Biz, genelde ‘insan’ ve ‘diğer canlılar’ diye düşünürüz ya, ‘Bitkilerin Yaşamı’nda Emanuele Coccia, şöyle düşünüyor: ‘Bitkiler’ ve ‘diğer canlılar’, yani hayvanlar. Ona göre, ‘diğer canlıların’ gelişimi cinsel olgunluğa vardıktan sonra durur, bitkiler ise gelişmeye, büyümeye devam ederler...
#Emanuele CocciaBugünlerde iki kitabı Türkçeye çevrilen yeni filozof kuşağından Quentin Meillassoux, ‘Sonsuzluğun Sonrası’ ile ‘Bilimkurgu ve Bilimdışı Kurmaca’da Yeniçağ’dan günümüze modern felsefeyi sorunsallaştırıyor ve yeni bir felsefenin yolunu açıyor.
#Quentin MeillassouxDünya genelinde salgından hayatını kaybedenlerin sayısı 10 bini aştı; her dakika, farklı bir ülkeden yeni bir koronavirüs açıklaması duyuyoruz. Aralarında, en ağır bilançonun görüldüğü İran ve İtalya’nın da olduğu ülkelerden insanlara ulaşıp neler yaşadıklarını konuştuk.
#KoronavirüsHayvanın neliğine ilişkin Türkçede hatırı sayılır bir felsefe kitaplığı oluşmuş durumda. Derek Ryan ‘Hayvan Kuramı’nda hayvanlar için “Ormanın çocukları” diyor. John Berger mükemmel denemesi ‘Hayvanlara Niçin Bakarız?’da, bu ‘orman çocukları’nın, 19. yüzyılda icat edilen hayvanat bahçelerinde nasıl yokoluşa sürüklendiğini analiz eder.
#Derek RyanFilozoflar Batı medeniyetinin, cihadcılık fenomeninin kendisinde yol açacağı tahribata karşı bir özsavunma geliştirirken, özellikle laiklik kavramının tahribatı, olağanüstü hal durumunun süreklileştirilmesi ve 70’lerin ortasından itibaren ‘gericiliğin yükselişi’ karşısında ilerici ve devrimci fikirlerin çökerek solun mevcut düzeni benimser hale gelişinin eleştirisi vurgulanıyor.
#Kitap Sanat