2012 yılına hangi trendler yön verecek

Güncelleme Tarihi:

2012 yılına hangi trendler yön verecek
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2011 00:00

‘20. yüzyılın en iyi pazarlamacıları yüksek sesle konuşanlardı. 21. yüzyılın en iyileriyse uzman dinleyiciler.’ Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden İngiltere merkezli Synovate’in trend birimi Synovate Censydiam; sadece dinlemekle kalmıyor, bunu anlamlı bilgilere dönüştürüyor. Coca-Cola, Ikea, Turkcell, Philips ve Procter and Gamble gibi markalara araştırma yapan ve öngörülerde bulunan şirketin yönetim kurulu başkanı Sue Phillips 2012’de dünyayı nelerin beklediğini anlattı

Haberin Devamı

Her gün maraton, dağın tepesinde yoga
SPOR

* Artık herkes bireysel potansiyelini artırmak ve performansını sonuna kadar kullanmak istiyor. Yeni yeni aktiviteler çıkıyor. Yüzmeyle sürat koşusunu birleştiren ‘pool sprint’ de bunlardan. Havuzda koşarak yarışıyorsunuz yani. Bunun için performans artıran özel ayakkabılar da üretiliyor.
* Bir diğer fitness akımı kişisel sınırlarını akıl almaz derecede zorlamak. Mesela İngiliz komedyen Eddie Izzard’ın yaptığı gibi 51 günde 43 maraton koşmak... Norveç’te ülkeyi boydan boya dolaşan kayak yarışması Birkebeinerrennet özellikle orta yaşlı erkekler arasında popüler.
* Sporu dayanıklılıkla birleştiren bir başka yeni trend de ‘heli-yoga’. Özel turlar sizi helikopterlerle Kanada’nın Alberta bölgesindeki dağlara bırakıyor ve orada yoga yapıp aydınlanıyorsunuz.

Haberin Devamı

Maceranın modası geçti, tehlike geliyor
TURİZM

* Macera seyahatini çok duydunuz peki ya tehlike turizmini? Çin’in en tehlikeli dağları arasındaki Huashan Dağı’na çıkmak, profesyonel olmasa da bir ralliye katılmak ya da Alaska’da köpekbalığı avlamak insanları çok heyecanlandırıyor.
* Sağlık turizmi de hiç olmadığı kadar popüler. Akdeniz ülkelerinde karın gerdirme ameliyatları, Türkiye’de tüp bebek ve ıssız adalarda doğum yapmak için yaklaşık 20 milyar dolar harcandı. Bu pazarın daha da büyümesi bekleniyor.

Erkekliğin kitabını yeniden yazanlar
KADIN-ERKEK

* ‘Mancation’ denilen akımın takipçileri çoğalıyor. Karısının yanında kanepede uzanan ya da sahilde güneşlenenlerin yerini erkek erkeğe tatile çıkanlar alıyor. Atış yapmak, ava çıkmak ve ekstrem su sporları gibi etkinliklere kadınların katılmasına izin verilmiyor.
*Bir diğer eğilim de, postmodern feministlere cevap olarak nitelendirilen ‘remasculation’ (erkekleşme) hareketi. Bastırılmaya çalışılan erkekliklerini vurgulamak isteyen Hollandalı ‘remancipation’ grubu, hafta sonu organizasyonları yapıyor. Bunlar; özgüven artırmaya, konuşma, tavır ve beden dilini erkeksileştirmeye yönelik çalışmalar.

100’lüklerin teni 60’ında bebek gibi
YAŞLANMA

Haberin Devamı

* 2050’de 100 yaşını geçenlerin sayısı şimdikinin tam 14 katı olacak. Avrupa’da çalışanların ve emeklilerin oranı eşitlenecek. Japonya’da 65 yaş üstü nüfus iki, Hindistan’daysa üç katına çıkacak. Yaşam süresi uzayan insanoğlu haliyle uzun yaşamayla kafayı bozacak.
* Tokyo yakınlarındaki Kyoku, uzun yaşam kasabası olarak biliniyor. Sakinleri diyabet ve kalp hastalıklarından azade, fakat asıl şaşırtıcı olan 60 yaşında bile şahane kalan ciltleri. Bu nedenle erkeklerin beslenme şekilleri, kullandıkları ot ve bitkiler araştırılarak erkeklere özel bir cilt bakım serisi hazırlandı. Son derece başarılı olan ‘Kyoku for Men’ ABD, İngiltere, Hollanda, Portekiz ve Singapur başta olmak üzere pek çok ülkede satılıyor.

Haberin Devamı

Kendi kendinizin doktoru olun
SAĞLIK

* Halk sağlığı hizmetlerinin pahalı ve tartışmalı bir hale gelmesi yeni trendler doğurdu: Kendi sağlık durumunu izlemek, hatta bunun için kayıtlar tutmaksa en öne çıkan akım. Mesela giderek yaygınlaşan ‘The Caffeine Poster’ hangi içecekle ne kadar kafein aldığınızı ve etkilerini gösteriyor. Biofeedback (biyolojik geri bildirim) veren stres saati, sahibini uyararak derin nefes almasını ve sakinleşmesini söylüyor. Philips’in iPill adlı ürünü minicik akllı bir kapsül. Programlıyorsunuz, ağzınıza koyuyorsunuz ve hangi ilacı hangi dozda alacağınızı ona bırakıyorsunuz.
* Bu arada DNA testleri de ucuzlayarak herkese açık bir hale geliyor. deCODEme.com adlı internet sitesine örnek gönderdiğinizde, genlerinizin geçmişini ve geleceğini okuyorlar. Hastalıklardaki genetik riskleri belirliyorlar. En ilginciyse tıpkı hamilelik testi gibi evde yapılan babalık testi: IdentiGENE.

