Türkiye'nin son 5 yıldaki kozmetik ürünleri ithalatı 1,8 milyar doları aştı. İthalatta en yüksek payı 472 milyon dolarla kremler alırken bu ürünü 256 milyon dolarla makyaj ve cilt bakım ürünleri, 231 milyon dolarla saç boyaları izledi. Söz konusu dönemde Türkiye'nin kozmetik ürünler ihracatı 1,2 milyar dolara yaklaşırken, en yüksek tutarı 429 milyon dolarla deodorantlar oluşturdu.
#Kozmetikİzmirli iş insanı Fuat Eroğlu, ikinci kuşağın sinerjisiyle gıda takviyeleri sektörüne de yatırım yaptı. “Bitkilerin dönüşüm hikayesi ve daha sağlıklı yaşam” temasıyla ‘Sidrex’ markasına hayat verdi. Fuat Eroğlu ve Marka Direktörü kızı Büşra Eroğlu, gıda takviyesi alanında global bir marka olma hedefiyle çalışıyor. Gündemlerinde yeni ürünler de var.
#1Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretÜreticilerin artık kendi ürünlerini ihracat etmeye odaklandığını belirten PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “e-ihracat imkânı sağladığımız için her ölçekteki üretici ve marka sahibinden çok ciddi talep alıyoruz. Organik gıdadan zeytinyağına, kozmetikten ev temizlik ürünlerine kadar her sektörden üretici e-ihracat yapmak istiyor. Son iki yılda bu alana bir akın var” ifadelerini kullandı.
#İhracatPolat ailesi soruşturmasında etkin pişmanlıktan faydalanmak isteyen ailenin hem avukatı, hem de muhasebe işlerine bakan Ahmet Gün'ün ifadesi ortaya çıktı. Ahmet Gün savcılık ifadesinde, “Burada mal karşılığı olmayan yüklü miktarda para girişi olmaktadır. Bu paranın kaynağının da bahis ya da başka bir kara para aklama olabileceğini şüpheleniyorum ancak bunlar analiz sonucu ortaya çıkacak şeylerdir. Yani iptal edilen faturalar karşılığında bu şirketlerin hesabına giren kaynağı belirsiz yüklü miktarda para hareketi bulunmaktadır" dedi.
#Engin Polat‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımDilan ve Engin Polat çiftinin soruşturmasında oluşturulan 49 sayfalık MASAK raporuna Hürriyet gazetesi yazarı Abdulkadir Selvi ulaştı. Selvi "Bu raporda tam bir örümcek ağı sistemi var. Biz buna geçmişte hayali fatura düzenleyenlerden, bahis şirketi yönetenlerden alışığız" derken CNN TÜRK İstanbul Haber Müdürü Nihat Uludağ, 250 milyon TL nakit paraya dikkat çekti.
#MASAKDijital dönüşümün hız kazanmasıyla işletmeler için en büyük risk siber saldırılar oldu. Bırakılan bir açık, güvenlik ihlaline, veri kaybına, iş süreçlerinde aksamaya ve şirketlerin imajının zedelenmesine yol açıyor. Özellikle günümüzde müşterilerine sürdürülebilir, hızlı bir hizmet sunmayı amaçlayan tüm şirketler gibi KOBİ’ler için de siber riskler en önemli kurumsal riskler kategorisinde ilk sıraya yükselmiş durumda. Şirketlerin aldığı güvenlik önlemleri ve siber güvenlik için ayırmakta olduğu bütçe her geçen yıl artıyor olsa da saldırıların türleri de gün geçtikçe çeşitlenmeye devam ediyor. Siber risklerin, diğer sigortalanabilir konvansiyonel risklerden farklı olarak gerçekleşip gerçekleşmeyeceği bilinmeyen değil, ‘ne zaman gerçekleşeceği bilinmeyen’ bir risk olarak tanımlanması gerektiğini ifade eden Howden Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Bölge CEO’su Atınç Yılmaz, saldırılar öncesi alınması gereken önlemleri ve siber riskin gerçekleşmesi durumunda yapılması gerekenleri adım adım sıraladı.
#Dijital DönüşümTürk ressam ve heykeltıraş Ahmet Güneştekin, 3 milyon 261 bin dolara satışa çıkan Venedik’in önemli simgelerinden biri olan ve Rönesans dönemine ait bir yapı olan Palazzo Gradenigo’yu aldı. 600 yıllık tarihi yapı, Güneştekin’in sanat çalışmalarına ev sahipliği yapacak ve “Güneştekin Art Refinery” adını taşıyacak.
#Ahmet GüneştekinSerum fizyolojik yasaklandı mı sorusu, Sağlık Bakanlığı'nın yayımladığı bilgiler doğrultusunda merak ediliyor. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) tarafından yayımlanan listede, 66 kalem ürüne bakanlık tarafından tedbir konuldu. Peki, bu çerçevede serum fizyolojik yasaklandı mı? İşte, o konu hakkında detaylı bilgiler
#Serum FizyolojikKimya eğitimi alan ve global ilaç firmalarında çalışan Gülben Sabuncu Gürses ile Mine Gürses Bozarslan hayallerinin peşinde gitmek istedi ve istifa ederek markalarını kurdu. Doğal içerikli kişisel bakım ürünleri üreten girişimciler iki yılda önemli yol kat etti. Yılda 100 bin adet üretime ulaşan marka, önümüzdeki yıl yüzde 100 büyüme hedefliyor.
#Gülben Sabuncu GürsesBugüne kadar Afrika Kıtası’nda 58 fuar düzenleyen ve Türk kobilerini Afrika pazarıyla tanıştırmayı kendine misyon edinen Boğaziçi Grup’un Patronu Utku Bengisu, ‘‘İddia ediyorum, Türkiye’nin ihracatını en kolay arttırabileceği bölge Afrika. Avrupa’da tünelin ucunda ışık yok. Afrika, 1.4 milyarlık genç nüfusuyla, dünyanın gözünü diktiği en önemli pazar’’ diyor.
#Afrika KıtasıElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri’nde “Uzak pazarlara Türk ürünlerinin ihracatı-Çin Türkiye Premium Mağazaları” konulu sunum yaptı.
#ÇinDünyanın ikinci büyük ekonomisi konumundaki Çin Halk Cumhuriyetinde, 5-10 Kasım 2023 tarihlerinde düzenlenecek olan Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Çin’in yıllık 2,7 trilyon dolarlık ithalatından daha fazla pay almak isteyen firmalara büyük fırsatlar sunuyor.
#İhracatTicaret Bakanlığı'nın hazırladığı kozmetik sektör raporuna göre Türkiye'deki ekonomik gelişmeye bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor. Pazara kısa bir süre önce giren Bloumsie, “ulaşılabilir lüks” felsefesiyle dikkat çekiyor. Şirket ortağı ve yöneticisi Emir Kardaş " Doğru çalışan ve temiz içerikli cilt bakım ürünleri ulaşılabilir olmalı" diyor. Emir Kardaş ile Bloumsie markasını ve sektörün geleceğini konuştuk....
#Sponsorlu İçerikTürkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, merdiven altı kozmetik ürünlerle mücadeleyi sürdürüyor. Yılın 3. çeyreğinde denetlenen 371 kozmetik üründen, 295’i teknik düzenlemeye aykırı, 7’si güvensiz bulundu. 773 bin lirayı aşan para cezası uygulanırken, 7 bine yakın parfüm ve deodarant güvensiz ürün kapsamına alındı. Üreticisi belli olmayan ürünler imha edildi.
#Türkiye İlaç Ve Tıbbi Cihaz Kurumu