Mitolojide haksızlığa uğrayıp Athena tarafından yılan başlı bir varlığa dönüştürülen Medusa’nın hikâyesi, Yerebatan Sarnıcı’nın büyülü atmosferinde yeniden hayat buluyor. Tasarımcı Başak Cankeş yönetimindeki ‘Medusa’nın Çığlığı’ gösterisi ziyaretçilerine 45 dakikalık sürükleyici bir performans deneyimi yaşatıyor. Üstelik görüntü almak için havaya kalkan cep telefonları olmadan...
#MedusaÇubuk Belediyesi’nin desteğiyle iki yıl önce kurulan Çubuk Birlik Kadın Girişimi Tarımsal Kalkınma Kooperatifi’nde kadınlar geleneksel taş değirmende bulgur ve tam buğday unu üretiyor. Kadınlar, “Elimizi taşın altına koyduk. Biz aslında kazanda bulguru değil, bereketi kaynatıyoruz” diyor.
#Çubuk BelediyesiDice Kayek’ten gurur verici bir haber daha: Markanın Cezayirli sanatçı Rachid Koraichi ile hazırladığı ‘Bustier d’Amour’ adlı giyilebilir sanat eseri, dünyanın en önemli müzelerinden ‘Victoria & Albert Müzesi’nin daimi koleksiyonuna dahil edildi. Tasarımcı Ayşe-Ece Ege ile eserin yaratım sürecini konuştuk.
#Dice KayekAsya ülkelerinin turistleri durumu fark etti bile: Japonya’da görülmesi gereken yeni şehir Osaka. Ziyaretçi sayısı hızla artıyor. Rehber kitaplardaki öneriler doğrultusunda Kyoto ve Nara’yı tercih edenler ülkenin üçüncü büyük şehrini yenilenen yüzüyle göremiyor. Sadece Japonya’ya özgü etkinlikler, kültürel zenginliklerin yanı sıra güzel kafeler, barlar, restoranlar, butiklere bakılırsa Osaka’nın yıldızının gittikçe parlamasına şaşırmamak lazım.
#36 Saatte OsakaSelçuk Gürışık ve Ali Alev’in moda markası ‘Selçuki&Ali’, yüzde yüz el yapımı ve doğa dostu tasarımlarla elyaf sanatını geleceğe taşıyor. ‘Yeni Serüven’ adlı etkinliklerinde bu ürünleri görmek ve almak mümkün... Gürışık’la giyilebilir sanat hakkında konuştuk.
#Giyilebilir Sanat2010-2011 sonbahar kış sezonunda ne moda diye sorsanız size kısa ve öz cevap verir, 1960’lı yıllar derim. Neden? Nedeni çok! Çünkü çiçek çocukların saflığını, o yılların klasik şıklığını, gerçek zarafeti, modacıların soytarılık değil giyilebilir sanat yaptığı zamanları özledik. Peki ne yapıyoruz? Öncelikle bundan bir ay önce “Dünya yeni bir 68’e gidiyor” diye yazan Ertuğrul Özkök’e kulak kabartıyoruz, sonra Twiggy, Brigitte Bardot, Catherine Deneuve’ü hatırlıyoruz, bele oturan paltolar, maksi miniler, parlak renkli tunikler giyiyoruz, illa ki şapka ve eldiven takıyoruz, göz makyajının en siyahını yapıyor, dünyaya gözümüzü açıp, kocaman bakıyoruz
Yılın son Güneş tutulması 2 Ekim’de. Önümüzdeki iki hafta etkilerini hissedeceğiz. İşin içinde Mars olduğu için dünyada gerilimli olaylar ortaya çıkabilir. Adalet ve güvenlik talebi artabilir. Diplomatik sorunlar, askeri çatışmalar yaşanabilir. Bu süreçte Türkiye’de eğitimde yeni uygulamalar gündeme gelebilir, sanatsal başarılar yaşanabilir.
#MerkürPek de kolay geçmeyen 2023’ü geride bırakırken hepimizin aklında “Acaba 2024’te neler olacak” sorusu var. ‘Başımıza her şey geldi, sadece uzaylı istilası kaldı’ gibi bir hissiyat içindeyiz. Çünkü pandemi, deprem, ekonomik zorluklar ve savaşlar derken epeyce yorulduk. 2024’ü astrolojik olarak değerlendirdiğimizdeyse bilim, teknoloji ve uzayla ilgili keşiflerin öne çıktığını görüyoruz. Bakalım yeni yıl bize başka hangi haberleri getirecek?
