OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 25, 2003 00:00
Kırmızı adlı yeni bir yarışma düzenleyen Hürriyet, baÅŸarılı basın reklamlarını ödüllendirecek. Yarışmada tüm yazılı basında çıkan reklamların deÄŸerlendirileceÄŸini söyleyen Hürriyet Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Vuslat DoÄŸan Sabancı, tüm basın kuruluÅŸlarını projeyi desteklemeye çağırdı.REKLAM sektöründe ‘‘Kırmızı’’ adıyla yeni bir yarışma düzenleyen Hürriyet Gazetesi, sadece Hürriyet'te deÄŸil, tüm gazete ve dergilerde çıkmış en baÅŸarılı reklamları ödüllendirecek. Hem baÅŸarılı basın kampanyalarını ödüllendirip reklamda yaratıcılığı teÅŸvik etmek, hem de basını tercih eden reklamverenlere destek vermek amacıyla düzenlenen bu yarışma, 1 Eylül 2002 ile 1 Eylül 2003 tarihleri arasında yayınlanan reklamları kapsayacak.Türkiye'de sadece basın reklamları arasında düzenlenen ilk ve tek yarışma özelliÄŸini taşıyan Kırmızı'nın tanıtıldığı toplantıda bir konuÅŸma yapan Hürriyet Gazetesi Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Vuslat DoÄŸan Sabancı, kırmızının Türk basınının en sevdiÄŸi renk olduÄŸuna dikkat çekti. Gazete logolarına, kullanılan renklere de bakılınca bunun görüleceÄŸini belirten Vuslat DoÄŸan Sabancı, ‘‘Her gazete kırmızıya ayrı bir anlam yüklüyor ama bundan sonra Kırmızı, Türk basının en iyi, en yaratıcı reklamlarını seçecek’’ diye konuÅŸtu. Bu projenin uzun uÄŸraÅŸlar sonucu ortaya çıktığını vurgulayan Vuslat DoÄŸan Sabancı, ‘‘Kırmızı, sabahtan akÅŸama deÄŸil Hürriyet Gazetesi'nin üzerinde uzun zaman zamandır düşündüğü, senelerdir desem abartmış olmayacağım bir proje’’ dedi.SAHÄ°P ÇIKINKırmızı'da sadece Hürriyet'te deÄŸil baÅŸka gazete ve dergilerde çıkan reklamların da deÄŸerlendirileceÄŸini belirten Vuslat DoÄŸan Sabancı, ‘‘Bu projeye tüm basın sahip çıksın istiyoruz’’ diye konuÅŸtu. ‘‘Amacımız; çaÄŸdaÅŸ ama rekabetci bir ortamdaki reklam sektöründe Türk basının hak ettiÄŸi yere gelmesi ve yaratıcılığa özen gösterilmesi’’ diyen Vuslat DoÄŸan Sabancı, reklam sektörü için, özellikle kalıcılık açısından basının büyük bir önem taşıdığını dile getirdi. Hürriyet Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal ise, Kırmızı'nın durduruculuÄŸu, çekiciliÄŸi, etkileyiciliÄŸi simgeleyen bir renk olmasının, yarışmaya bu ismi vermelerinin en önemli nedenlerinden biri olduÄŸunu söylerken, aynı zamanda Hürriyet'i temsil eden rengin de kırmızı olduÄŸunu belirtti.En iyi reklama KıpkırmızıKIRMIZI'da 7 ayrı kategoride toplam 13 ödül verilirken, tüm dergi ve gazete reklamları arasından seçilen en iyi reklam ‘‘Kıpkırmızı’’ ödülünü alacak. Yarışmada diÄŸer kategoriler ise şöyle olacak:Basında en iyi reklam kampanyası, basında en iyi dergi reklam kampanyası, basında en iyi reklam uygulaması, basında en iyi sektörel reklam (finans, perakende, IT, mobilya ve otomotiv alanlarında), basında en iyi IK&eÄŸitim reklamı (insan kaynakları ve eÄŸitimde ayrı ayrı) ve Hürriyet Özel Ödülü.Kimler katıldıBASIN reklamlarının yeni yaşırması ‘Kırmızı’nın tanıtıldığı toplantıya katılan bazı isimler ise şöyle oldu:Gündüz Özdemir (Beko Ticaret), John-Luc Fischer (Colgate/Palmolive), ErtuÄŸrul Tuncer (Petrol Ofisi), Pınar Kılıç (Pars Mc/Cann-Erickson), YiÄŸit Åžardan (Güzel Sanatlar/Saatchi), OÄŸuzhan Akay (Movida/Plus Map), Faruk Kaptan (Ultra Ajans), AyÅŸe Medran (Media Max), Mahsen Noohi (Sony Music), Haldun Bezci (Asya Tur).Â
button