Güncelleme Tarihi:
FRANSIZ üretici Renault, Kangoo’dan sonra Trafic ve Master’ı da yenileyerek tüm ticarilerini gençleştirdi. Tamamen yeni Trafic ile geliştirilen Master, bu yılın sonbahar aylarında Türkiye’de satışa çıkacak. Yeni baştan yaratılan Trafic, markanın güncel tasarım anlayışına uygun hale getirildi. Aracın kabini de, Renault’nun binek modellerindeki gibi pratik ve konforlu şekilde tasarlandı. 90 lt kapasiteli 14 saklama gözü bulunan Trafic’in sürücü kabininde, aynı zamanda cep telefonu, tablet ve dizüstü bilgisayarının kolayca ulaşılabilecek mesafede olmasını sağlamak amacıyla akıllı çözümler sunuldu.
Yeni Trafic, arka kapıları kapalıyken 4.15 metreye kadar eşyaları taşıyabilen sınıfındaki tek panelvanı. Bunun için, biri koltuğun altına kadar uzanan ve pratik ek bölümler yaratan kanatlar kullanılırken, gerekirse arka sağ kapı, yine büyük yükler için açık kalabiliyor. Yeni Trafic, Trafic II’den 210 mm daha uzun ve toplamda 200 litre daha fazla yükleme hacmi sunuyor.
KÜÇÜK MOTORLAR
Önden çekişle yeni Trafic’te yakıt tasarrufu için performanstan ödün vermeyen çift turbo beslemeli 140 HP’lik ve Stop&Start sistemine sahip 115 HP’lik 1.6 lt hacimli motorlar sunulacak. Yakıt tüketimi 100 km’de 6.2 lt’ye kadar düşebiliyor.
Yeni Trafic’te ayrıca Elektronik Denge Programı (ESC) ile sunulan Yol Tutuş Desteği (Extended Grip), Yokuş Kalkış Desteği ve Römork Savrulma Önleyici, Devrilme Önleyici, Adaptif Yük Kontrolü, Lastik Basınç İzleme Sistemi ve Geniş Açılı Geri Görüş Aynası gibi donanımlar var.
MASTER GENÇLEŞTİ
Tasarımında çok küçük değişimler geçiren Master’da ise asıl değişiklik motor seçeneklerinde oldu. Mevcut motorların sayısı ikiye çıkarılırken (dCi 125 ve dCi 165), güç ve yakıt verimliliği artmış. 2.3 lt hacimli 125 beygirlik motor tek, 165 beygirlik olanıysa çift turbo beslemeli. Ayrıca 165 HP’lik seçenekte Start&Stop sistemi de var. İç mekan konforu geliştirilen Master’da güvenlik donanımları da artırılırken, iyileştirilmiş geri görüş için Geniş Açılı Ayna da yer alıyor.
İkinci yarı ticari umudu
RENAULT Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye’nin bir ticari araç üretim üssü haline geldiğini belirterek, “Yılın ikinci yarısı ticari satışları için biraz umut taşıyor. Ancak SRC ve K belgesi büyük sorun olmaya devam ediyor. Son 14 yılda Avrupa’da ticari araç pazar payı yüzde 13’ten yüzde 9’a düştü. Türkiye’de ise bu düşüş çok daha hızlı ve sert yaşandı. Bu özelliğimizi kaybedebiliriz. Yeni yatırımlar da gelmez” diye konuştu. Hafif ticari aracın önünün açılması gerektiğini vurgulayan diyen Aybar, Renault markası için de, “15 yıldır Türkiye’de binek araçta lider olduk. Bu konumumuzun korunması bizim için en önemli hedef haline geldi. Halen var olan ve gelecek yeni ürünlerle bu yıl da liderliğe taşınacağımıza inanıyorum. Araç fiyatları da yeterince arttı. Bundan sonra hissedilir bir artış olacağını düşünmüyorum” dedi.