#Yeni YılRaisa-Vanessa Sason, Samsung ile işbirliğine imza attı ve markaya özel “Flip Collection” adlı bir koleksiyon hazırladı. Moda ile teknolojinin uyumunu anlatan tasarımcı kardeşler, hedeflerinin ise Türk tasarımını dünyayla buluşturmak olduğunu söyledi.
#Raisa SasonMetaverse’ün e-ticaret, perakende, turizm, kültür-sanat eğitim, oyun ve e-spor başta olmak üzere farklı sektörler aracılığıyla Türkiye'ye potansiyel ekonomik katkısının 2035 yılına kadar 37,5 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
#MetaverseTEKNOFEST kapsamında düzenlenen proje yarışmalarını kazanarak Güney ve Kuzey Kutbu seferlerine gitmeye hak kazanan öğrenciler belirlendi. Lise öğrencileri gelecek aylarda Antartika ve Arktik’e giderek kutuplarda projeleri üzerinde çalışacak. Kuzey Kutbu’na gidecek olan 9’uncu sınıf öğrencisi Hulusi Diler, denizlerdeki petrol kirliliğini çınar ağacının lifleriyle temizleyecek.
#TEKNOFESTYeni teknolojilerin her zamankinden daha hızlı ilerlediği bir döneme ta-nıklık ediyoruz. 2023’te de zaman zaman bizi hayrete düşürecek, ilerleyen dönemlerde vazgeçemeyeceğimiz uygulamalara zemin hazırlayacak yeni pek çok teknolojiyle karşılaşacağımızı şimdiden söyleyebiliriz. Ancak asıl önemli olan, bu yeni teknolojileri doğru analiz ederek, gelişmeleri takip etmek; teknolojilerin birbirleri ile olan ilişkilerini anlamaya gayret ederek, hayatımızı kolaylaştırması, yaşadığımız problemlere çözüm getirmesi için kullanabilmek olmalı... Her bir birey, kendini bu şekilde geliştirmeye gay-ret edip, teknolojiye yönelik farkındalığını artırırsa, ülke olarak da çok daha fazla gelişme kat edebiliriz…
#ChatcptGenellikle bir makinenin bilişsel işlevleri (algılama, öğrenme, muhakeme etme, problem çözme, bağlamsal anlam çıkarma ve tahminler yapma gibi) insanlar kadar veya insanlardan daha iyi gerçekleştirme yeteneği olarak tanımlanan yapay zeka (artificial intelligence - AI), yaşama, çalışma ve sosyalleşme şeklimizi temelden değiştiriyor.
#TeknolojiDünyaca ünlü Balenciaga markası, Paris Sneaker modelinin yüzyıllardır giyilmiş bir görünüme sahip olan eski, püskü, kirli versiyonunu çevrimiçi satışa sundu. Yalnızca 100 çift üretilen ayakkabıya sahip olmak isteyenlerin gözden çıkaracağı rakam 1450 Euro (23 bin 500 lira). Oysa aynı sitede gıcırı 495 Euro’ya (8 bin lira) satılıyor. Moda devinin bu eski, parçalanmış ayakkabıyı piyasaya sürerek dikkat çekmek istediği nokta ne, yoksa aklımızla ‘alay’ mı ediyorlar? Bu ayakkabıyı alıp giyen olur mu? Modaya yön veren isimler ile konuştum.
#ModaPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetMetaverse âlemi hızlı gelişiyor. Facebook ve Microsoft’un yanı sıra Nike ve Gucci gibi markaların metaverse’teki projeleri için personel almaya başladığı haberi bu hafta gündemdeydi. Sektörler arasında ABD’nin süpermarket zinciri Walmart’tan tutun Fortnite üzerinden metaverse’e giren Ferrari’ye kadar geniş bir yelpaze açılırken yepyeni ‘meta meslekler’ ortaya çıkmaya başlayacak. Gerçek dünyayı dijitale yansıtacak fütüristik iş sahalarını keşfedelim.
#Metaverse