Güncelleme Tarihi:
Accenture Interactive dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen dijital ajanslarından. Tasarım, pazarlama, içerik ve ticareti kapsayan tümleşik ürün ve hizmetleriyle markaların müşteri deneyimlerini dönüştürmelerini sağlıyorlar. Accenture Interactive globalde 18.500 çalışanıyla 4,4 milyar dolarlık bir şirket. Accenture Interactive’de Stratejik Tasarım & Oyunlaştırma Danışmanı olarak görev yapan Jasmin Deniz Karataş, 3 Mayıs’ta Four Seasons Bosphorus Istanbul’da yapılacak Digital Age Summit’te dijital dünyada oyunlaştırma konusunda bir konuşma yapacak. Jasmin Deniz Karataş zirve öncesi sorularımızı yanıtladı.
Oyunlaştırma nedir?
Öncelikle oyunlaştırma, design thinking gibi moda olmuş bir kelime. Birçok insan bu kelimeyi nasıl kullanıyor olursa olsun ne olduğunu tam olarak anlamıyor. Benim için oyunlaştırma, doğru yapıldığı zaman, insanları motive etmek ve davranışsal değişim sağlamak için iyi bir yöntem. Puanlar, rozetler ve lider tahtalarından daha fazlası. Oyunlaştırma daha çok davranışları değiştirme, insanları motive etme ve işbirliğiyle ilgili. Şirketlerin bundan oldukça yarar sağlayabileceğini düşünüyorum.
Şirketler en çok hangi alanlarda oyunlaştırma kullanıyor?
Özellikle İK, eğitim ve öğretim konularında şirketlerin oyunlaştırmayı kullanmaya başladıklarını ve iyi sonuçlar elde ettiklerini gözlemliyoruz. İnsanların topluluk ekip ve görev içinde bulundukları her anda oyunlaştırma arzulanan sonucu elde etmeye destek olabilir. Birçok tuzak içeren çok geniş bir konu ve her şeyin büyülü bir çözümü olmadığından bazen uygulamak mantıklı bile gelmeyebiliyor.
Bu konuda başarılı bulduğunuz uygulamalar neler? Hangi şirketlerde güzel oyunlaştırma örneklerine rastlıyorsunuz?
- Ebay: bet&win
- Amazon: puanlama ve kullanıcı yorumları
- Fitness dünyasında Fitbits ve Freelatics
Bunların dışında oyunlaştırma teknikleri kullanan birçok örnek daha var. Bunlar bazen küçük öğeler, bazen de Instagram ve Facebook gibi bütün bir sistem olabiliyor.
KEŞFEDECEK ÇOK ŞEY VAR
Türkiye’de başarılı örnekler kimler?
Accenture Interactive’in bir parçası olan ve Hizmet Tasarımında uzman Fjord ekibimiz ile pazardaki en iyi oyunlaştırılmış etkileşimin (gamified engagement) en iyi örneği olan GNCTRKCLL projesini geliştirmiştik. Accenture Digital ayrıca yakın zamanda müşterimiz Aksigorta’nın mobil uygulamasında oyunlaştırma uyguladı. Ayrıca bankalar, telekomünikasyon şirketleri ve kamu hizmeti şirketleri için müşterileri eğitmek ve farkındalıklarını artırmak adına oyunlaştırma özellikleri kullanan birçok proje sunduk.
Oyunlaştırma yolculuğu yeni başladı ve keşfedecek çok şeyimiz var.
Accenture bünyesinde en çok ses getiren oyunlaştırma örnekleriniz?
Geçmiş yıllarda A3 Program adında bir İşbirliği Sistemi uyguladık. Hala bunu kullanıyoruz ve birçok sistem gibi çoğunlukla puan ve rozet toplama ve lider tahtalarından oluşuyor. Ayrıca 30 Günlük Meydan Okuma adında bir uygulamamız var. Bunu ihtiyaç ve amaçlarına göre kişiselleştirerek birçok farklı müşterimiz için kullanıyoruz.