Bundan iki yıl kadar önce İngiltere'nin başkenti Londra'da akıllara durgunluk verecek bir olay yaşandı: Genç bir adam binlerce fit yüksekte seyir halindeki bir uçaktan düştü. Bugün hala aydınlatılamayan bu olayla ilgili aşağıdaki satırları okuyunca ağzınız açık kalacak.
#KenyaDO&CO havayolu ikramı pazarında Avrupa’dan sonra şimdi de Amerika kıtasında üst kalite marka olarak liderliğini ilan etti. Bin 380 uçaklık filosu ve büyük geliri ile bilinen Amerikan Delta Havayolları büyük anlaşmaya dijital platformda imza attı. Kıran kırana rekabetin yaşandığı ABD pazarında ikramdan aslan payını kapmak kolay değildi. Diğer oyuncular şaşkınlıklarını hâlâ üzerlerinden atamadılar. DO&CO’nun güçlü silahı yine ‘taze yemek’ bütün yolları açmıştı.
#YAZARÖzellikle trafiği yoğun havalimanları yolcuların Jumbo uçaklarla getirilmesini destekledi. Böylece hava trafiği daha iyi kullanılacaktı. Ama yolcular farklı saatlerde uçmak, bağlantılar arasındaki zamanı kendileri seçmeyi tercih ettiler. Ve dev uçakların kaderleri değişti. Yerini yine uzun mesafeli, yine çift koridorlu ama iki motorlu uçaklar aldı.
#YazarHavayollarının en büyük maliyet kalemi yakıt. Fiyatlar bir yukarı, bir aşağı inip çıkarken şirketler ‘hedge’ ile kendilerini garanti altına almaya çalışıyor. THY aldığı yakıtın yüzde 40’ını ‘hedge’ ederken bu oran Avrupa’nın en büyük düşük maliyetli havayolu Ryanair’de yüzde 90’a çıkıyor.
#YazarlarGökyüzünde genellde donmuş, sonra da çözülmüş yemekler ikram edilir. Ama DO&CO’nun patronu Attila Doğudan için 10 bin metrede lezzet ve vitamin değerleri önemli. Doğudan, şimdi de Biritish Airways, İberi ve İberia Express’in tüm ikram operasyonlarını devralmaya hazırlanıyor. Türk işadamı ayrıca daimi tanıtım elçimiz...
#YazarBusiness veya first class uçmuyorsunuz. Veya havayollarının salonlarını kullanmak için özel kartlara da sahip değilsiniz. Hiç sorun değil. Bankaların havalimanlarında açtığı “lounge”lar, yani özel salonlar hizmetinizde. Uçağınızı bu salonlarda rahat bir ortamda bekleyebilirsiniz.
OPET, KalDer tarafından düzenlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’ne göre 2011 yılında müşteri memnuniyeti en yüksek şirket unvanını korurken altı yıldan bu yana alanlarında birinci olan ve müşteri beklentilerini en üst seviyede karşılayarak sürdürülebilir kılan markalara verilen “Üstün Hizmet Ödülü”ne de layık görüldü. OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, 2012 yılının kuruluşlarının 20’nci yılı olduğunu hatırlatarak, “2012 yılında da piyasa büyümesinin üzerinde büyüyerek pazar payını artırmayı hedefliyoruz. Sektörde devrim niteliği taşıyan yeni projelerimiz ile tüketicimizin hayatını farklılaştırmayı, kolaylaştırmayı ve öncü olmayı sürdüreceğiz” dedi.