3-4 Mayıs’ta yapılacak Digital Age Summit’te dijital dünyada oyunlaştırma konusunda bir sunum yapacak olan Accenture Interactive Stratejik Tasarım & Oyunlaştırma Danışmanı Jasmin Deniz Karataş, “Oyunlaştırma yolculuğu yeni başladı, keşfedecek çok şeyimiz var” diyor.
#Oyunlaştırmaİlaç şirketi Lilly Türkiye, çalışma ortamını baştan sona yeniledi. Çalışanların istekleri doğrultusunda haftada bir gün evden çalışma, cumaları erken çıkma gibi esneklikler sunan şirkette genel müdür dahil kimsenin kendisine ait masası yok. Amaç şeffaflığı görünür kılıp motivasyonu arttırmak.
#OfisKurumsal hayatın içinde, hem bireysel faydalar sağlayabileceğimiz hem de şirketimize katma değer katabileceğimiz imkanı bir anda sunan en önemli yöntemdir eğitimler esasında. Evet, bazı şirketler eğitim kataloğu yayınlar, siz seçersiniz gideceğiniz eğitimleri; bazı şirketlerde ise pek söz hakkınız olmaz, zorunlu olarak eğitimlere gönderilirsiniz… Ama öyle ya da böyle, iş hayatının olmazsa olmazı kurumsal eğitimler, doğru kullanmayı bilirseniz, çok önemli fırsatlardır.
#IKBireylerin kendini özgürce ifade edebildiği ve ‘olduğum gibi’ dediği bir çalışma ortamı yaratmak için çeşitli projelere yürüttüklerini söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Nazlı Tlabar Güler, “İyi bir işveren olmanın en önemli anahtarı, çalışanlarımızın katılımını sağlamak, onlara seslerini duyurabilecekleri platformlar sunmak ve en önemlisi, her bireyin bu yolculukta kendini değerli hissetmesini sağlamaktır” dedi.
#Vodafone“İnsan kaynakları stratejimizin temelinde ‘yetenek yönetimi’ var” diyen AXA Türkiye İnsan Kaynakları Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Ergenç, “Çalışanlarımızı merkeze koyan, onların potansiyellerini, güçlü ve gelişim alanlarının yanı sıra ilgi alanlarını ve motivasyonlarını da dikkate aldığımız güçlü bir yetenek yönetimi tasarlıyor ve bunu çalışan deneyiminin her adımıyla ilişkilendirerek kişiye özel bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
#Yetenek Yönetimiİş dünyası, nitelikli çalışanlarını elde tutmak için ‘yetenek yönetimi’ stratejileri uyguluyor. Birçok şirket bu doğrultuda personelinin kariyerini desteleyerek, bağlılığını artırmak için çeşitli eğitim imkânları sunuyor. Yetenekler, rekabetçi maaş ve yan haklarla elde tutulmaya çalışılıyor. Yapılan araştırmalar ise adayların gözünün global markalarda olduğunu ortaya koyuyor.
#İşYetenek açığı arttıkça şirketlerin çalışanlara sunduğu yan haklarda da rekabet kızıştı. Yan haklar, toplam maaş paketinin yaklaşık yüzde 20 ila 35’ini oluşturur hale geldi. Sağlık sigortası, ücretsiz iletişim artık çalışanlara yeterli gelmiyor. Çalışana, özel emeklilik, kritik hastalıklar sigortası, kimlik dolandırıcılığı koruması, hukuk hizmeti, spor ve yoga hizmeti gibi yan haklar sunulmaya başlandı. Peki, dünyada ve Türkiye’de şirketler çalışanlara hangi yan hakları sunuyorlar?
#İş Gücüİş dünyasındaki en son gelişmeleri kapsamlı bir içerikle sunan Hürriyet İK, 3 Kasım Pazar günü raflarda yerini alıyor. Çalışanların yan haklarından iş dünyasındaki yetenek savaşlarına, yapay zekâ korkusundan bölgesel asgari ücret tartışmasına kadar uzanan zengin içerikler, yeni sayıda okurlara sunuluyor.
#Hürriyet GazetesiYapay zekânın gelecekte birçok sektörde işgücünü azaltması bekleniyor ancak önce bu zekâyı geliştirecek bir mühedislik gücüne ihtiyacı var. Son dönemin popüler mesleklerinden yapay zekâ mühendisliği için ciddi bir matematik ve istatistik bilgisi gerekli. Gelecekte çok ihtiyaç duyulacak mesleklerden birisi olması beklenen yapay zekâ mühendisliğinde aylık ortalama kazançlar ise yaklaşık 47 bin TL’den başlarken 120 bin TL’lere kadar çıkıyor.
#Yapay Zekâİnsan ve Kültür ekibi olarak işin odağına çalışanlarını aldıklarını ve geleceği çalışanlarla birlikte şekillendirdiklerini söyleyen Metro Türkiye İnsan ve Kültür Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Taşcı Firuzbay “Gelişim yolculuğunun ancak çalışanlarımızı dahil ettiğimiz, çeşitlilik ve kapsayıcılık üzerine kurulu bir kurum kültürü ile mümkün olabileceğini biliyoruz” dedi. Firuzbay, işveren markası olarak hayata geçirdikleri çalışmaları Hürriyet İK okurlarına anlattı...
