Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2001 00:00
New York'a düşen Airbus 300 tipi uçağın kara kutularından birinin incelenmesi sonucunda edilen bilgilere göre, yolcuların oturduÄŸu bölümden gelen şüpheli iki sesin ve sarsıntının ardından pilotların uçağın kontrolünü kaybettikleri anlaşıldı. Åžimdi uzmanlar ‘uçağı sallayan neydi?’ sorusuna cevap arıyor. Airbus'un büyük bir uçağın yarattığı rüzgarla da sallanmış olabileceÄŸi iddia ediliyor.Ulusal Ulaşım GüvenliÄŸi Bürosu'ndan soruÅŸturmayı yöneten George Black, kara kutulardan birinin incelenmesi sonucunda, uçak havalandıktan yaklaşık bir buçuk dakika sonra iki sarsıntı sesi duyulduÄŸunu açıkladı. Ä°lk şüpheli sesten sonra pilot, ‘‘muhtemelen türbülansa’’ girdiklerini söyledi, ancak ikinci sesten 4 saniye sonra hız kaybetmiÅŸ olabileceklerini belirterek uçağı ‘‘maksimum güçte’’ çalıştırmalarını önerdi. Ä°ki pilot daha sonra ‘‘uçağın kontrolünün kaybedildiÄŸine dair konuÅŸmalar’’ yaptılar.UçaÄŸa maksimum hız verilmesinden 19 saniye sonra motorlar ve uçağın kuyrukları kopup aÅŸağıya düşmeye baÅŸladı. Birkaç saniye sonra ise uçak 260 yolcu ve mürettabatıyla yere çakıldı. Ayrıca motorlarda ‘‘iç hasar’’ olmadığı anlaşıldı.George Black, iki sarsıntı arasında Kaptan pilot Edward States, muhtemelen havalanan baÅŸka bir uçağın yarattığı hafif bir rüzgardan söz ettiÄŸini belirtti. Black, American Airlines'ın Airbus uçağından 2 dakika ve 20 saniye önce Japon Hava Yolları'na ait Boeing 747 tipi bir uçağın havalandığını belirtti, ancak iki olay arasında baÄŸlantı kurmadı.Â
button