Önemli olan markanın mesajını tüketiciye iletebilmek

Güncelleme Tarihi:

Önemli olan markanın mesajını tüketiciye iletebilmek
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 15:36

IKEA Pazarlama Direktörü Senem Sadıklar, bu yılki Kırmızı Ödülleri ve IKEA reklamlarının rakiplerinden farklılaşmayı nasıl sağladığı hakkında konuştu.

Haberin Devamı

Reklamı ödüllendirilen markanız, yer aldığı pazar segmentinde rakiplerinden nasıl farklılaşıyor, bu farklılaşmada reklamlarınız nasıl bir rol oynuyor?

IKEA, kuruluşundan bu yana “daha iyi bir günlük yaşam” yaratma vizyonuyla, güzel tasarımlı, kaliteli ve kullanışlı, her zevke ve her bütçeye uygun binlerce çeşit mobilya ve ev aksesuarı sunuyor. Küçük metrekarelere yönelik yaratıcı dekorasyon çözümleriyle, ev yaşamının nasıl daha keyifli ve verimli hale getirilebileceğini gösteriyor. Bu anlamda gerek mağazalarımızda, gerekse iletişimlerimize taşıdığımız örnek yaşam alanlarıyla dekorasyon konusunda ilham kaynağı oluyoruz.

Herkese hitap edebilen bir marka olarak, tüketicilerin günlük yaşamlarındaki içgörülerinden yola çıkıyor, kendilerini bulabilecekleri, hayatlarına kolayca yer verebilecekleri fikirleri yaratıcılıkla birleştiriyoruz. IKEA markasını deneyimleyen tüketicilerin, iletişimimizi samimi ve inandırıcı bulması bizim için her şeyden önemli. Bu sebeple tüm çalışmalarımızda yaratıcılık barındıran, pratik düşünceyi harekete geçiren, ev dekorasyonu konusunda ilham veren bir tarzı benimsiyoruz.

Haberin Devamı

IKEA olarak rakiplerimizden ayrışmak için iletişimde kullandığımız tonun marka kimliğimizi kuvvetli bir şekilde yansıtması gerektiğini düşünüyoruz. Bu da bizi yaratıcı işlerimizde rakiplerden ayırıyor.

Kırmızı Ödülleri gibi reklamda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren yarışmaları nasıl değerlendiriyorsunuz; bu yarışmaların sizce endüstriye katkısı var mı, neden?

Yaratıcılık IKEA’nın temel taşlarından biri. Kuruluşundan bu yana hayata geçirdiği yaratıcı çalışmalara pek çok örnek gösterilebilir. Örneğin IKEA, alışılmışın dışında üretim ve tasarım anlayışıyla, farklı mağaza konsepti ve kataloğuyla, ev dekorasyonu sektöründe bir ilke imza attı. Tasarıma fiyat etiketinden başlayan IKEA tasarımcıları, kaliteden ve kullanışlılıktan ödün vermeden, sürdürülebilirlik esasıyla tasarımı bir bütün olarak ele alıyor. Markanın doğasındaki yaratıcılık, doğru pazarlama ve reklam stratejileriyle birleşerek iletişim faaliyetlerimizin tümüne yayılıyor. Tercih ettiğimiz tüm yaratıcı işlerde tüketiciyle ortak bir ilgi alanında buluşmayı hedefleyerek tüketicilerin kalbine dokunmayı önemsiyoruz.

Haberin Devamı

Reklam iletişimimizdeki öncelikli beklentimiz, markanın kurguladığı mesajı tüketiciye en etkin şekilde iletmek. Yaratıcılığı, bu hedefe ulaşmak için ihtiyacımız olan en önemli araç olarak görüyoruz. Reklamlarımızın yaratıcılığının ödüllendirilmesi, bu bağlamda hedeflerimize ulaşmak için doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!