Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2001 02:02
New York'a düşen Airbus 300 tipi uçağın kara kutularından birinin incelenmesi sonucunda edilen bilgilere göre, yolcuların oturduğu bölümden gelen şüpheli iki sesin ve sarsıntının ardından pilotların uçağın kontrolünü kaybettikleri anlaşıldı.
Şimdi uzmanlar ‘uçağı sallayan neydi?’ sorusuna cevap arıyor. Airbus'un büyük bir uçağın yarattığı rüzgarla da sallanmış olabileceği iddia ediliyor.
Ulusal Ulaşım Güvenliği Bürosu'ndan soruşturmayı yöneten George Black, kara kutulardan birinin incelenmesi sonucunda, uçak havalandıktan yaklaşık bir buçuk dakika sonra iki sarsıntı sesi duyulduğunu açıkladı. İlk şüpheli sesten sonra pilot, ‘‘muhtemelen türbülansa’’ girdiklerini söyledi, ancak ikinci sesten 4 saniye sonra hız kaybetmiş olabileceklerini belirterek uçağı ‘‘maksimum güçte’’ çalıştırmalarını önerdi. İki pilot daha sonra ‘‘uçağın kontrolünün kaybedildiğine dair konuşmalar’’ yaptılar.
Uçağa maksimum hız verilmesinden 19 saniye sonra motorlar ve uçağın kuyrukları kopup aşağıya düşmeye başladı. Birkaç saniye sonra ise uçak 260 yolcu ve mürettabatıyla yere çakıldı. Ayrıca motorlarda ‘‘iç hasar’’ olmadığı anlaşıldı.
George Black, iki sarsıntı arasında Kaptan pilot Edward States, muhtemelen havalanan başka bir uçağın yarattığı hafif bir rüzgardan söz ettiğini belirtti. Black, American Airlines'ın Airbus uçağından 2 dakika ve 20 saniye önce Japon Hava Yolları'na ait Boeing 747 tipi bir uçağın havalandığını belirtti, ancak iki olay arasında bağlantı kurmadı.