İnsan kaynakları alanında dünya genelinde yapılan pek çok araştırma, işe alımda kritik sürenin 6 ay olduğunu ortaya koydu. İşe yeni alınan bir çalışan, bu süre içinde hâlâ yeni pozisyonuna ve ekibine alışamadıysa, o iş yerindeki ömrü de kısa oluyor. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre, bir iş yerindeki ilk 6 ayı iyi geçen çalışanların o iş yerinde 3 yıl çalışma oranı yüzde 69. Başka bir araştırma ise çalışanların yaklaşık 3’te birinin ilk 90 gün içine yeni işlerinden ayrıldığına işaret etti. Bu kapsamda, ilk 6 aylık sürecin ‘çalışanın kurumu, kurumun da çalışanı deneme süresi’ olduğu belirtiliyor.
#İnsan KaynaklarıYıllar önce sosyal medyada karşıma çıktı. O kadar güzel bir yaklaşımı vardı ki, ‘kim bu?’ dedim ve takip etmeye başladım. Psikolog Beyhan Budak… Ele aldığı konulara yaklaşımı hem bir psikoloğun bilgiliğinde hem de bir dost samimiyetindeydi. Ses tonu, bir çok açıdan farklı, sıkmadan, yormadan konuları ele alma şekli herkes tarafından çok sevildi. Ben elimde not defterim, kalemim öyle izliyorum. Bilgisini bilgiçlikle değil, gündelik yaklaşımlarla sade ve çözümcül bir şekilde aktarıyor. Milyonlarca takipçisi var. Kolay değil, hele hele her şeyin görselliğe ve şova döndüğü günümüzde sözünle, tespitlerinle, biliminle sevilip sayılmak oldukça kıymetli.
#Sponsorlu İçerikYıllar önce sosyal medyada karşıma çıktı. O kadar güzel bir yaklaşımı vardı ki, ‘kim bu?’ dedim ve takip etmeye başladım. Psikolog Beyhan Budak… Ele aldığı konulara yaklaşımı hem bir psikoloğun bilgiliğinde hem de bir dost samimiyetindeydi. Ses tonu, bir çok açıdan farklı, sıkmadan, yormadan konuları ele alma şekli herkes tarafından çok sevildi. Ben elimde not defterim, kalemim öyle izliyorum. Bilgisini bilgiçlikle değil, gündelik yaklaşımlarla sade ve çözümcül bir şekilde aktarıyor. Milyonlarca takipçisi var. Kolay değil, hele hele her şeyin görselliğe ve şova döndüğü günümüzde sözünle, tespitlerinle, biliminle sevilip sayılmak oldukça kıymetli.
#1Araştırmalar gösteriyor ki; duygusal zekâsı yüksek olanlar problem çözme ve iletişim becerilerinde diğerlerine fark atıyor. Bununla birlikte zekânın yanında daha önemli bir etken var ki, o da kalp açıklığı. İş dünyasında yükselmek isteyenlerin, patron ve yöneticilerin alt kademedeki çalışanlara ‘sevgi alanından’ yaklaşması aslında her şeyi kolaylaştırıyor.
#Umut Fırat Eroğluİnsanlar arası iletişim süreçlerinde ve iletişim yönteminde ortaya çıkan olumsuz durumlar için çatışma tabiri kullanılabilmektedir. Çatışma iletişimde bulunan iki kişinin veya grubun farklı hedef veya anlayış sergilemesi birbiri ile iletişimi engellemesi olarak da kullanılmaktadır. Çatışma nedir nedenleri nelerdir hakkındaki tüm bilgileri sizler için derledik.
#Çatışma Nedir?Çukur, Alev Alev, Atiye, Bir Başkadır ve Azizler gibi projelerde oyuncu koçluğu yapan Gülay Say “Birini yönlendirirken yönlendirme şeklinizin altyapısı çok sağlam olmalı, her an yeni bilgilerle donanmalı ve işinizi çok sevmelisiniz. Böylelikle işiniz aşka dönüşebilir.”
