Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2009 00:00
Ceyda Balaban’ın (32) işi, şarkıcılar ve müzik grupları için stil danışmanlığı yapmak. Dünyada Shapeshifters, Kelis, Kenna, Dania Ramirez, Nas, Türkiye’de ise Kenan Doğulu, Gülşen, Hepsi Grubu, Yalın, Sezen Aksu gibi isimlerle çalışıyor. Yeni albümleri ya da konserleri öncesi onlara bir imaj belirliyor, kliplerinde, röportajlarında, fotoğraf çekimlerinde, hatta günlük hayatlarında ne giyip ne giymeyeceklerine o karar veriyor.
DOLCE GABBANA’DA TEZGAHTARLIKTAN VİTRİN TASARIMCILĞINA TERFİ ETTİM
Galatasaray Üniversitesi
Sinema Bölümü mezunuyum. Üniversite devam ederken Elle dergisinde moda editörlüğü yapmaya başladım. Diğer taraftan organizasyonlar yapıyordum. Bu organizasyonlar aracılığıyla müzik dünyasına girdim. Bir süre Kenan Doğulu’nun menajerliğini yaptım. Okul bitince Londra’ya yerleştim. Central St. Martins’de ve Royal College of Art’da moda hakkında birçok kursa katıldım. Bu arada Dolce Gabbana’da tezgahtar olarak işe başladım. O yıllarda markanın vitrinlerini yapan ekip, her ay düzenli olarak İtalya’dan geliyordu. Bir problem oldu, dört ay gelmediler. Dört ay vitrinleri ben yaptım. Çok beğendiler, tezgahtarlıktan, vitrin tasarımcılığına geçtim.
Mini etekli pop kraliçesiyle çalışacağım Önümüzdeki ay Sezen Aksu ile çalışmaya başlıyorum. Beş konser için anlaştık. Daha kafamda kesin ve net bir şey yok ama ben Sezen Aksu’nun uzun Helenistik elbiselerindense mini etekli pop kraliçesi hallerini daha çok seviyorum. Ama işin özünde ona bayılıyorum. Ve aslında o ne yapsa olur.
ÇİZGİLİ PANTOLONU NİYE GİYDİRDİM? Bu albümün en çok konuşulan kıyafeti, bej üzerine siyah kalın çizgili pantolon. Diğer tüm kıyafetler jilet gibi: İpek gömlekler, mendiller, kol düğmeleri... Ama çizgili pantolon aykırı. Mafya kıyafetlerine, kumarhane karakterlerine ironik bir bakışı var. Ama genel anlamda eğlenceyi hatırlatıyor. Kenan Doğulu’nun ne kadar eğlenceli ve eğlendirici bir adam olduğunu unutturmuyor. Kenan da ilk başta yadırgadı. Bunu bana niye giydiriyorsun, dedi. Görürsün, dedim. Sanıyorum amacıma ulaştım.
KENAN DOĞULU’YU TÜRKİYE’NİN FRANK SINATRA’SI YAPMAK İSTEDİMTürkiye’ye döndüm. Proje bazında Yalın ve Gülşen’le çalıştım. Gülşen’in sarışın halini ben tasarladım. Bu yıl Hepsi Grubu’na yeni bir imaj belirledik. Mayo giydiler, Cosmo Girl dergisine kapak oldular mesela. Ve tabii asıl işim Kenan Doğulu. Patron albümünün styling’i üzerinde 10 aydır çalışıyoruz. Türkiye’nin Frank Sinatra’sını yaratmak istedim. 2010’da erkek modası genel anlamda maskülen. Salaş, özensiz erkekler yerine bakımlı erkekler, takım elbiseler, ipek mendiller, kösele ayakkabılar, iskarpinlerin olduğu bir akım geliyor. Kenan Doğulu’ya da bu trendler doğrultusunda bir imaj belirledik. Takım elbiseleri için özel terziler tuttuk. Ayakkabılarını el yapımı ürettirdik. Patron imajı üzerinde durmaya birlikte karar verdik.
BİR GECE KELİS VE MENAJERİ İLE TANIŞTIM Londra’da bir gece tesadüfen ünlü menajerlik şirketi Sanctuary Menagement’ın sahibi Mitch Clark ile tanıştım. Shapeshifters, Kelis, Kenna, Dania Ramirez, Nas gibi isimlerin menajerliğini yapıyorlar. Mitch’in yanında o gece Kelis de vardı. Görüntümü çok beğendiler. Stilimi, saçımın şeklini, kıyafetlerimi, kolumdaki kocaman amber bilezikleri... Hatta bileziklerden Kelis’e hediye ettim. İyi anlaştık, görüşmeye başladık. Bir süre sonra Mitch bana birlikte çalışmak istediğini söyledi. Yaptığımız ilk iş Shapeshifters adlı grubun ilk albümü oldu. Los Angeles’da iki klip çektik. Çok memnun kaldılar. Sonra Kelis ile çalışmaya başladım. Üst üste üç Avrupa turunda onu ben giydirdim.
Pop şarkıcısı taklit edilmeli Eğer bir pop şarkıcısı ile çalışıyorsam, onu olduğundan popüler hale getirmeye uğraşırım. Kitleleri peşinden sürüklemeli, taklit edilir olmalı. Giydiği şeyi insanlar ilk kez onun üzerinde görmeli, sonra moda olmalı. Ama bir rock grubunda daha farklı. Mesela yakın zamanda Athena ile çalışacağım. Daha anarşist ve sivri bir imaj çizebiliriz. Hiphop derseniz, her şeyi yapmakta özgürüz. Ben Kelis’i çıplak bile çekiyorum.