Depremin etkilediği 11 ilde çocuklar ve veliler okula hazırlanıyor. Bu kez evinde değil konteynerinde hazırlanıp okul yolunu tutacak, yanındaki sıra arkadaşını gözleri arayacak çocuklar bu travmayla nasıl başa çıkacaklar... Bu sorunun yanıtını Türkiye’de çocuk travmalarını iyileştirme iddiasıyla kurulan Maya Vakfı’ndaki gönüllü travma uzmanları veriyor. MEB ile sınıflarda öğrenci ve öğretmenlere, konteyner kentlerde ailelere ulaşacaklar.
#DepremTürkiye deprem, sel, kuraklık gibi pek çok doğal afetin sıklıkla yaşandığı bir ülke. Uzmanlar, 17 Ağustos Gölcük ve 6 Şubat Kahramanmaraş depremleri gibi büyük felaketlerin doğal afetler konusundaki farkındalığı artırdığını ancak eğitim alanında bu konuda atılan adımların yeterli olmadığını söylüyor.
#DepremKahramanmaraş merkezli yaşanan ve 10 ilimizi etkileyen deprem felaketi ülke genelinde herkesi etkiledi. On iki gündür evlerde depremin etkileriyle karşı karşıya kalan çocuklar, okulların açılmasıyla beraber depremle ilgili yaşantılarını farklı bir platforma taşıyacaklar, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla paylaşımlara başlayacaklar. Bu ortamda çocuklara nasıl yaklaşılmalı, neler konuşulmalı, deprem nasıl anlatılmalı?
#Konuk YazarYaşanan deprem ve yıkıcı sonuçları çocukları oldukça etkiledi. Birçok ebeveyn hem yazılı hem görsel medyanın odağını oluşturan deprem haberleri karşısında bu felaketi çocuklarına nasıl açıklayacakları konusunda endişe duyuyor. Peki ebeveynlerin çocuklara nasıl yaklaşması gerekiyor? Çocuklara bu yıkımı anlatmak için kullanabileceğimiz kaynak ya da araçlar neler olabilir? Uzmanlar anlattı…
#Kahramanmaraş DepremiBüyük bir yıkıma neden olan çifte deprem, ruhumuzda da derin yaralar açtı. Bölgedeki depremzedeler yas, korku, şok, kaygı, stres, öfke gibi çok sayıda duyguyla baş etmek zorunda. Sahaya inen psikologlar, depremzedelerin elini tutuyor, acılarını paylaşıyor, ruhsal yaralarını sarmaya çalışıyor...
#DepremEbeveynler için çocuklarla yıkıcı bir doğal afet hakkında konuşmak oldukça zordur. Yetişkinler için dahi çok yoğun duygular barındıran ve acısını derinden hissettiğimiz deprem felaketini, çocuklarımızdan saklamaya çalışmak ya da kontrolsüz olarak bu duruma maruz kalmasına neden olmak sağlıklı bir yol değildir. Ata Koleji Rehberlik Birimi, içinde bulunduğumuz bu zor günlerde çocuklarımızla kuracağımız iletişimle ilgili birkaç tavsiyede bulundu.
#Kahramanmaraşİster yakın tarihli deprem gibi bir felaket, ister araba kazası olsun, ya da bir aile içinde yaşanan uzun veya kısa süren ve şiddet içeren bir süreç olsun, bu olaylar ‘travmatik süreçler’ olarak adlandırılır. İyi de, travmanın çeşidi, şiddeti, süresi ne olursa olsun bazı insanlar çok, bazıları ise hiç etkilenmiyor. Travmayı nasıl tanımlayacağız?
#Çdcukİzmir’de meydana gelen, yüzden fazla kişinin ölümüne, binlerce kişinin de yaralanmasına neden olan deprem, bir kez daha bu alandaki eksiklikleri gözler önüne serdi. Depremle ilgili insanları en çok belirsizliklerin korkuttuğunu belirten uzmanlar, deprem öncesinde olası senaryolarla ilgili plan yapılmasını tavsiye ediyor. Uzmanlar, çocuklara yaşına uygun şekilde korkutmadan, oyunlar ve masallar eşliğinde mutlaka depremin bir doğal afet olduğunun anlatılmasını öneriyor
#DepremŞiddetli deprem sonrası zor günler geçiren İzmir için yaralar sarılmaya devam ediyor. Depremin, fiziksel etkileri kadar psikolojik etkilerinin de ağır olduğuna dikkat çeken Psikoloji Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Berrin Özyurt, özellikle depremzedelerin bu dönemde duygusal olarak yeniden sağlıklı bir duruma gelebilmesi için kendilerine zaman tanımaları gerektiğini söyledi.
#ÇOCUKİzmir’de yaşanan deprem başta çocuklar olmak üzere yetişkinlerde ve toplum genelinde hemen herkesi psikolojik anlamda etkiledi. Sürekli depremi düşünmenin bireylerde ruhsal hastalıkların başlamasına yol açtığına dikkat çeken Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, depremi psikolojik açılardan değerlendirdi.
#Depremin Etkileri