Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç: Dijital ürünlerimiz taşıyıcı kolon oldu

Güncelleme Tarihi:

Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç: Dijital ürünlerimiz taşıyıcı kolon oldu
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2024 07:00

Önümüzdeki dönemde veri, enerji, yapay zekâ ve siber güvenlik alanlarının odak noktaları olacağını ve yatırımlarının buralarda şekilleneceğini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç, “ BiP, TV+, lifebox, fizy, GAME+ gibi dijital ürün ve servisler, sektörümüzün taşıyıcı kolonları haline gelmeye başladı” diye konuştu. Koç, 2024 için tek haneli büyümeyi işaret etti.

Haberin Devamı

2023 yılına ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Turkcell’in gelirleri yıllık bazda yüzde 14.6 büyüyerek 107.1 milyar liraya ulaştı. Enflasyon muhasebesine göre düzenlenen sonuçlara göre, FAVÖK yüzde 19.9 oranında artarak 43.9 milyar TL’ye ulaştı. Net kâr, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 82.5 artışla 12.6 milyar TL olarak gerçekleşirken Turkcell’in toplam yatırım harcamalarının gelire oranı ise yüzde 21 oldu.

Sonuçları İstanbul’da gazetecilere bir sunum yaparak açıklayan Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç’un finansal gerçekleşmelerden daha çok üzerinde durduğu konu ise Turkcell’in uzun süredir sadece bir GSM şirketi olmadığı idi.

Koç, BiP, TV+, lifebox, fizy, GAME+ gibi Turkcell ekosistemindeki markaların faaliyetlerinin başarıyla sürdüğünü vurgulayarak, “Dijital ürün ve servisler, sektörümüzün taşıyıcı kolonları haline gelmeye başladı” diye konuştu.

Haberin Devamı

YENİ DÖNEM VURGUSU

Şirketin veri, enerji, yapay zeka ve siber güvenlik gibi yeni odak noktalarına dikkat çeken Koç, önümüzdeki yıllarda büyümelerinin bir bölümünün de bu alanlardan geleceğini anlattı. Bu dört alanın artık hedefler ve yatırımlar için belirleyici olduğunu söyleyen Ali Taha Koç, veri merkezlerine olan yatırımlarını arttıracaklarını belirtti. Turkcell’in şimdiye kadar veri merkezlerine 330 milyon Euro yatırım yaptığını vurgulayan Ali Taha Koç, “Yeni bir veri merkezi kurmayı planlıyoruz. Bu doğrultuda “hyper-scaler” küresel bir markayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz” dedi.

‘ÜRETTİĞİMİZİ TÜKETECEĞİZ’ 

Tüm dünyada şirketler ve devletler enerji güvenli konusunda yatırım yapıyor. Turkcell de bu konuda tükettiği enerjiyi karşılayabilecek yatırımlarını sürdürüyor. “Telekom şirketleri olarak Türkiye’nin yıllık elektrik tüketimin yüzde 1’ni biz tüketiyoruz. Özellikle baz istasyonları yoğun enerji tüketimine sahip” diyen Ali Taha Koç, “Burada sosyal ve ekonomik sorumluluğumuzun farkındayız. Sanayi devriminin iklim krizini ‘teknoloji devrimi’ ile yeneceğiz.  2026 itibarıyla yeşil enerji kaynaklarından sağlanacak üretimle, Turkcell toplam elektrik ihtiyacının yüzde 65’ini karşılamayı planlıyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç: Dijital ürünlerimiz taşıyıcı kolon oldu

2.3 MİLYON FİBER ABONE SAYISI

-SONUÇLARA göre Turkcell yeni abone kazanımlarına 2023 yılında da devam etti. Marka, 1.6 milyon net faturalı abone kazandı.

-ARPU ise son çeyrekte yüzde 85 büyüdü. Bu büyüme rasyonel fiyatlama, üst pakete taşıma odağı ve artan faturalı abone sayesinde gerçekleşti. 2023 yılında toplam 386 bin haneye daha uçtan uca fiber hizmetini götürürken toplamda 5.8 milyon haneye ve 2.3 milyon fiber abone sayısına ulaştı.

-Turkcell’in büyümesinin ana destekçisi konumundaki TV+, BiP, fizy, lifebox, GAME+ ve dijital reklamcılık servisleri kullanan tekil ücretli kullanıcı sayısı ise yıllık bazda yüzde 9 artarak 5.6 milyona yükseldi. TV+’ın IPTV müşteri sayısı 1,4 milyona erişti.

Haberin Devamı

-Turkcell Dijital İş Servisleri’nin gelirleri yıllık bazda yüzde 23 artarak 10 milyar TL’yi aştı. Özellikle veri merkezleri gelirleri yüzde 61’lik büyümesi ve bulut servisleri büyümesi yüzde 50 ile bu büyümeyi destekledi. Bugüne kadar sistem entegrasyon ve yönetilen hizmetlerde 3 bin 500’ü aşkın proje sayısına ulaşılırken, 2023 yılından sonra gelire dönüşecek olan projelerin kontrat değeri 3.1 milyar TL oldu.

-Financell bugüne kadar 7 milyon tekil müşteriye ve 40 milyar TL kredi hacmine ulaştı. Financell’in kredi portföyü 6.2 milyar TL’ye yükselirken, yeni ürün, projeler ve faiz oranlarının artışı ile yıllık bazda gelirleri de yüzde 28 büyüyerek 2.4 milyar TL olarak kaydedildi.

Haberin Devamı

-Paycell yüzde 29’luk bir artışla gelirlerini 2.2 milyar TL’ye taşıdı. Paycell’in geniş ürün portföyüyle 2023 yıl sonunda kullanıcı sayısı 8 milyon olarak açıklandı.

‘YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ÜRÜNLER GELİŞTİRECEĞİZ’

-TURKCELL’in bir teknoloji entegratörü olduğunu ifade eden Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç, “Bu yüzden yaptığımız her yatırım ülkemizin geleceği için önemli. Herkesi birbirine bağlamaktan, her şeyi birbirine bağlama çağına geçtiğimiz bu dönemde, ülkemizin teknolojiyi sadece kullanan değil, üreten bir konuma gelmesi için var gücümüzle çalışıyoruz. Turkcell aynı zamanda siber güvenlikte global oyuncu olma amacıyla yeni nesil savunma merkezleri ve katma değerli servislerle çeşitlendirmeyi planlıyor. Turkcell’in bu alandaki ana hedefi ise yeni nesil teknolojileri kullanarak yapay zekâ destekli ve değer katan inovatif ürünler geliştirmek” diye konuştu.

Haberin Devamı

2024’TE TEK HANELİ BÜYÜME BEKLENTİSİ

-2023 yılını çift haneli reel büyüme ile kapatmanın gururunu yaşadıklarını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç, iş alanlarının tamamında enflasyona rağmen güçlü bir performans sergilediklerini söyledi. “Bu yıl FAVÖK marjını yüzde 42 oranında hedefliyor; veri merkezleri, yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımları ile operasyonel yatırımların gelire oranını ise yüzde 23 olarak bekliyoruz. Enflasyon beklentilerimizi de dahil ettiğimiz planlara göre 2024’te yüksek tek haneli reel büyüme öngörüyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!