olabileceğimiz fırsatlarken biz hep ‘satın aldık” dedi. Prof. Dr. Benzer, “İyi bilişim uzmanlarından destek alarak üretici pozisyonunda olmalı ve yeni teknolojiye uygun eğitim araçları geliştirmeliyiz” değerlendirmesinde bulundu.
#Yapay ZekâTürkiye’nin ilk internet bağlantısını kuran ekipte yer alan Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Kürşat Çağıltay’ın ailesi de kendisi gibi teknolojinin gelişmesine ve ilerlemesine katkı sağlayan çalışmalar yapıyor. Dört kişilik ailenin her bir üyesi teknolojinin gelecekte insan yaşamına faydalı bir şekilde kullanılması adına farklı konularda ilerliyor. Ailenin ortak hedefi ise ilerde güçlerini birleştirerek ortak bir akademik çalışma yapmak.
#Bu Ailenin İşi Son Teknolojiİnsanları diğer canlılardan ayıran en temel özellikler olarak kullanılan “Alet Yapan İnsan (Homo Faber)” ve “Düşünen İnsan (Homo Sapiens)” tanımlarına ek olarak Hollandalı Felsefeci Johan Huizinga “Oyuncu İnsan (Homo Ludens)” özelliğini de ortaya atmıştır. Huizinga oyunun insanı insan yapan önemli bir özelliği olduğunu ve insanlarda kültürün oluşumu sürecinde temel öneme sahip olduğunu söyler. Oyun çeşitli kültür biçimlerinin doğuşunda başlıca etkendir. Bilişim teknolojilerinin hayatımıza girmesiyle oyun da bir değişim geçirmiş ve bilgisayar oyunları her yaştan insanın hayatına girmiştir. Bilgisayar oyunlarının yeni edebiyat, sanat, medya, kültür olduğu artık kaçınılmaz bir gerçek oldu.
#PROF. DR. KÜRŞAT ÇAĞILTAY KİMDİR?Uzaktan eğitim sistemi sınıf kurallarını da değiştirdi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürü Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, yeni sistemde öğretmen ve öğrencilerin dikkat etmesi gerekenleri, yani yeni dönemin kurallarını 10 madde halinde sıraladı...
#GazetehaberleriAçık Ders Malzemeleri, öğretim kaynaklarının internet üzerinden aktarımı esasına dayanmaktadır. 2000 yılında Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nün (MIT) öncülüğünde ilk kez ortaya çıkmıştır. Günümüzde 19 ülkeden 200'e yakın kuruluşun yer aldığı 'Open Courseware Consortium' adı altında uluslarası bir nitelik kazanmıştır. İşte, açık ders malzemeleri hakkında merak edilenler...
#Açık Ders Malzemeleri Nedir?Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) tarafından düzenlenen KOD Ödülleri, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim düzeylerine yönelik, Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında öğrenmeye katkı sağlayacak dijital oyun ya da dijital oyun fikri üreten katılımcılar arasından finalistlerini seçti. Finalistler 7 Mart’ta jüri karşısına çıkacak.
#KodlamaODTÜ'lü bilim insanları, hiçbir fiziksel temas gerektirmeden sadece göz hareketleri ile kullanılabilen tekerlekli sandalye teknolojisi geliştirdi. Dünyada da pek çok yeniliği barındıran teknoloji, engellilere gözleriyle bilgisayar kullanma rahatlığı da sunuyor.
#ODTÜODTÜ koordinatörlüğünde başlatılan proje, öğretmenlerin etkili ders anlatma becerilerinin göz hareketlerini izleme teknolojisi ile tespit edilmesini sağlayacak. Proje kapsamında Türkiye, İtalya ve Litvanya’daki öğretmenlerin göz hareketleri özel gözlüklerle kaydedilip analiz edilecek.
#ODTÜKas erimesine neden olan hastalığından dolayı boynundan altı tutmayan ODTÜ Fizik Bölümü öğrencisi 23 yaşındaki Can Özmen'in hayatı, tekerlekli sandalyesi ve ODTÜ’lü araştırmacılarca geliştirilen, sadece gözlerini kırparak kullanabildiği bilgisayarı ile ABD'li ünlü fizikçi Stephen Hawking'in hayat hikayesine benzer özellikler taşıyor.
#Can ÖzmenKas erimesine neden olan hastalığından dolayı boynundan altı tutmayan ODTÜ Fizik Bölümü öğrencisi 23 yaşındaki Can Özmen'in hayatı, tekerlekli sandalyesi ve ODTÜ’lü araştırmacılarca geliştirilen, sadece gözlerini kırparak kullanabildiği bilgisayarı ile ABD'li ünlü fizikçi Stephen Hawking'in hayat hikayesine benzer özellikler taşıyor.
#Can ÖzmenAYNUR Tartan, “Kendinizle yüzleşin” başlıklı yazısında “Scio terapi”nin migrenden alerjiye, sindirim problemlerinden ruhsal travmalara kadar birçok soruna derman olduğunu anlatıyordu. Kendisinin de denediği ve çok başarılı bulduğu bu terapiyi “Nobel ödüllü sistem, NASA’lı bilim adamı Prof. Dr. William Bill Nelson tarafından bulunmuş” diye tanıtıyordu. 10 Aralık’ta Hürriyet Cumartesi’de çıkan bu yazıya iki akademisyenden eleştiri geldi. Bahçeşehir Üniversitesi’nden İlker Berkman bu terapiyi “bilimdışı safsata” olarak nitelendirdi. ODTÜ’den Prof. Dr. Kürşat Çağıltay da benzer görüşleri dile getirirken “NASA’da (ABD Havacılık ve Uzay Dairesi) çalışan böyle birisi yoktur. Böyle bir Nobel Ödülü kategorisi de bulunmamaktadır” dedi.
#Faruk BildiriciÇocukların ve gençlerin ruh sağlığı önceliklerine dikkat çeken ve çocuklar, gençler, aileler ile eğitimcilerin eğitim alanında yaşadıkları ruhsal ve davranış sorunları konu edinen Okul Ruh Sağlığı Sempozyumu bu yıl beşinci kez düzenleniyor.
#SempozyumBu yıl 5’incisi düzenlenen ‘Okulda Sosyal Medya, Internet ve Yeni Teknolojilerin Kullanımında Sorumluluklar’ sempozyumu 25-26 Mart’ta yapılacak. Psikolojik Rehabilitasyon ve Eğitim Programları Derneği (PREP) Başkanı Dr. Meltem Kora, ‘Fayda ve riskleri tespit etmeden teknoloji kullanımını tehlikeli ilan edemeyiz” diyor.
#Teknoloji