Memur bir ailenin çocuğu olarak büyüyen ve önce Robert Kolej’i, ardından Boğaziçi Üniversitesi’ni bitirip Harvard’da yüksek lisans yapan Mine Ekinci, köy okullarının ‘çalıkuşu’ oldu. Köy okulları öğretmenleriyle el ele verip KODA’yı (Köy Okulları Değişim Ağı) kuran Mine, 5 yılda 4500 öğretmen, 2 bin öğretmen adayı, 40 bin çocuk ve 600 anne-babaya ulaştı.
#Mine EkinciKöy okullarındaki öğrencilerin ihtiyaçlarını gidermek için sürdürülebilir projeler hazırlayan ve köy okullarında göreve başlayan öğretmenlerin daha uyumlu ve daha verimli çalışmaları için eğitim veren Köy Okulları Değişim Ağı (KODA), çalışmalarını Bursa’nın Uludağ eteklerindeki ilçesi Orhaneli’de kurulacak merkezde sürdürecek. 2023 yılında hizmete girmesi planlanan merkezde köy okullarında görev yapacak öğretmenlere eğitim desteği verilecek
#KöyKöy Okulları Değişim Ağı Derneği (KODA), öğrencilere ve öğretmenlere destek olmak için 2021 İstanbul Maratonu’ndaydı. Dernek, elde edilen geliri köy öğretmenlerinin ihtiyaçları için kullanacak. “Öğretmen Temel Eğitim Kampları” aracılığıyla 240 köy öğretmenine eğitim verilmesi için 650.000 TL’lik bağış bedeline ulaşmayı hedefleyen kampanya, dün koşulan maratonun ardından 22 Kasım’a kadar sürecek
#İstanbul MaratonuMerhabalar sevgili okurlar... 26 Nisan tarihli köşemde sizlere yenilikçi bir eğitim anlayışını hayata geçiren KODA’ dan (Köy Okulları Değişim Ağı) söz etmiş, kurucusu Mine Ekinci’nin sıra dışı yaşam öyküsünü bir başka yazıma konu alacağımı söylemiştim.
#Ayşegül Domaniç YelçeMerhabalar sevgili okurlar... Pandemi sürecinde en çok etkilenen alanlardan biri de eğitim kuşkusuz. Bu konuda çalışmalar sürdüren derneklerden biri de yönetim kurulu başkanlığını sevgili dostumuz Sinan Kurmuş’un üstlendiği Köy Okulları Değişim Ağı (KODA).
#Ayşegül Domaniç YelçeMilli Eğitim Bakanı Selçuk, Sabancı Vakfı iş birliğinde başlattıkları Köy Okulları Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenleri Mesleki Gelişim Programı'na 7 binin üzerinde köy okulu öğretmeninin katıldığını bildirdi.
#Ziya SelçukMEB ve Sabancı Vakfı işbirliğiyle hayata geçirilen ‘Köy Öğretmenleri Mesleki Gelişim Programı’nın tanıtım toplantısında konuşan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, köy okullarının ülkenin yüreği, kalbi ve geleceği olduğunu söyledi. Projeyle birleştirilmiş sınıflardaki 7 bin öğretmene ulaşmayı hedeflediklerini belirten Bakan Selçuk, “Eğer öğretmenimiz güçlü olursa, öğretmenimiz mutlu olursa bizler de mutlu olacağız” dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıSabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve Sabancı Üniversitesi Kurucu Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, kurumsal gönüllülük uygulamalarının, hem kurumlar hem çalışanlar hem de toplum için çok önemli fırsatlar sunduğunu ve katma değer yarattığını belirterek, "Tüm şirketleri kurumsal gönüllülük programlarını hayata geçirmeye ve ellerinin ulaştığı her yere iyilik tohumları serpmeye davet ediyorum" dedi.
