Sanayi Bakanı Kacır, BYD ve Chery’nin Türkiye’ye yatırım görüşmelerin ileri aşamada olduğunu açıkladı. Somut gelişmelerin yaz aylarında netleşmesini beklediklerini de belirten Kacır, “4 farklı Çinli markayla görüşüyoruz” derken BYD ve Chery’nin Avrupa’daki yatırım kararları hakkında, “Bu yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil” dedi. Kacır’ın açıkladığı iki marka dışında MG’nin sahibi SAIC Motor ile temaslar sürüyor. Türkiye’de satış yapmayan Great Wall ise şimdilik en uzak ihtimal.
#BYDMercedes'in son yıldızı AMG Project One, 1000 beygiri aşkın gücüne rağmen, Türkiye'ye düşük ÖTV ile girecek. Formula 1 teknolojili Project One'da 4 elektrikli ve 1600 cc'lik bir benzinli motor var. Motor hacmi nedeniyle Avrupa'da fiyatı 2 milyon Euro'yu bulacak bu muazzam araç, yüzde 60'lık düşük ÖTV dilimine giriyor. AMG Project One için Türkiye'ye tek kota verildi. Vergilerle satış fiyatı 15.5 milyon TL'yi bulacak aracı, işadamı Vural Ak'ın aldığı iddia ediliyor.
#FrankfurtOTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
GEÇEN yıl 1.8 milyar dolara Çinli Geely’nin bünyesine giren İsveçli otomobil markası Volvo, hem yüzünü hem de lüks anlayışını değiştirdi. Volvo CEO’su Stefan Jacoby, “Bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye’de inanılmaz bir başarıya imza attık. Volvo, Türkiye gibi hızlı gelişen ülkelerle büyüyecek” dedi.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
ÇİN, bu yıl Şangay Otomobil Fuarı ile adeta krize meydan okudu. Bu yıl Şangay’da 13’üncü kez kapılarını açan fuar, hem ağırladığı ziyaretçi sayısı hem de sektörde yarattığı etkiyle Çinlilerin krizden hiç etkilenmediğini ortaya koydu. Çünkü Avrupa’da ve Amerika’da pekçok fuarın iptal olması, büyük üreticilerin fuarlara katılmayacağını açıklaması gibi pek çok olumsuz koşula rağmen neredeyse otomotivin bütün oyuncuları fuarda tam kadro hazır bulundular.
Hürriyet Medya Towers’ta düzenlenen büyük zirvede buluşan otomotiv sektörü temsilcileri, hükümete "Otomotivin fişi çekilirse sosyal patlama olur" uyarısı yaptı. Otomotiv sektörü temsilcileri, vergi indirimi konusunda tüketici nezdinde beklenti yaratılmaması gerektiğini belirterek, "Ne yapılacaksa bir gece ansızın yapılmalı" mesajı verdi.
Dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin, son günlerde otomobil fuarının heyecanını yaşıyor. 1990 yılından bu yana 2 yılda bir düzenlenen Çin Otomobil Fuarı, 21-27 Kasım tarihleri arasında otomobilseverlere kapılarını açıyor. 2010’da yıllık 20 milyon aracın üretileceği ve Amerika’dan sonra dünyanın en büyük ikinci otomobil pazarı olma yolunda ilerleyen Çin, son yıllarda kendi ürettiği otomobillerle adından söz ettirmeye başladı.
İki yılda bir düzenlenen ve dünyanın en önemli otomobil fuarlarından birisi olarak gösterilen Paris Motor Show, 30 Eylül’de kapılarını ziyaretçilere açıyor. 15 Ekim tarihine kadar açık kalacak fuarda 54 yeni model sergilenecek. Ev sahibi üreticilerin konsept otomobilleri dikkat çekerken, Türk tasarımcılar da hazırladıkları modellerle adlarından söz ettirecekler.