Bazı insanlar vardır hangi ortamda olurlarsa olsunlar direkt olarak dikkatleri üzerlerine çekerler. Nedenini tam olarak anlayamadığınız bir şekilde gözlerinizi onlardan alamazsınız ve tarzlarına hayran kalırsınız. İşte bu insanlar dikkat çekmek için gerekli olan ufak değişikliklerin farkına varmış ve onları doğru kullanan insanlardır. Kalabalık ortamlarda sizde stilinizle fark yaratmak ve kendinize ait bir tarz yaratmak istiyorsanız aşağıdaki tavsiyeleri dikkate almanızı öneriyoruz.
#Dikkat Çekici Olmanın Yolları120 yıllık iç giyim markası Triumph, 2 yıldır direkt faaliyet gösterdiği Türkiye’de pazar araştırması yaptı ve kadınların yüzde 80’inin sutyen bedenini bilmediğini ortaya çıktı. Triumph Türkiye Genel Müdürü Ejder Aydoğdu “Ülkemizde iç giyimde kadınlar çok muhafazakar. İri memeli kadın küçük sutyen kullanabiliyor, bu yüzden sırt ağrısı çekiyor” dedi.
Mevsim değişti. Yavaş yavaş gardıroplarımızı yenilemek için alışverişler yapılmaya başladı. Peki, yeni sezonda erkekleri hangi tarzlar bekliyor? Deneysel olmayı sevenler için kovboy ve büyükbaba estetiği, klasiklerden vazgeçmeyenler için takımlar, renk sevenler için ise kırmızı başrolde olacak...
#ModaRANA Kutvan; Türkiye’de almış olduğu moda eğitimini Parsons School of Design’dan aldığı derslerle pekiştirdi. Daha sonra City University of New York’da Psikoloji ve Sanat Tarihi üzerine çift anadal lisans eğitimi görerek yüksek onur derecesiyle mezun oldu. City University of New York’a devam ettiği süre zarfında dünyanın önde gelen psikologlarından Albert Ellis’in Enstitüsü’nde staj yaptı. Bu staj süresince Ellis’in bulmuş ve de geliştirmiş olduğu Rational Emotive Behavior Therapy’i (REBT) yakından inceleme fırsatı buldu. Kutvan, Albert Ellis Enstitüsü’ndeki stajının yanı sıra New York’un önemli psikoloji enstitülerinin düzenlediği workshoplara da katıldı. 2008 Mayıs ayında Türkiye’nin ilk Kişisel Gelişim ve Stil Danışmanlığı merkezi Karakter A’yı kurdu.
#1Yüksek moda son yıllarda spor dünyasına ait detayları şık tasarımlarla birleştirme peşinde. Mesela bir tenis elbisesiyle gece davetine katılmak, futbol formasını şık bir parçayla birlikte kullanmak çok normal artık. Miu Miu’dan Dries Van Noten’e kadar farklı markalarda bu trendin izlerine rastlıyoruz.
#ModaPlaj kıyafetlerimiz arasında en çok dikkat ettiğimiz parçalardan biri de mayo ve bikinilerimizdir. Bu alanda alternatiflerin çok olması ve vücut tipinin de bu seçimde büyük bir rol oynaması, bazen yakışan parçaları bulmamızı zorlaştırabilir. Bu nedenle gelin bugün hep birlikte doğru mayo, bikini ve mayokini seçmenin detaylarını mercek altına alalım. Çünkü yapacağınız doğru tercihlerle tarz bir görünüm elde etmeniz ve plaj stilinizi yükseltmeniz mümkün.
#MayoTürkiye’deki yabancı kartlı işlemlerin 2024’ün ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla ciro bazlı yüzde 7, adet bazlı ise yüzde 16 büyüdüğü açıklandı. Bireysel yabancı kartlı ödemelerin ülke bazlı dağılımı incelendiğinde İngiltere menşeli kartlar ciroda zirvede yer aldı. Mısır menşeli kartlar ise geçen yıla göre büyüme rekoru kırdı. Yabancıların en çok harcama yaptığı şehirler sırasıyla İstanbul Antalya, İzmir, Ankara ve Muğla oldu.
#MastercardSon dönemde ‘Z jenerasyonu’ diye adlandırılan 1995 sonrası doğumlular arasında yeni bir dil oluştu. İngilizce sözcükler, İngilizce-Türkçe karışık ifadelerden oluşan bu yeni dil sadece sosyal medyayla sınırlı kalmayıp günlük konuşmalarda da kendini göstermeye başladı.
#Z JenerasyonuÖzellikle son yıllarda geçmişte popüler olan trendlerin yeniden moda dünyasını etkisi altına aldığını görüyoruz. O nedenle bu eğlenceli dünyanın tarihi hakkında bilgi sahibi olmak oldukça değerli. Geçtiğimiz hafta sizlerle 1920’lerden 1960’lı yılların modasına doğru bir yolculuk yapmıştık. Bugün de gelin hep birlikte 1970 ile 2020’li yıllara doğru eğlenceli bir tura çıkalım.
#Süheyla BuyrukçuTGSD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ümit Özüren, son yıllarda trend olan erkeklerde renkli çorap akımının sektöre hareket getirdiğini söyledi. Artık klasik takım elbiselerde bile renkli, eğlenceli çoraplar giyildiğine dikkat çeken Özüren, ‘‘Erkek kıyafetlerine renk katan kravatın tahtına çorap yerleşti. Bu da ihracatta doping etkisi yarattı’’ dedi.
#ÇorapYaşadığı anların bıraktığı izlerden ilham aldığı tasarımlarla podyumlarda boy gösteren ve kreasyonlarına hislerini de yansıtmayı başarabilen Şiyar Akboğa, son dönemde sadece benim değil, modaseverlerin de hayranlıkla takip ettiği genç modacılardan biri.
#Süheyla Buyrukcu2021 yılını 6.4 milyar TL, 2022’yi 16.5 milyar TL ile tamamlayan FLO’nun bu yılki ciro hedefi 34 milyar TL. FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz. Yurtdışı faaliyetlerimizi yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkarırken, ciro payını orta vadede yüzde 50’ye yükseltmeyi planlıyoruz. 2023’te 1.4 milyar TL yatırım yapacağız. Çok kanallı, çok markalı yapımıza bağlı olarak bu yıl, 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz” dedi.
#FLO AyakkabıSosyal medyadaki paylaşımlarına bakılırsa 1990’ların dizi ve filmlerine bayılıyorlar. Dönemin minimalist moda akımından vazgeçemiyorlar. O yılların parçalarının çalındığı Türkçe pop partilerine gidiyorlar... 90’lı yıllara hayran günümüz gençleriyle konuştuk; gördük ki onlar için hiçbir şey 30 yıl öncenin trendleri kadar havalı değil.
#1990’LarÜnlüler gündemde kalmak için farklı giyiniyor. Dev şirketler ‘viral’ olmak için tasarım üretiyor. Marka değerinin sosyal medya üzerinden ölçüldüğü ve dopamin seviyemizin bir parmak hareketine baktığı bu çağda modayı da sosyal medyadan bağımsız düşünemeyiz elbette.
#Stil