Haberin Devamı

Masa altı mutfaklar geliyor
EV HALİ

* Tamam, gelincik şurubundan ekmeğe kadar her şeyin evde yapılanı makbul. Fakat bunları artık anam-babam usulü hazırlamadığımız kesin. Ev yapımına meraklı kitleyi keşfeden şirketler, yatırım üstüne yatırım yapıyor. Bu yeni akıma ‘cuisineart’ (mutfak sanatı) deniliyor. Mesela Fransa’da son teknoloji ürünü ekmek makinelerinin satışı patlamış. The Kalamazoo adlı bir marka, odun fırınında pişmiş İtalyan pizzası tadı vaat ediyor.
* Ev sineması (home theater) teknolojisi de uçtu. Homedulgence (evin tadını çıkarma) akımının takipçileri; ev sineması olarak hazırladıkları odaya oturma grubu, kahve istasyonu hatta duş bile koyuyor.
* Readeo markası ebeveynler için dijital masal kitapları hazırladı. Bu sayede gereken ayarlamaları yapıyorsunuz, yanında olmasınız bile webcam aracılığıyla çocuğunuzla birlikte masal okuyabiliyorsunuz.
* Ev teknolojisindeki bir başka trend de çokfonksiyonluluk kavramının giderek genişlemesi. Electrolux’un geliştirdiği Fütürüstik Yemek Masası (Futuristic Dining Table) o kadar marifetli ki, bir sırtınıza masaj yapmadığı kalıyor. Bu masa; bulaşık makinesi, tost makinesi, kahve makinesi, kettle, mini buzdolabı, mikrodalga fırın ve mutfak aletleri bölmesi içeriyor. Üzerindeki dokunmatik ekran sayesinde bir yandan yemek yaparken bir yandan da internete bağlanarak tarif indirebiliyorsunuz.

Haberin Devamı

Matrix gerçek oluyor
ENERJİ

* İnsan bedeninini bir jeneratöre dönüştüren ‘nPower Personal Energy Generator’ aletiyse başka bir alem. Sırt çantanıza takıyor ve yürüyüşe çıkıyorsunuz. Böylece, kinetik enerjiniz sayesinde cep telefonu, iPod ve GPS cihazınız şarj oluyor.
* Artık kimse on şarj aleti ve beş uzatma kablosuyla dolaşmak istemiyor. Bunları bir araya toplayan cihazlar arasında Powermat en dikkat çekeni. Bu aletle başta iPhone, Blackberry ve Nintendo olmak üzere pek çok teknoloji harikasını şarj edebiliyorsunuz.

Şimdi istiyorum, hemen istiyorum
ALIŞVERİŞ

Otomotlardan meşrubat, ince çorap ve ped almaya alışığız. Peki daha fazlasına hazır mısınız? İngiltere’de şemsiye, cep telefonu ve saç düzleştirici veren otomatlar yayılıyor. Aralarında en ilginciyse ‘düz ayakkabı otomatı’. Afterheels, topuklu ayakkabılarıyla gece kulüplerinin tozunu attıran kadınların, sonrasında rahat yürümesini sağlıyor.
Miami ve Los Angeles’taki Standard Hotel plaja koyduğu otomatlarla güneş gözlüğü, mayo, hatta sörf tahtası bile satarak tatilin tadını çıkarmanızı sağlıyor. Sephora da kısa süre önce Paris Metro’suna otomatlar koyarak parfüm satmaya başladı.

Tamamen duygusal!
TÜKETİM

Psikoloji eğitimi gören Sue Phillips; mantıklı değil duygusal kararlar vererek trendleri izlediğimizi ve tüketim yaptığımızı söylüyor. “İnsanların gerçekten ne istedikleri ve davranışlarını adındaki motivasyonlarla çok ilgileniyoruz. Onların motivasyonlar pazarlamaya ilham veriyor” diyen Phillips, tahmin yaparken daima, çember şeklindeki temel bir grafiği baz aldıklarını itiraf ediyor. Uzun sosyal ve psikolojik araştırmalar sonucunda ortaya çıkan bu çalışma ‘sosyal ve kişisel boyutları olan bir harita’ olarak da tarif ediliyor. Trendlere yön; markalara da akıl-fikir veren bu tablodaki ana unsurlar ve yeni dönemdeki karşılıkları şöyle:
1. Güç (Mükemmelliyetçilik)
2. Canlılık (Performans)
3. Haz (Gerçek Deneyimler)
4. Bilinirlik (Temel Kalite)
5. Kontrol (Kesinlik)
6. Güvenlik (Şeffaflık)
7. Aidiyet (Yakın Temas)
8. Eğlence (Yalınlık)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!