İrlandalı bağımsız finans şirketi Switcher.ie, Avrupa’daki elektrikli araçların ‘evden şarj’ maliyetlerini karşılaştırdı. Araştırmada Türkiye, araçların evden en ucuza şarj edildiği ülke olarak ilk sırada yer aldı. Türkiye’de tam şarj başına ortalama 3.30 Euro ödeniyor, her 100 km’de ödenen maliyet 0.99 Euro. Araştırmaya göre en pahalı ülke ise Almanya.
#Araç ŞarjıTürkiye’de elektrikli otomobil satışları yılın ilk 10 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 889 artarak 50 bin adede yaklaştı. Ancak, bu araçlar arızalandığında tamir edecek servis ve servis çalışanı sayısı aynı oranda artmadı. Uzmanlar, elektrikli araçlardan anlayan tekniker sayısının yok denecek kadar az olduğunu belirtirken, sürücüler aylar sürecek servis bekleme süreleriyle karşı karşıya kalabilir. Bu işten anlayan elektrik teknisyenlerinin aylık geliri ise 20 bin TL ila 50 bin TL arasında değişiyor.
#Elektrikli AraçCumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, temel ihtiyaç maddelerinden olan deterjan, sabun, tuvalet kâğıdı, peçete, bebek bezi gibi ürünlerin KDV’sini yüzde 18’den yüzde 8’e indirme kararı aldıklarını açıkladı. Erdoğan, Beştepe’de düzenlenen Cumhurbaşkanlığı Kabinesi’nin ardından yaptığı Millete Sesleniş konuşmasında KDV indirimine yönelik şunları söyledi:
#Cumhurbaşkanı ErdoğanAlman basınının en önemli ekonomi gazetelerinden Handelsblatt'ta yer alan haberde, TOGG'un, elektrikli otomobil ekosistemi oluşturarak kendi "Tesla'sını" ürettiğine vurgu yapılarak, ülkenin ulusal ürün yelpazesine otomobilin de ekleneceği belirtildi.
#ToggCumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay Toyota Sakarya Fabrikası’nda düzenlenen Yeni Toyota Corolla Hattan Çıkış Töreni’nde konuştu. İşte Oktay’ın konuşmasından satır başları: Ülkemiz hibrit ve elektrikli otomobil satışları konusunda henüz emekleme aşamasında. Örneğin geçtiğimiz yıl Türkiye'de 4 bin hibrit ve sadece 155 adet elektrik otomobil satışı oldu. Oysa ki toplam otomobil satışı yarım milyona yakındır. Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde gerekirse yeni teşvikler getirerek bu rakamları mutlaka yükseltmek kararındayız.
#Fuat OktayTEKNOLOJİ firmaları enerjinin depolanması için yoğun Ar-Ge yaparken bundan evler de nasibini alıyor. Güneş panelleri dünyanın her yerinde evlerde elektrik masraflarını azaltmak için kullanılıyor. Ama hala evde enerji depolama ciddi bir sorun. Bu alanda ismini en çok duyuran firma elektrik otomobil üreticisi olarak tanınan Tesla. Lakin başka büyük firmalar da bu yeni oluşmaya başlayan pazarda yer almak istiyor.Tüketici elektroniğinin büyüyen pazarı ve elektrikli araçlar için talep nedeniyle depolama fiyatları, beklenenden daha hızlı düşüyor. Asya, Avrupa ve Amerika'daki büyük oyuncuların hepsi elektrikli araçlar ve diğer elektrik uygulamalarına hizmet etmek için lityum iyon üretimini ölçeklendiriyorlar. Pil paket maliyetleri ise 2010'da kilovat saat başına yaklaşık 1.000 dolara kıyasla, 2016'da kilovat saat başına 230 dolarlar seviyesine geriledi. Bu durumun önümüzdeki dönemde de hızlanarak devam edeceği öngörülüyor.
#GEDaVinci Enstitüsü’nün kurucu başkanı ve kıdemli gelecek bilimcilerinden biri olan Thomas Frey, günümüz eğitim sisteminin geleceğe göre tasarlanmadığını ve teknolojinin öğrenme stillerini tamamen değiştirdiğini söyledi. Frey, okullarda beş yıl sonra bilginin yüzde 50’sinin online verileceğini belirterek, “2020’de internete bağlı aletler dünyada insan sayısını geçecek. İşler, meslekler yeni formlar alacak. 2020’de 50 milyon alet internete bağlı çalışacak. Geleceğe hazırladığımız öğrenciler bu dünyada nasıl ve nerede iş bulabilecek?2030 itibarıyla mikro üniversiteler ortaya çıkacak. Geleneksel üniversite yerine çok özel konularda uzmanlaşan iki-üç aylık mikro üniversiteler çıkacak” diyor.
#OkulTürkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), enflasyon sepetinde 5 maddeyi çıkarırken yerine 5 yeni ürünü aldı. Tüketimde önemini yitiren mal ve hizmetlerin çıkarıldığını belirten TÜİK, bunun yerine toplam harcama içerisinde oranı artan ve önem kazananların alındığını açıkladı. Çıkartılan ürünler arasında serbest kıyafet uygulamasına geçilmesi ile önemini yitiren çocuk okul giysileri de yer alıyor.
Türkiye’de üretilen elektrik otomobiller Ankara’da ilk kez sergilenecek. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) 10. kuruluş yıldönümü etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Elektrik Motorlu Araç Teknolojisi Tanıtım Sergisi” kapsamında perşembe günü akşamı düzenlenecek resepsiyonun ardından elektrik otomobil hafta sonuna kadar Kurum merkezinde sergilenecek.
Oyak Renault ve Tofaş, Türkiye’de ilk kez 300 bin adetlik barajı aşarak rekor üretime birlikte koşuyor. Oyak Renault, 286 bin adetle kendisine ait rekoru aşarak 308 bin otomobil üretimi hedeflerken, Tofaş da 320 binlik üretimle birinci olmak istiyor. Yarışta kaptanlıkları üniversiteden sınıf arkadaşı olan Tofaş CEO’su Ali Pandır ile Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu yürütüyor.
Dünyanın en zengin işadamlarından Warren Buffett’in ortak olduğu Çinli BYD ile Türkiye’de elektrik otomobil üretmek için anlaşma imzalayan Boyner Sanayi, dünyanın en hızlı elektrikli otomobilini üreten Amerikan Fisker’in de Türkiye, Yunanistan, Kıbrıs, Romanya ve Bulgaristan distribütörlüğünü aldı. Fisker’le anlaşmayı imzalayan Boyner, Karma’yı yıl sonunda Türkiye’de satışa sunacak.