2020 yılı şimdiden hem markalar hem de tüketiciler için iletişim dinamiklerinin değiştiği, ezberlerin bozulduğu bir yıl olarak kayıtlara geçti. Peki, zorlu koşullara rağmen tüketicilerin gözünde “lovemark” olmayı başarmak mümkün mü?
#Şinasi Furkan AvcıTürkiye’yi sarsan Münevver Karabulut cinayetinden sonra, “Asla yalnız yürümeyeceksin” sloganıyla bir araya geldiler. Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’nu kurdular. Aradan geçen 10 yılda önce ‘kadın cinayeti’ teriminin akıllara yerleşmesini sağladılar. Sonra erkek şiddetine maruz bırakılan kadınların sayısını tuttular. Dahası da var; kayıp yaşayan ailelere destek verdiler, davaları takip ettiler, eylemler yaptılar, sosyal medya kampanyaları yürüttüler, yasa teklifleri hazırladılar... Platformun temsilcisi Kav bütün bu mücadelenin hikâyesini bir kitapta topladı. Bu yıl PEN Duygu Asena Ödülü’nü de alan Kav, “Duygu Asena rahat uyuyabilir artık. ‘Kadının adı yok’ denen günlerden kadının ‘Benim de bir adım var’ diye kafasını kaldırdığı bir döneme geçtik” diyor.
#KadınIAB Türkiye tarafından bu yıl 9. kez düzenlenen MIXX Awards Türkiye Ödülleri 21 Şubat tarihinde Four Seasons Bosphorus Otel’de düzenlenen törenle sahipleri ile buluştu. ‘Dijitallendiniz” temalı MIXX Awards Türkiye’de büyük ödülün kazananı “Ruhun Doysun” çalışması oldu. Çalışma ayrıca Marka Farkındalığı ve Konumlandırma, Markalı İçerik, Sosyal Pazarlama-WOMM kategorilerinde ödül aldı.
#ÖdülTürkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı. Fortune Türkiye ve DataExpert işbirliği ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda kadınlar çoğunluğu ele geçirmiş durumda. Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 51’i kadın. Araştırmaya göre CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10,3 ünü yönetiyor. Geçtiğimiz yıla kıyasla gözlenen yüzde 1,2’lik artış oranı, CMO’ların şirketlerde artan değerinin göstergesi olarak kabul ediliyor. CMO’ların yaptıkları çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçe ise ortalama yüzde 25’i buluyor.
#Anadolu Efes15.Kırmızı Ödülleri sponsorlarından IKEA’nın Pazarlama İletişim Müdürü Özge Çolakoğlu, tüketicilerin günlük yaşamlarındaki iç görülerinden yola çıkıyor, kendilerini bulabilecekleri, hayatlarına kolayca yer verebilecekleri fikirleri yaratıcılıkla birleştirdiklerini dile getirerek, “IKEA markasını deneyimleyen tüketicilerin, iletişimimizi samimi, inandırıcı bulmasının yanı sıra IKEA’nın esprili reklam anlayışıyla da yüzlerde tebessüm yaratmak istiyoruz” dedi.
#İkeaHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri sektörün en uzun soluklu organizasyonlarından biri olarak 15. yılında görkemli bir törenle sahiplerini buldu. İletişim dünyasının buluştuğu gecenin teması ‘değişim’ oldu. 5 ayrı yarışmada 66 ödülün sahibini bulduğu törende Türkiye’nin en yaratıcı ajansları ve reklam verenleri ödüllendirildi.
#GazetehaberleriBir kitabın yazılmasından bile hızlı değişen şehirler, depremde yıkılacağına kesin gözüyle bakıldığından ucuza kiralanan evler, sevgili kedisine tavşan etli mama alan hayvanseverler, rüyalar, kâbuslar, uyuyan ve uyanan insanlar ama hiç geçmeyen uzun bir uyku sersemliği... Garipliği oranında tanıdık, bu yüzden de ürkütücü bir dünya... Hakan Bıçakcı ile yeni romanı ‘Uyku Sersemi’ üzerine, Bıçakcı’nın çağdaşı edebiyatçı Nermin Yıldırım konuştu...
#Kitapsanat17-24 Haziran tarihlerinde 100 ülkeden 15 bin katılımcıyı ağırlayan, 41.170 eserin ödül için yarıştığı Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivalinin her alanında teknoloji ve inovasyon ön plana çıkıyor. Bu yılki festival yaratıcılığın ekonomi, toplum ve kültür üzerindeki rolüne odaklanıyor.Yaratıcılığın iş dünyasında pozitif bir rolü olduğu düşüncesiyle, panellerde yaratıcıların dünyadaki iyilik arayışına yapabileceği katkı üzerinde duruluyor.
#Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık FestivaliSchneider Electric Türkiye Başkanı Bora Tuncer, halen dünyada 1.2 milyar insanın kaliteli ve sürekli enerjiye erişimi olmadığına dikkat çekerek, enerjinin verimli kullanılmasının önemini vurguluyor. Yapılan araştırımalar, Türkiye’de yılda 10 milyar dolara varan enerji tasarrufunun mümkün olduğunu gösteriyor.
#Enerji- UNICEF'in yürüttüğü Çocuk Dostu Şehir Girişimi çalışmaları kapsamında yapılan anketler, Türkiye'deki çocukların ev ve özel yaşamdan memnuniyetinin yüksek olduğunu ortaya koydu - Anket kapsamında çocukları mutsuz eden konular ise yeterli yeşil bölgeye sahip olmamaları, bisiklet ve oyun alanlarında kısıtlılık, toplu ulaşım araçlarında güvensizlik hissi olarak sıralandı
Martha Stewart, 73’ünde ama hâlâ ABD’nin ‘ideal yaşam’ abidesi. Milyonların yaşam gurusu. Çıkardığı sayısız ürün, dergi, programla tek kişilik medya ve pazarlama kraliçesi. Sahte belge suçunda hapis yatıp “Artık bitti” denildiği yıl bile gelirini üçe beşe katlayan bir deha. Martha’nın New York’taki ofisinde bir gün geçirdik. Birlikte eski defterleri, kitapları karıştırdık. İşte sonuç...
#Martha Stewart