İnteraktif Reklamcılık Derneği IAB, yılın son çeyreğine girerken, reklam ve pazarlama iletişimi sektörünü bir araya getirdi. IAB Connect: Yükselen Trendler etkinliğinde, önümüzdeki yılın stratejileri, yaratıcı uygulama fikirleri, ekonomik beklentiler ve yeni yasal düzenlemeler konuşuldu.
#İnteraktif Reklamcılık Derneğiİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 7 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 10’uncu kez düzenlendi. UniChallenge+, dijital reklamcılık ve pazarlama iletişimi sektörü için genç yetenekler yetiştirmeyi amaçlıyor.
#Unichallenge+Dijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa'daki dijital reklamcılık pazarının %11,1'lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar Avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı.
#Dijital Reklamİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) VE Akbank bu yıl 10. kez gerçekleşecek UniChallenge+ ile üniversitelileri dijital reklamcılık endüstrisine dair yetkinlikler kazanmaya ve kariyer fırsatlarıyla buluşmaya davet etti. Son başvuru tarihi 31 Mayıs olan programda geçen yıl olduğu gibi deprem bölgesinden yapılan başvurular için özel bir kontenjan ayrılacağı duyuruldu.
#Unichallenge+Önümüzdeki dönemde veri, enerji, yapay zekâ ve siber güvenlik alanlarının odak noktaları olacağını ve yatırımlarının buralarda şekilleneceğini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç, “ BiP, TV+, lifebox, fizy, GAME+ gibi dijital ürün ve servisler, sektörümüzün taşıyıcı kolonları haline gelmeye başladı” diye konuştu. Koç, 2024 için tek haneli büyümeyi işaret etti.
#TurkcellUluslararası bir startup zirvesi olan Take Off, bu yıl 6.kez girişimcileri, yatırımcıları, mentorları ve girişim ekosisteminin tüm oyuncularını bir araya getirecek. 5-6 Aralık 2023 tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde düzenlenecek zirveye katılmak isteyenler için kayıtlar da devam ediyor.
#Take Off İstanbulDünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektör derneği olan Interactive Advertising Bureau (IAB)’nin Avrupa bölgesel kuruluşu IAB Europe tarafından düzenlenen MIXX Awards Europe 2023'te en başarılı dijital reklamlar ödüllerini aldı.
#MIXX Awards Europeİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Akbank, bu yıl 9'uncu kez gerçekleşen UniChallenge+ ile üniversitelileri dijital reklam endüstrisine dair yetkinlikler kazanmaya ve kariyer fırsatları ile buluşmaya davet ediyor. Son başvuru tarihi 15 Mayıs.
#Unichallenge+Dijitalleşme tüm hızıyla gelişmeye devam ederken, pandemi ile tanıştığımız sosyal mesafe kuralları yeni nesil iletişim ortamlarına açılan yeni bir evrenin kapılarını daha hızlı aralamamıza neden oldu. ‘Ses ve video’ temelli dijital dünyanın geleceğini ve her alanda genişleyen mobil yaşamın etkilerini konuşmak üzere Sosyalink Podcast Ajansı Kurucusu ve Dijital İletişim Stratejisti Özcan Yazıcı ile bir araya geldik. Bugün metaverse olarak adlandırılan kurgusal evrenin teknoloji ve dijital devrimin ‘ustalık dönemi’ olduğuna dikkat çeken Yazıcı, “Avatarlarımızla dolaşacağımız ortamlarda en önemli aracımız sesimiz ve görüntümüz olacak,” dedi.
#Dijital DönüşümSosyal medya platformlarının hayatımıza girmesiyle birlikte elde edilen veriler, dijital reklamcılık sektörüne hız kazandırırken, markaların pazarlama yöntemlerine de yön vermeye devam ediyor. Yaklaşık 10 yıl önce Türkiye’nin ilk influencer marketing ajansını kuran Bahadır Mısır ile pandemi sürecinde popülerleşmeye devam eden sosyal ağların, iş ve özel yaşamımıza yansımalarını konuştuk. Mısır, “Çevrimiçi ya da çevrimdışı dijital dünyada artık her hareketimizde inanılmaz ayak izleri yani veriler bırakıyoruz. Ses, görüntü ve yazı olarak dinleniyor, kategorize ediliyoruz. Veri olarak yansıdığımız bu dünyadan artık çıkış zor!” dedi. Bahadır Mısır, iş dünyasının değişen ticari anlayışlarla birlikte iş yapış şekillerini hızlıca sorgulaması ve çıkarım yapması gerektiğinin de altını çizdi.
#BursaYeni medya, dijital teknolojiyi kullanan tüm medya türlerine verilen genel addır. İnternet ve medya kullanımı ile ön plana çıkan yeni medya, eski medyanın aksine anlık dijital paylaşımları içerir. Yeni medya nedir? Mezunları ne iş yapar? İşte, merak edilen tüm detaylar.
#Yeni Medya Bölümü Nedir?ABD Temsilciler Meclisine yeniden seçilen Somali kökenli başörtülü İlhan Omar seçim boyunca eşi Tim Mynett’in sahip olduğu eStreet Group’ adlı kampanya şirketine 2.8 milyon dolar ödediğini açıkladı.
#ABD SeçimleriYeni normalimizi deneyimlediğimiz bu dönemde, virüslerin yayılması anlamına gelen “viral” kelimesini çok fazla duymak istemiyoruz; ama gelin, bu kelimeyi dijital reklamcılık terminolojisinde ele alalım ve özellikle sosyal medyadaki etkilerinden bahsedelim.
#Şinasi Furkan Avcı