#Sabancı HoldingSabancı Vakfı Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan "Eğitime yatırımın, sürdürülebilir değişim için kilit olduğunu düşünüyoruz. Kurulduğumuz yıldan bu yana eğitimin ve öğretmenlerin güçlenmesi için 4,5 milyar TL kaynak ayırmış olmaktan mutluluk duyuyor ve bir dokunuşla hayatlarımızı değiştiren öğretmenlerin Öğretmenler Günü’nü kutluyoruz" dedi.
#Sabancı VakfıCuma günleri, yürünmemiş yollarda yürüyen kadınları yazdığım gün. Bugün genç bir kız var karşınızda. 14 yaşındaki konservatuvar öğrencisi Sera Çamaş.Pek çok özelliği var, okuyacaksınız. Ama şu kadarını söyleyebilirim, dünya tatlısı, dünya güzeli ve bence çok çok değerli bir şey yapıyor. Köy çocuklarına müzik götürüyor, onları müzikle buluşturuyor. Köy Okulları Değişim Ağı Derneği’yle geçen sene bu projeye başlamış, 6 okulla çalışmış, bu sene 18 okulla çalışıyor. O okullara org götürebilmek istiyor, bizden de destek rica ediyor. Ben de sakajewa adına bir org alıp gönderiyorum. Proje harika, Sera da harika, bütün gençlere ilham olabilecek biri, lütfen ona destek olalım...
#YazarŞanlıurfa’nın Harran ilçesinde kaliteli ve çocuk merkezli eğitim sağlama amacıyla hayata geçirilen ‘Birleştirilmiş Sınıflar İçin Birleştirilmiş Öğretmenler’ projesiyle köy öğretmenleri birbirlerini destekliyor. Proje kapsamında öğretmenler, bir yandan çocuk hakları ya da eğitimde drama yöntemi gibi alanlar üzerine donanım kazanırken, bir yandan da uzmanların kılavuzluğunda kendi okulları için birer eylem planı çıkardı.
#24 Kasım Öğretmenler GünüMine Ekinci’nin hayatını Marmara Depremi değiştirdi. Depremden sonra babaannesinin köyüne yerleşen Mine Ekinci, oradan Robert Kolej’i ardından da Boğaziçi Üniversitesi’ni kazandı. Eğitimde fırsat eşitsizliği onu çok etkiledi ve Harvard Üniversitesi’nde eğitim politikaları üzerine yüksek lisans yaptı. Türkiye’ye döner dönmez de köy okullarını gezip, köy okulları öğretmenleri ve gönüllülerle birlikte Köy Okulları Değişim Ağı’nı başlattı.
#KodaMine Ekinci’nin hayatını Marmara Depremi değiştirdi. Depremden sonra babaannesinin köyüne yerleşen Mine Ekinci, oradan Robert Kolej’i ardından da Boğaziçi Üniversitesi’ni kazandı. Eğitimde fırsat eşitsizliği onu çok etkiledi ve Harvard Üniversitesi’nde “Eğitim Politikaları” üzerine yüksek lisans yaptı. Türkiye’ye döner dönmez de köy okullarını gezip, köy okulları öğretmenleri ve gönüllülerle birlikte Köy Okulları Değişim Ağı’nı başlattı.
#Htvprogramlar'Pandemi var, elimizden ne gelir' demediler, çocukların eğitiminin kesilmemesi için her yolu denediler. Kimi cami minaresinden anons yaptı, kimi ev ev gezip ödev dağıttı. Kimi de eline fırça boya alıp okulları renklendirdi. İşte Türk halkının gönlünde takdir belgesi alan kahraman öğretmenlerden sadece birkaçı...
#YAZARDaha yeni COVID-19 virüsüyle yaşamaya alışmışken, hatta aşılamaların başlamasıyla “Eski normale yakında döneriz” düşüncesi ile hayal kurarken bu kez de virüsün ‘mutasyonlu’ versiyonları çıktı. Yayılma hızı en yüksek ve en riskli olan V1’e Türkiye’de 23 ilde rastlandı, V2 ve V3 versiyonları ise üç kişide görüldü. Mutant COVID-19 virüslere dair tüm bilinmeyenleri ve dikkat edilmesi gerekenleri araştırdım.
#Koronavirüs