Güncelleme Tarihi:
Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) koordinatörlüğünde, öğretmenlerin etkili ders anlatma becerilerinin "göz hareketlerini izleme" teknolojisi ile tespit edilmesini sağlayan proje başlatıldı. Avrupa Birliği (AB) desteğiyle Türkiye, İtalya ve Litvanya'da yürütülecek projede, öğretmenlerin sınıf içinde öğrencileri ile kurdukları göz temasları ile etkileşimli tahta kullanım oranları analiz edilecek ve etkili öğretmen modeli belirlenecek. ODTÜ Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, Türkiye Ulusal Ajansı ile AB Erasmus+ tarafından desteklenen "Öğretmenlik Deneyiminin Yüksek Teknoloji ile Analizi (e-Teach)" projesine ilişkin bilgi verdi.
ÖZEL GÖZLÜKLERLE KAYDEDİLECEK
ODTÜ'deki laboratuvarlarında uzun süredir göz hareketlerini izleme teknolojisinin eğitimdeki uygulamaları üzerine çalışmalar yürüttüklerini dile getiren Çağıltay, bu kapsamda çeşitli okullarda bu teknolojiyi kullanarak bilimsel araştırmalar yaptıklarını anlattı. Çağıltay, doktora öğrencisi Özgür Esen'in tez çalışmasından yola çıkarak hazırlanan e-Teach projesinde, öğretmenlerin derste teknolojik ekipman kullanma becerilerinin göz hareketlerini izleme teknolojisi ile analiz edip artırılmasının hedeflendiğini bildirdi.
Proje kapsamında Türkiye, İtalya ve Litvanya'daki öğretmenlerin teknoloji ile donatılmış sınıflarda ders anlattıkları esnada göz hareketlerinin özel gözlüklerle kaydedilip analiz edileceğini aktaran Çağıltay, "Üç ülkenin okullarındaki tecrübeli öğretmenlerin sınıf yönetimi ve etkileşimli ders anlatımı gibi konulardaki pedagojik becerileri, öğretmene takılacak göz hareketleri izleme gözlüğü ile sınıf içi ders kayıtları kullanılarak modellenecek" bilgisini paylaştı.
Prof. Dr. Çağıltay, projeye ilişkin şu bilgileri verdi:
TEKNOLOJİYİ VERİMLİ KULLANACAKLAR
"e-Teach projesinde hedef, öğretmenlerimizin ve öğrencilerin teknolojiyi verimli kullanmalarına olanak sağlayarak gençlerimizin daha iyi eğitilmelerine katkıda bulunmak. Bu kapsamda, sınıfın nasıl daha iyi yönetilmesi, teknoloji desteği ile derslerin daha etkin anlatılması konularında öğretmenlere kendi gözlerinden toplanan verileri kullanarak bilgi vereceğiz. Bu sayede deneyimsiz öğretmenler, deneyimli öğretmenlerin gözünden sınıf yönetimini görebilecek, deneyimli öğretmenler kendilerini daha da geliştirebilecek."
Prof. Dr. Çağıltay, ODTÜ koordinatörlüğünde yürütülecek projenin ortaklarının Milli Eğitim Bakanlığı, ODTÜ Teknokent'te yer alan DamaSistem Firması, Öğretmen Akademisi Vakfı, Ankara Etimesgut Cenk Yakın Ortaokulu, İtalya'dan Salerno Üniversitesi, Litvanya'dan Vilnius Üniversitesi ile bu iki ülkeden birer ortaokul olduğunu bildirdi.