Yeni uçak dizaynı konusunda tasarımcılar ciddi anlamda ikiye bölündü. Bir kısmı yarasa kanatlı, yani gövde ve tüpün yapısal birleşim içinde olmasını savunurken diğer kısmı ise geleneksel tüp-kanat sistemini destekliyor. Hipersonik gibi çok hızlı uçaklar için tüp ve kanadın geleneksel olmasının aerodinamik açıdan daha iyi olduğu fikri öne çıkıyor. Bu durum uçak fabrikalarını daha fazla okşasa da diğer tasarımcılar B-52 bombardıman uçağının uçan kanat şeklini savunuyorlar.
#UçakOrtadoğu’da hava iyice ısınınca dizginleri Amerika Birleşik Devletleri’nin elinde olan GPS sistemleri (Global Positioning System-Küresel Konumlama Sistemi) yine sapıtmaya başladı. Bunlardan biri de bizim hava sahalarında yaşandı. Adana’ya giden bir uçağın sistemi durup dururken Beyrut üzerinde olduğu bilgisini verdi. Pilotlar bu duruma alışkın oldukları için yollarını şaşırmadılar.
#ABDDünya iki uçak kazasında yaşanan iki müthiş tahliyeye şahitlik etti. İki önemli kazada da can kaybı olmadı. Yolcuların hayatta kalmasını uçaktaki ekipler sağladı. Pilotların başarılı yönetimleri ve kabin ekiplerinin paniksiz organize olmaları, yolcuların talimatlara tam uyumu hayata tutunmalarını sağladı. İki olayda da özellikle kabin ekiplerinin çok ciddi eğitim aldıkları, yaşları ile tecrübelerinin önemi ortaya çıktı. Elbette kelimenin tam anlamıyla söz dinleyen, kurallara uyan, birbirlerini itip kakmayan ‘çantamı alacağım’ diye tutturmayan yolcular tahliyeyi kolaylaştırdı.
#JAL 516Dünya Sağlık Örgütü geçtiğimiz günlerde uçak yolculuklarında yeniden maske kullanılmasını önerdi. Bir zorunluluk yok ama maske takmak için illa resmi talimatları beklemeyin. Durum ortada, tablo çok iyi görünmüyor. Tedbirinizi kendiniz alın ve mümkünse maske takarak uçuş yapın. Elbette sıkıntı veren bir şey ama artık tecrübeliyiz ve buna dayanabiliyoruz.
#KoronavirüsHavayolu yolcularının kâbusu yanlarına, arkalarına ya da önlerine oturan, yerinde duramayan sorunlu yolculardır. Yandaki yolcu ile sürekli sohbet etmek ister. Dirsek koyma yerinin mülkünü ele geçirmek için sürekli çaktırmadan itip kakmalar yapar. Hele alkolü fazla kaçıran yolcu yanındaki yolcu için tam bir kâbus oluşturur. Uzun uçuşlarda bir yolcunun başına gelebilecek en büyük sorundur bu.
#AvrupaHavacılık sektörüne hizmet veren kurum ve kuruluşların bir araya geldiği Türkiye’nin İlk Havacılık Eğitim Fuarı IFTE'de konuşan Herdem Avukatlık Bürosu’ndan Şafak Herdem, sektörün mutlak kurallarının aksamadan işlemesinin sadece kurumsal yönetim ilkelerinin etkin olarak yer bulmasıyla mümkün olacağına dikkat çekti.
Öykü Thurston (27), keçe ile 11 yaşında Japonya’da tanıştı. İç mimari okudu ama bitirme tezini bile keçe üstüne hazırladı. Hayalindeki evi keçe ile dekore etti. 2006’da keçeden şal, batik, battaniye, çanta, yastık üreterek işe başladı. 2007’de elbise, hırka, ceket yaptı. Keçeye bambaşka bir yorum getirdi. Moda pazarlamacısı olan kardeşi Başak Demir’le birlikte çalışıyor. Markalarının ismi art.i.choke. Hem enginar hem de "boğazıma takılan sanat" anlamına geliyor.