#Oyuncu KoçluğuGün içerisinde aktif yaşam dinamiğimizde yaşadığımız fiziksel yorgunlukla beraber, stres ve kaygı da bedenimizi olumsuz etkileyebiliyor. Çocukların okulda olduğu zaman diliminde bizler işlerimizde oluyoruz. Gün içerisinde bir araya geldiğimiz en kıymetli zaman dilimi belki de akşam yemeklerimiz oluyor. Yaşadığımız şeyleri aktarmak ve birbirimizi dinlemek için en kıymetli zaman dilimlerini birbirimizi dinleyerek değerlendirmeliyiz.
#Çocukİyi bir dinleme, empatimizi nasıl gösterdiğimizin bir şeklidir. Çocukların duygu ve düşüncelerinin önemli olduğunu ve diğerleri tarafından anlaşıldıklarını bilmelerini sağlar. Çocukları gerçekten dinlemek ve konuşurken tüm dikkati onlara vermek; onların öz güvenini güçlendirir ve en önemli konularda size güvenmelerini sağlar. Ayrıca, nasıl iyi birer dinleyici olunacağını da göstermiş olursunuz.
#ÇocukÇocuklar çoğunlukla dirençlidirler ve yetişkinlere göre zorluklardan daha kolay geri dönme eğilimindedirler. Ancak bu olumsuzların veya travmanın çocuklarda iz bırakamayacağı anlamına gelmiyor. Anne ve babalar aylardır süren izolasyon, yüz yüze eğitim ortamından uzaklaşma, sevdiklerini kaybetme ya da tanıdıkları için endişelenme yaşantılarının çocuklarda uzun süreli zihinsel sağlık etkilerinin olup olmayacağını elbette merak ediyorlar.
#ÇocukBir insanı dinleyebilmek çok basit bir hareket gibi görünse de aslında oldukça karmaşık bir süreçtir. Çünkü insanlar sadece kendilerini ilgilendiren ve kendi lehlerine olan şeyleri dinleme eğilimindedirler. Bu nedenle dinlemek aslında öğrenilmesi gereken ve size iş hayatınızda çok şey kazandıracak önemli bir meziyettir. Sizi diğer insanlardan bir adım öteye taşıyacağına da emin olabilirsiniz. İşte iyi bir dinleyici olmanın birkaç gerekliliği...
#İyi Bir Dinleyici OlmakToplum içerisinde sevilen insan olmak için bazı meziyetlere sahip olmanın yanında emek de harcamanız gerekir. Saygı ve sevgi kazanmanın basit ama bir o kadar etkileyici yolları vardır. Hem sizin için hem de yaşadığınız topluluk için gerekli bu sosyal becerileri geliştirdiğinizde zaten otomatik olarak saygın bir yere sahip olursunuz.
#İlişkilerEmre Aydın’la düet yaptığı “Soğuk Odalar”la adını duyuran Gülden Mutlu, ilk albümü “Sen Yokken Olanlar”la müzik sektöründe hızla yükselişe geçti. Çıkış şarkısı “Yatsın Yanıma”yla radyo kanallarının gözdesi haline gelen Mutlu, “Amacım dinleyiciyi üzmek değil, gerçeklerle yüzleştirmek” diyor.
Bir günde vaktimizin yüzde 70-80’ini iletişim için kullanıyoruz. Bu zamanı bölersek; yüzde 9’unu yazmak, yüzde 16’sını okumak, yüzde 30’unu konuşmak ve yüzde 45’ini de dinlemek için kullanıyoruz. Ve dinlediklerimizin de yüzde 70-90’ını yanlış anlıyor, değiştiriyor veya yanlış yorumluyoruz. Bu, hem kariyerimizi hem de özel hayatımızı etkiliyor. Tabii şirketleri de. Bir araştırmaya göre çalışanların dinlememekten ötürü şirket politikalarını, iş süreçlerini, iş fonksiyonlarını yanlış anlamalarının yıllık maliyeti 37 milyar dolar. Dinlemek, iletişim becerileri arasında belki de en önemlisi. Aynı zamanda en az dikkat çekileni.