Çin'de e-ticaret sektörünün itici gücü haline gelen, her yayınları milyonlarca dolar satışla sonuçlanan internet yayıncıları, birer birer ortadan kayboluyor. Peki neden? Bunun uzun vadeli etkileri ne olacak? Uzmanlar ne diyor?
#ÇinHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerŞampuan ve saç kremi markası Elidor, genç kadınlara hikâyesiyle ilham kaynağı olacak rol modeller arasında millî voleybolcu Ebrar Karakurt’un eklendiğini eğlenceli bir reklam filmiyle duyurmuştu. Voleybol sahasında gördüğümüz Ebrar, reklam filmi boyunca karşısına çıkacağı söylenen tüm engelleri aşabileceğini “Dedim olabilir” diyerek anlatmıştı.
Milyonları peşlerinden sürükleyen influencer’lar zaman zaman eleştiri oklarına da maruz kalıyor. Kendilerini eleştirenlerin yine sosyal medyada gündem olmaya çalıştığını düşünen influencer’lar “Bizi eleştirenler maalesef o eski televizyon dünyasının içinde hapsolmuş, günümüze adapte olamamış isimler” diyor...
#İnfluencerTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti.Mecra dışı reklam yatırımları ile beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
#Medya YatırımlarıTrendyol, Türkiye’nin dört bir yanındaki kadınları dijital ekonomiye kazandırmak için KAGİDER (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği) iş birliğinde ‘Gelecek Kadınların’ programını başlattı. Programla, moda alanında öncü duruşlarıyla tanınan isimlerle birlikte tasarlanan ve sadece Trendyol’da satışa sunulacak koleksiyonun gelirinin tamamıyla binlerce kadının girişimcilik yolculuğuna destek olunması hedefleniyor.
#TrendyolTüketiciyle gönül bağı kurmanın en etkin yolu, faydalı içerik sağlayabilmektir. Pazarlama uzmanlarına göre bir markanın asıl gücü; bireyleri ve kurumları anlama yetisi ile eşdeğerdir. Yani müşterilerinizi anlar ve onların ihtiyaçlarına göre aksiyon alırsanız markanız güçlenir ve vazgeçilmez olursunuz.
#ClubhouseSosyal medya platformlarının hayatımıza girmesiyle birlikte elde edilen veriler, dijital reklamcılık sektörüne hız kazandırırken, markaların pazarlama yöntemlerine de yön vermeye devam ediyor. Yaklaşık 10 yıl önce Türkiye’nin ilk influencer marketing ajansını kuran Bahadır Mısır ile pandemi sürecinde popülerleşmeye devam eden sosyal ağların, iş ve özel yaşamımıza yansımalarını konuştuk. Mısır, “Çevrimiçi ya da çevrimdışı dijital dünyada artık her hareketimizde inanılmaz ayak izleri yani veriler bırakıyoruz. Ses, görüntü ve yazı olarak dinleniyor, kategorize ediliyoruz. Veri olarak yansıdığımız bu dünyadan artık çıkış zor!” dedi. Bahadır Mısır, iş dünyasının değişen ticari anlayışlarla birlikte iş yapış şekillerini hızlıca sorgulaması ve çıkarım yapması gerektiğinin de altını çizdi.
#BursaE-ticaretin olmazsa olmazı sosyal medya ağlarında, birçok marka influencer’lar ile çalışıyor. Peki, influencer’lar aracılığıyla yapılan reklam ve pazarlama faaliyetlerinde yasal yükümlülükler neler, rekabet kanuna göre neler yapılması gerekiyor?
#Şinasi Furkan Avcı2011 yılında kurulan Türkiye’ nin ilk influencer marketing platformu Boomads, sektöre rasyonel bakış açısı getirmeye devam ediyor. Ajans, son zamanlarda raporlama sisteminde gerçekleştirdiği güncellemelerle birlikte influencer marketing’in farklı parametrelerle ölçümlemesini sağlıyor.
#BoomadsSosyal medya dinamikleri sürekli değişse de influencer’lar yeni stratejilerle değişime ayak uydurmayı başarıyor. Rafine bir hedef kitleye ulaşmanın avantajlarını değerlendirmek isteyen markalar ‘influencer marketing’e daha fazla yatırım yapmaya hazırlanıyor.
#Şinasi Furkan AvcıDijital dönüşümü fazlasıyla hissettiğimiz 2019 yılını geride bırakmaya hazırlanırken, karşılamaya hazırlandığımız yeni yılın neler getireceğini de şimdiden merak etmeye başladık. İşte 2020 yılında, dijital dünyada yaşanması muhtemel gelişmeler…
#Şinasi Furkan AvcıGünümüzün yeni medya terminolojisinde kendine geniş bir yer bulan ‘influencer’ kelimesi, özellikle sosyal medyada, belirli bir gücü ve popülerliği elinde bulunduran, hedef kitlesini etkileme özelliğine sahip kişileri tarif etmek için kullanılıyor. İnternet dünyasında otorite kabul edilen bu ‘etkileyici’ profilleri yakından tanımak içinse etki güçlerine göre sınıflandırma yapmak gerekiyor.
#Şinasi Furkan AVCIInfluencer kavramını şu sıra sıkça duymaya başladık. Hızla yaygınlaşan ve seslerini Türkiye dahil dünyaya duyurmayı başaran bu akımın temsilcileri, ardından gelenlerin de meraklı bakışlarına hedef oluyor. Bu kapsamda Hilal Meriç Bor ve Ahmet Erten'in birlikte kaleme aldığı 'Dijital Çağın Mesleği & Nasıl Influencer Olunur" isimli kitap, bu kavramı anlamak için bir rehber niteliği taşıyor.
#Hilal Meriç BorSosyal medyanın yaygınlaştığı yıllardan bu yana dünya çapında reklam gelirleri düşen basın yayın kuruluşları, rekabet ihlalini sorguluyor. Hızla ilerleyen dijital gelişmeleri yakalayamayan yasalar buna zemin oluştururken, dünyadaki basın devleri sosyal medya platformları ile yarışamadıklarını kabul ediyor. Bunun başlıca sebebi ise Google, Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter vb. platformlarda verilen hızlı reklamlar, Influencer pazarlama ve sosyal medya serbestliği.
#İnfluencerSon yıllarda dijitalin yükselişinden fazlasıyla nasibini alan medya sektörü; yepyeni meslekler, yepyeni iş tanımları ve içerik üretim şekilleriyle bir anlamda kendini yeniden tanımlayarak kabuk değiştiriyor. Elbette konuyla ilgili literatür yeni yeni oluşmaya başladı. Üniversitelerde “Yeni Medya” bölümlerinde sıkça sözü edilmeye başlayan Influencer kavramıyla ilgili ilk derli toplu çalışma olan “Dijital Çağın Mesleği, Nasıl Influencer Olunur?” kitabının altında imzası olan Hilal Meriç Bor ve Ahmet Erten ile kitabı ve Influencer olmak hakkında merak edilenleri konuştuk.
#ÜniversiteHürriyet’in sosyal medya, influencer marketing platformu olan Boomads projesinin yöneticileri Hilal Meriç Bor ve Ahmet Erten’in ilk kitabı, “Dijital Çağın Mesleği: Nasıl Influencer Olunur?” raflardaki yerini aldı. Kitap, hayatımıza son yıllarda giren bu kavramın yanı sıra sosyal medyanın dinamiklerini de aktarıyor.
#İnfluencer