Güncelleme Tarihi:
ÖTV artışı, K2 ve SRC Belgesi zorunluluğu, finansal kiralamanın yasaklanması gibi nedenlerle kan kaybeden hafif ticari araç pazarının üretim üzerindeki olumsuz etkilerine yönelik, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün’den uyarı geldi. Otomobil üretiminin daha popüler ve ilgi çekici bir alan olmasına rağmen ticari araç üretiminin daha zor fakat daha uzun soluklu ve yatırımcı açısından daha istikrarlı olduğuna işaret eden Yenigün, “Bugün Türkiye, sadece Ford Otosan ile değil tüm diğer markaların yaptığı üretimlerle ticari araçta bir üs olmayı başardı. Bu konuma gelmenin çok büyük bir değeri var. Bu bir elmas. Biz ise bu elması kaybetmek üzereyiz” sözleriyle hükümetin pazarı olumsuz etkileyen kararlarını eleştirdi.
MÜŞTERİLER ÇOK RAHATSIZ
Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı pozisyonuna yeni atanan William Perrim’in basın mensuplarıyla tanışma toplantısında konuşan Yenigün, hafif ticari araç üretiminde yakalanan avantajların müşterilerin rahatsız edilmesi nedeniyle kaçmaya başladığını belirttti. Yenigün sözlerini şöyle sürdürdü: “Son 10 yıldır hafif ticari araç üretimiyle çok başarılı bir çizgi, değer yakaladık. Ama son iki yıldır bu değeri yaratan müşterileri rahatsız ediyoruz.
Vergi artışları, K Belgesi, SRC, her yıl TUV zorunluluğu gibi uygulamalar bu alıcıları rahatsız ediyor. Sonuçta yüzde 13’lük bir kayıp var. Bu hafif ticariden otomobile gitti. Bir başka deyişle ithal otomobildeki yaklaşık 10 puanlık artış buradan geldi. Bu durum bizi çok zorluyor.” Ticari araç kullanımı, ticari araç sınıflandırılması gibi düzenlemelerin tüm ülkelerde olduğunu ve bunları bir noktaya kadar anlayabildiklerini belirten Haydar Yenigün, ancak ticari araç kiralamaya getirilen yasağın ticaretin ruhuna aykırı olduğunu vurguladı.
Ticaride ağır büyüme
Ford Otosan’ın artık kârlılık ve büyümeyi farklı alanlarda aramaya başladığını kaydeden Yenigün, “Bu amaçla geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki en büyük mühendislik tesisinin temellerini atttık. Yeni hedefimiz ürün geliştirme projelerinin satışı ve kamyon alanında büyüyerek kâr merkezlerini çeşitlendirmek. Kamyon alanında Ford Trucks markası ile yepyeni bir yapılanmaya gittik. 59 ülkede kamyon pazarlama ve ihracat yetkisini aldık. Bu alanda başta Rusya olmak üzere önemli pazarlarda satış, satış sonrası ağını geliştirerek büyüyeceğiz” diye konuştu.
Yerli oto üretmeyiz
OTOMOBİL üretiminin zaman zaman gündeme geldiğini söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Türkiye’nin iç Pazar büyüklüğü nedeniyle yeni bir otomobil üretimi yatırımı almasının mümkün olmadığını söyledi. “Türkiye’de otomobil pazarı yaklaşık 500-600 bin düzeyinde” diyen Yenigün, “ “Bugün Avrupa’da tesisler boş kapasite sorunu yaşıyor. Bizdeki adetler de belli. Kimse bu adetlere güvenip gelmez. Bir otomobil fabrikası 400-450 bin adetlik üretim demek. 50 bini içeride satılsa geri kalan 400 bini nereye satacaksınız” diye konuştu.