Mehmet Şahin, 49 yaşında. Aslen Sivaslı. 1983 yılında hukuk okumak için İstanbul'a gelir. Okulu bitirir ama hukukçu değil, tekstilci olur. Mehmet Bey'i tekstil dünyasına iten sebep sıradan bir ticari girişim değil, bir alandaki büyük bir eksikliği gidermektir. Kendi deyimiyle sorun odaklı değil çözüm odaklı hareket eden bir adam Mehmet Bey.
Bu yazın en önemli 10 stil kodunu sırala deseniz “Fırfır, ceket, siyah-beyaz, çiçek, çizgili, dantel, über seksi, neon, maskülen ve retro” derim. Peki, bu stil kodları ışığında mutlaka almanız gereken parçalar neler? İşte, ilkbahar/yaz alışverişine çıkmadan evvel bilmeniz gereken stil akımları ve baharlık moda reçeteniz
‘20. yüzyılın en iyi pazarlamacıları yüksek sesle konuşanlardı. 21. yüzyılın en iyileriyse uzman dinleyiciler.’ Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden İngiltere merkezli Synovate’in trend birimi Synovate Censydiam; sadece dinlemekle kalmıyor, bunu anlamlı bilgilere dönüştürüyor. Coca-Cola, Ikea, Turkcell, Philips ve Procter and Gamble gibi markalara araştırma yapan ve öngörülerde bulunan şirketin yönetim kurulu başkanı Sue Phillips 2012’de dünyayı nelerin beklediğini anlattı
Ceyda Balaban’ın (32) işi, şarkıcılar ve müzik grupları için stil danışmanlığı yapmak. Dünyada Shapeshifters, Kelis, Kenna, Dania Ramirez, Nas, Türkiye’de ise Kenan Doğulu, Gülşen, Hepsi Grubu, Yalın, Sezen Aksu gibi isimlerle çalışıyor. Yeni albümleri ya da konserleri öncesi onlara bir imaj belirliyor, kliplerinde, röportajlarında, fotoğraf çekimlerinde, hatta günlük hayatlarında ne giyip ne giymeyeceklerine o karar veriyor.
Moda tasarımcısı Müge Ersin, Sunset Mayolarının baş tasarımcısı Ayşegül Güneş'le konuştu. Kusur gizleyen, akıllı mayolar tasarlayan Sunset'in tasarımcısı, en çok memeleri küçük veya büyük gösteren mayoların satacağını söyledi. İşte o söyleşi...
Lafı fazla dolandırmadan sezonun en baskın mayo trendlerini söyleyelim. Bir kere bu sezon plajlarda bol bol straplez bikini ya da straplez mayo göreceğiz. Bu sayede Dalmaçyalı gibi bronzlaşmaktan kurtulacağız. Peki son birkaç yıldır hemen her markanın ürettiği "mayokini" denilen modeller ne olacak? Onlar yine var ama akşam altıda başlayan plaj partileri için saklanacak. Markalar arasında bir başka ortak özellik, bol bol Swarovski taşı kullanılmış olması. Bütün renkler var ama altın rengine çok sık rastlıyoruz.
Kulağa tuhaf gelecek biliyorum. Herkes kilo verebilmek için takla atarken, diyet formülleri elden ele dolaşırken, onlar kilo alabilmek için diyetisyenlerin kapısını aşındırıyor. Dertleşmek için internette gruplar kuruyorlar. Çok yedikleri halde kilo almayanları şanslı azınlık sanıyorsanız, aldanıyorsunuz. Onlar için bu durum bir dert.
Araştırmalara göre çocuklar üç yaşından itibaren kıyafetleriyle ilgili fikir sahibi oluyor. Bir iki yaş büyüdüklerinde kıyafetlerini kendileri seçmek istiyorlar. 10 yaşına geldiklerinde marka tutkusuna çoktan kapılmış oluyorlar. Çocuk modası yetişkinleri aratmıyor. Sokak modası, hip hop tarzı giyim veya 50’lerin romantik esintileri onların giyimini de etkiliyor.