Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından araç kullanım alanlarına göre farklı belgeler veriliyor. Bu belgelerden birisi ise, K belgesidir. K belgesi, araçların kullanım alanları ve kapasitesine göre verilen belgeler arasında geliyor. Bu anlamda yapılan çeşitli sınıflandırmalar içinde bulunan araçlara ise, K yetki belgesi veriliyor. K belgesi nedir, nasıl alınır? İşte, merak edilen tüm detaylar.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, kamyonet, kamyon, çekici, römork, yarı römork, tanker ve yük taşıyan benzeri araçlara zorunlu olan K türü yetki belgesinin, yarın itibarıyla e-Devlet üzerinden alınabileceğini belirterek, "Böylece yaklaşık 15 günlük müracaat süreci sadece 5 dakikaya inecek." dedi.
#E Devletİstanbul sınırları içinde ticari amaçlı yük taşımacılığı yapan kamyonetlerde "Yük Taşıma Aracı Güzergah Kullanım İzin Belgesi"nin 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren mecburi hale geldiğini açıklayan TŞOF Yönetim Kurulu Üyesi ve İstanbul Bahçelievler Şoförler Odası Başkanı Halit Yılmaz, “Artık İstanbul’da korsan olarak çalışan kamyonetlerle sıkı denetim yapılacak.
#Türkiye Şoförler Ve Otomobilciler FederasyonuBaşta otobüs, minibüs olmak üzere ağır taşıtlar finansal kiralama yoluyla satın alınamıyor, alındığında ise Ulaştırma Bakanlığı taşıma yetki belgesi vermiyor. Finansal kiralama şirketleri ticari araç yatımını finanse edemezken, işletmeler ise leasing avantajlarından faydalanamıyor.
#Ticari AraçTürkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Yönetim Kurulu Üyesi Halit Yılmaz, korsan taksiciliğin şekil değiştirdiğini belirterek, son 4-5 aydır İstanbul'da kamyonet tipi araçlar ile "Taksicilik ve Hafif Yük ve Eşya Taşınır" ibaresi kullanılarak kaçak yolcu taşımacılığı yapıldığını bildirdi.
#Korsan TaksiKAYSERİ TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI MAHMUT HİÇYILMAZ, ODA TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN K BELGESİ HİZMETLERİNE YÖNELİK BAZI BASIN YAYIN KURULUŞLARINDA YER ALAN İDDİALARA İLİŞİN AÇIKLAMA YAPTI. BAŞKAN HİÇYILMAZ, “K BELGESİ HİZMETLERİNİ HEM KENDİ ÜYELERİMİZE HEM DE DİĞER ODALARIN ÜYELERİNE EKSİKSİZ SUNMAKTAYIZ” DEDİ.
Otomotiv sektörü 9 ayda ticaride kırmızı alarm verdi. Yılın ilk 9 ayında otomobil satışları rekor kırarken, hafif ticari araç pazarı son 10 yılın en düşük seviyesine geriledi. Yerli üretimin ağırlıkta olduğu hafif ticaride 10 yıllık satış ortalaması 156.8 bin adet iken, bu rakam 2013’te 134 bin adede geriledi.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Türkiye’nin hafif ticari araç üretiminde yakaladığı üs olma avantajını değerli bir elmasa benzeterek, “Ancak son dönemde sektör üzerinde olumsuz etkiler yapan kararlar nedeniyle ciddi kayıp var. Bu değeri kaybediyoruz” uyarısını yaptı.
OSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
Türkiye’de 2 yılda satışlarını 2.5 kat artırarak 30 bin adedin üzerine çıkarıp tarihi rekor kıran Citroen, yeni hedefini 40 bin adet olarak belirledi. Bayraktar Otomotiv’in distribütörlüğündeki Citroen’in Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, son 2 yıldır 52 ülke arasındaki en büyük distribütör olduklarını belirterek, “Büyümede de 2 yıldır Çin’i geride bırakıp dünya birincisiyiz” dedi.
BİR arkadaşım geldi geçenlerde. Sıcaktan bezmiş, ter içinde, oflayıp pofluyor. Ve de oldukça öfkeli... Hal hatır soracak oldum, "Vallahi bezdim" dedi... "Sıcaktan mı" diye yine sordum. "Sıcak bir şey mi, ’K Belgesi’nden. Daha doğrusu Kazık Belgesi’nden" yanıtı aldım. "Nasıl yani" diyecek oldum, yaşadıklarını anlatmaya başladı, pek bir şeyine dokunmadım: