BAŞLANGIÇTA basit bir deniz ve güneş tatili değil, gerçek mekanlarında yapılan bir uygarlık tarihi dersiydi Mavi Yolculuk. Bodrum’da sürgün yaşayan Cevat Şakir Kabaağaçlı’nın, bilinen adıyla Halikarnas Balıkçısı’nın Sabahattin Eyüboğlu ile birlikte başlattığı, döneminin önemli yazar ve çizerlerinin katıldığı, Mavi Anadoluculuk tezinin ispatlandığı bir yaz kampı.
#Cevat Şakir KabaağaçlıBizler, hikayelerin son ve en keyifli kısımlarını görüyoruz. Bizlere kadar geliyorsa zaten orada başarıyı var sayıyoruz. Oysa tüm bu öykülerin gerisinde ve görünmeyen kısmında zorluklar, azim, tutku, inanmak, yılmamak var.
#Sponsorlu İçerik-Geçen ay 95. doğum gününü kutlayan ünlü ressam ve akademisyen, hocaların hocası, Anadolu’yu resmederken kullandığı renklere ünlü şairlerin dizeler döktürdüğü Prof. Dr. Turan Erol ile buluştuk…-Hayat hikâyesini dinlerken tıpkı resimlerindeki gibi Anadolu’nun dört bir yanına yolculuk ettik; Milas’tan başlayıp İstanbul’da Bedri Rahmi’nin atölyesine, Diyarbakır’dan bozkırın kalbi Ankara’ya…
#Turan ErolYalnız kendi sanatıyla değil, yetiştirdiği öğrencileri, dostlukları ve yazdıklarıyla da başlı başına okul olmuş bir isim Turan Erol. Bozkırın sonsuz sarısına Bodrum’un beyazını katmış, çıplak ağaçlara deniz kıyısına çekilmiş tekne kaburgaları eşlik etmişti resimlerinde.
#Turan Erol8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle Türkiye’de ve akademide kadının yerini Altınbaş Üniversitesi'nin dört kadın dekanı bir araya gelerek değerlendirdi. Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Leyla Ateş, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Dilek Şirvanlı Özen, İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Zeynep Özsoy ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nurcan Perdahcı, toplum içinde kadının camdan bir tavan ile engellendiği ve olması gerekenden çok daha fazla çaba sarf etmek zorunda kaldığı değerlendirmelerini yaptılar.
#8 Mart Dünya Kadınlar GünüTBMM Başkanı Mustafa Şentop, "Türkiye Büyük Millet Meclisi'miz 1950'li yıllarda uhdesine aldığı sanatçıları, yerli ve milli sanatlar üzere tefriş işleri için yetiştirmiştir. Akabinde Anadolu'nun her şehrine bir sanatçıyı görevli olarak göndermiş ve o şehre ait sanat unsurlarını öğrenerek yeni eserler üretmelerini sağlamıştır" dedi.
#Mustafa ŞentopHomeros’un kitaplarını Türkçeleştiren ünlü filolog Azra Erhat’ın Üsküdar Bülbülderesi Mezarlığı’ndaki kabri, kimliği belirsiz kişilerce tahrip edildi. Azra Erhat’ın “Ölünce belki kuş olurum” sözlerinden yola çıkarak mezarına Füreya Koral tarafından yapılan kuş figürleri de saldırıdan nasibini aldı. Erhat’ın mezarı daha önce de saldırıya uğramış, İBB tarafından restore edilmişti.
#Azra Erhatİlyada ve Odysseia çevirileriyle ünlü filolog, arkeolog, çevirmen Azra Erhat'ın Üsküdar Bülbülderesi Mezarlığı'ndaki kabri tahrip edildi. Lahit kapağı yerinden sökülen mezarın üstündeki kuş figürü paramparça edildi. 2020 yılında da tahribat gören mezar, aynı yılın ekim ayında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Varlıkları ekipleri tarafından restore edilmişti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Varlıkları Projeler Müdürlüğü Müdür Yardımcısı İrem Bülbül, "Detayları henüz bilmiyoruz ama takibini yapmaktayız, gerekli şikayetlerde bulunduk. Kim ya da kimler tarafından yaptırıldığına dair araştırma devam ediyor. Bu konunun takipçisi olacağız" dedi.
#Azra Erhat‘Plakçılar Çarşısı’ olarak da bilinen Unkapanı’ndaki İMÇ Blokları’nda Bedri Rahmi Eyüboğlu’na ait 2 mozaik panodan dökülen mozaikleri Hürriyet daha önce ‘Sanat tanelerini kurtarın’ başlığıyla gündeme taşımıştı. Şimdi ise İMÇ yönetimi ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi arasında imzalanan protokol çerçevesinde mozaiklerin restore edileceği belirtildi.
#İMÇ BloklarıBozlu Art Project’te açılan bir serginin de eşlik ettiği Yahşi Baraz’ın ‘Fahrelnissa Zeid: Fırtınaya Doğru’ kitabı, büyük sanatçının inişli çıkışlı yaşamını ve sanat yolculuğunu görseller eşliğinde yansıtan kapsamlı bir monografi. Her yaratıcı sanatçıda olduğu gibi Zeid’in yaşamının da ruhi iniş çıkışlarla dolu olduğunu vurgulayan Baraz, “Ben bu kitabı kaleme alırken Zeid’in yaşamındaki kırılma noktalarından aile ilişkilerine, eserlerinden eşsiz kariyerine uzanan kapsamlı bir analiz yaptım. Zeid’in sanatı 21. yüzyılda çok daha iyi anlaşılmıştır. 20. yüzyılın dünya çapındaki en başarılı sanatçılarından biri olmasına rağmen ülkemizde Zeid’in değeri çok sonradan anlaşılmıştır” diyor.
#Fahrelnissa Zeid: Fırtınaya DoğruBaşarılı tasarımcılar Güneş Mutlu Mavituncalılar ve Ayca Sarc iş birliğinde, geleneksel Türk yorgan zanaatı çağdaş çanta tasarımlarına dönüşüyor. Mehry Mu’nun tasarımcısı Güneş Mutlu Mavituncalılar ve koleksiyoner-tasarımcı Ayca Sarc’ın çantaları, benim el işi yorganlara duyduğum tutkudan dolayı en çok etkilendiğim tasarımlar arasında yer alıyor. Aynı dili konuşan iki yaratıcı kadın, hızla bu kültürel mirası çağdaş bir el işi çanta koleksiyonunda canlandırmaya ve böylece gelir gücü tehlike altındaki zanaat ustalarına destek çıkmaya karar veriyor.Güneş Mutlu Mavituncalılar’ın çantaları her bütçeye, her mevsime, her yaşa uygun ve zamansız diyorum. Markanın ilk kurulduğu yıllarda ilk müşterilerindenim ve her zaman keyifle kullandım. Kendisiyle samimi, içten bir sohbet gerçekleştirdik. Mavituncalılar ile tasarımlarının hikâyesini konuştuk:
#AYSUN KABA