#Metro TürkiyeNürnberg Havalimanı, her yıl olduğu gibi bu yıl da yeni işe alımlarla ekibini güçlendirmeye devam ediyor. Yeni sezonda birçok genç, havalimanında başlayacakları eğitimle kariyerlerine ilk adımlarını atacak. Havalimanı, kendi içinde adeta küçük bir şehir gibi işliyor ve bu kampüs ortamında pek çok farklı meslek grubu bir arada çalışıyor. Lokalde catering ve lojistik sektörlerinden çeşitli firmalar gençlere eğitim sunarak sektöre nitelikli iş gücü kazandırıyor.
#Nürnberg HavalimanıGelişen teknoloji yazılımcı ihtiyacını da arttırdı. Türkiye’de yazılımcı sayısı 300 bin adedi aşarken, mesleğe başlamak için önce iyi bir eğitim almak şart. Eğitimin ardından bir uzmanlık alanı ve sürekli öğrenme isteği gerekli. Sektöre yeni başlayan bir yazılımcı yaklaşık 35 bin TL aylık gelire sahip olurken, deneyim ve kabiliyetler artıkça gelir 100 bin TL’lere çıkarabiliyor. Sektörün en önemli avantajı ise yurtdışında iş olanağı ve yabancı para cinsinden kazanç elde etmek.
#YazılımÇalışan bağlılığını ve motivasyonunu artırmanın verimlilik ve şirket kültürünün gelişimi için kritik önemde olduğunu belirten Haleon Türkiye Ülke İK Müdürü Özlem Karlıbel, “İşte psikolojik refah en önemli konularımızdan biri haline geldi. Çalışanlara kendilerini rahat ifade edebilecekleri araçlar ve platformlar sunmak, onları dinlemek, ihtiyaca yönelik belirgin aksiyonlar almak, kariyer ve bireysel gelişim imkânları sunmak, motivasyon ve bağlılığı artırmada önemli rol oynuyor” dedi. Karlıbel, haftada üç gün uzaktan çalışma, yaz dönemlerinde tamamen uzaktan çalışma, 26 haftalık ebeveynlik izni, 20 gün refakatçi izni, regl ve menopoz izni, doğum günü izni ve esnek yan haklar uygulamaları gibi birçok adımla çalışanlarına destek olduklarını anlattı.
#HaleonDijitalleşmenin iş dünyasında köklü değişimlere yol açtığını söyleyen Turkcell İnsan ve İş Destekten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erkan Durdu, “İşe alım ve oryantasyon süreçlerini dijital ortamlarda gerçekleştiriyoruz. Esnek çalışma modelimiz sayesinde sınırları ortadan kaldırdık. Tüm insan kaynakları süreçlerimizi tek bir platformda birleştirerek, çalışan deneyimini dijitalleştiriyoruz ve bu konuda da sektörlere örnek olduğumuzu gururla söyleyebilirim. İnsana yatırım yapmaya ve Turkcell’in sektöre öncülük eden insan kaynakları stratejisine katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.
#TurkcellSon yıllarda iş dünyasında yetenek krizinin giderek büyüdüğünü ve bu durumun birçok sektörde hissedildiğini söyleyen Limak İnşaat İnsan Kaynakları Direktörü Nihat Çukurkaya, “Yetenek bulunması kadar elde tutulması da önemli bir başlık. Bu konuda şirketlerin çalışanlar için cazip yeni stratejiler ve uygulamalar yaratması gerekli. Yetenek havuzunun oluşturulması, bu havuzun düzenli olarak iç eğitim ve geliştirme programları ile desteklenmesi, yeteneklerin dijital yetkinliklerinin geliştirilmesi bizim öncelikli stratejilerimiz arasında” dedi.
#Limak İnşaatBaşta yapay zekâ, makine öğrenimi, dijital eğitim ve gelişim platformları olmak üzere “yeni teknolojiler” olarak adlandırılan yöntemlerin, insan kaynakları profesyonellerine stratejik bir güç kazandırdığını söyleyen Açık Holding İK Direktörü Arzu Şafak, “Yeni teknolojiler, insan kaynakları alanını birçok açıdan dönüştürmektedir. İnsan kaynakları yaşanan bu dönüşüme ayak uydurarak, yeni teknolojileri etik ve sorumlu bir şekilde kullanmak zorundadır” dedi.
#Açık Holding25 ülke 800 mağaza ile hizmet veren ve bu operasyonu 15 bin kişilik büyük bir ekiple yöneten Flo Group, İK uygulamalarında ‘önce insan’ diyor. FLO Group İnsan Kaynakları Direktörü Hüseyin Çolak, “Çalışma arkadaşlarımızın hayatlarına dokunacak yenilikler tasarlamak için çalışan mutluluğu takımımızı kurduk. Bu takımımızla birlikte çalışma arkadaşlarımızın motivasyonunu yükseltecek projeler hayata geçiriyoruz” dedi.
#FLOYaşlı bakımında yüksek standartlarda hizmet sunmayı amaçlayarak yaşlı bireylerin her türlü ihtiyaçlarında profesyonel hizmetler sunan İzmir BT Danışmanlık Kurucu Ortağı Bircem Taş, yaşlı ve hasta bakımında profesyonel destek alınmasının önemine değindi. Bircem Taş, eğitimli, profesyonel ve deneyimli bakım personellerinin yaşlı ya da hastanın sağlığının geliştirilmesine ve korunmasına katkı sağladığını söyledi.
#1İnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 7 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 10’uncu kez düzenlendi. UniChallenge+, dijital reklamcılık ve pazarlama iletişimi sektörü için genç yetenekler yetiştirmeyi amaçlıyor.
#Unichallenge+