Aristokrat Monaco, kırmızı halısıyla ün salmış Cannes, şampanyayla yıkanan St. Tropez gibi komşuların arasında Nice gözden kaçıyor. Fransa’nın en büyük beşinci şehrinde eski bölgeleri, gelişen restoranları, Riviera’nın en iyi müzelerini ve sokak eserlerini görebilirsiniz. Tüm bütçelere hitap eden şehir artık enerji ve farklılıklarla dolu.
#SeyahatYeni yılı yurtdışında karşılamak istiyorsanız, şimdiden program yapmanızda yarar var. Siz 2013’e nasıl gireceğinize karar verin, yeter. Doyasıya eğlenmek mi istersiniz, yoksa sevgilinizle romantizmi yaşamak mı? İşte size beş farklı beğeniye göre 10 ülkeden, 13 yılbaşı şehri.
Yağmurlar ve soğuklar henüz bizi terk etmedi ama hazır giyim markaları indirimlerini tamamladı ve yeni sezonu açtı. 2009 ilkbahar-yaz trendlerinden bahsetmenin zamanı çoktan geldi. Bu sezonda üzerinde durulması gereken iki önemli trend var. Birincisi "Depresif şık", ikincisi "Marakeş Ekspresi". Depresif şık, tamamen içinde bulunduğumuz ekonomik krizle alakalı.
Bir adam düşünün... Andy Warhol’un yakın arkadaşı. Fabrika ekolünden geliyor. Rock’n roll figürleriyle dolu, floresan renklerle bezeli, insanların kimseyi takmadan yaşadıkları bir dünyası var. İmzası, giysi ve sanat eserlerine yaptığı graffitiler ve arkadaşlarına not gönderirken çizdiği gül deseni. İşte bu adamla, yani Stephen Sprouse ile Marc Jacobs ilk kez 2001 yılında işbirliği yaptılar. Birlikte gül motifli ve graffitili bir çanta tasarladılar. Stephen Sprouse 2004’te öldü. Marc Jacobs onu hatırlatmak, tanımayanlara tanıtmak için geçen hafta özel bir koleksiyon çıkardı.
Dünyanın en önemli hazır giyim markalarından biri olan Mango’nun 11 Kasım Salı günü Barcelona’da yaptığı 2009 ilkbahar-yaz defilesinde tüm dünya basını ile birlikte biz de vardık. Defilenin ertesi günü Barcelona’nın 30 kilometre dışında bulunan Mango’nun yönetim binasını, yani onların deyimiyle Mango Hangarı’nı gezdik.
Leopar deseni güçlü, ateşli, seksi, tahrik edici, akılda kılıcı, dili damağa yapıştırıcı, soluk kesici bir şey midir? Yoksa ucuz, avam, bayıltıcı, tüyler ürpertici, erkekleri de keçileri de kaçırtıcı bir şey midir? İşte büyük bir muamma. Sonuç mu? Kadınlar ikiye ayrılıyor: Leopar deseni giyebilenler ve giyemeyenler. Erkekler de ikiye ayrılıyor: Leopar deseni giymiş kadınlardan etkilenenler ve gördükleri anda arkalarına bile bakmadan kaçmak isteyenler. Son olarak moda tasarımcıları da ikiye ayrılıyor: Leopar desenli kumaş kullanarak tasarım yapabilenler ve yapamayanlar...