Deloitte haberleri sayfasında Deloitte hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 965 Deloitte haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Deloitte tarafından 2006’dan bu yana düzenlenen Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye Programı’nın 2023 sonuçları açıklandı. Bu sonuçlara göre MechSoft’un yatırımcısı olduğu CloudOffix, son üç yılda elde ettiği yüzde 1283’lük büyüme hızıyla en hızlı büyülen 10 teknoloji şirketinden biri oldu.
#DeloitteDeloitte, Türkiye’de yemek hizmetlerinin en büyük parçasını oluşturan full servis gündelik zincir restoranları incelediği ‘Türkiye Yemek Hizmeti Pazarı’ raporunu açıkladı. Rapora göre 2023’te 415 milyar TL’lik büyüklüğe ulaşması öngörülen Türkiye’deki yemek hizmetleri pazarının önümüzdeki üç yılda yüzde 86 büyümesi bekleniyor.
#Paket ServisBağımsız araştırma şirketi Deloitte tarafından hazırlanan ve yeme içme sektörünün en büyük bölümünü oluşturan full servis restoranların incelendiği Türkiye Yemek Hizmeti Pazarı Raporu’nun sonuçları açıklandı. Raporda, Türkiye yemek hizmeti pazarının büyüklüğü ve gelecek beklentileri ile birlikte referans ülke harcamaları, müşteri segmentleri ve hizmet türleri faktörleri incelenerek değerlendirmeye alındı.
#Türkiye Yemek Hizmeti Pazar RaporuTürkiye’de birleşme ve satın alma ortamı geçen yılla paralel bir görünüm sergiledi ve 2022 yılında işlem hacmi yüzde 8 artışla 11 milyar dolara yaklaştı. Pandeminin ardından Türkiye’nin istikrarlı bir işlem seviyesine ulaştığı ve yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ettiği belirtildi.
#DeloitteDanışmanlık şirketi Deloitte’un hazırladığı, bu yıl yayımlanan ‘Sanat ve Finans’ raporuna göre varlıklı kişilerin sanata ve koleksiyona yönlendirilmiş servetlerinin toplamı 1.44 trilyon dolara ulaştı. Genç koleksiyonerler özellikle NFT’ye güçlü bir ilgi duyuyor. Dünyadaki bu yükselişin Türkiye’ye yansımalarını uzmanlarla konuştuk.
#DeloitteDeloitte’un 10 ülkeden beş bin kadının katılımıyla gerçekleştirdiği ‘İş Hayatında Kadın- 2022 Araştırması’, çalışan kadınların iş hayatında yüksek düzeyde tükenmişlik hissiyle karşı karşıya olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan çalışan kadınların yüzde 53’ü stres seviyelerinin geçen yıla göre daha yüksek olduğunu ve neredeyse yarısı kendisini tükenmiş hissettiğini söylüyor.
#DeloitteDeloitte’un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması’nın sonuçları kullanıcıların hayatla bağını elektronik cihazlar üzerinden kurduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre akıllı saat ve fitness bilekliği altın çağını yaşıyor, hızlı internet ve 5G’ye talep artıyor. Türkler akıllı TV, robot süpürge ve akıllı ev aletleri sahipliğinde global ortalamanın hayli üstünde. Akıllı cihazları en fazla kullananlar 25-34 yaş aralığında.
#AraştırmaDeloitte’un 2022 CxO Sürdürülebilirlik Raporu, dünya genelinde iş liderlerinin iklim değişikliği konusundaki endişelerinde hiçbir gerileme olmadığını gösterdi. Rapora göre; üst düzey yöneticiler ya da CxO’ların yüzde 89’u iklim krizi yaşandığını kabul ederken, yüzde 63’ü organizasyonlarının bu konuda son derece endişeli olduğunu belirtiyor. Rapor, ayrıca artan endişelere karşın CxO’ların temel iş süreçlerine sürdürülebilirliği dahil etmekte güçlük çektiğine işaret ediyor.
#DeloitteDeloitte’un hazırladığı Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri raporuna göre 2022’de Wi-Fi 6 teknolojisiyle donatılmış cihazların satışı 5G uyumlu cihazlara büyük fark atacak. Wi-Fi 6 teknolojisi, kablosuz bağlantının geleceğinde büyük rol oynayacak.
#DeloitteFacebook’un desteği ile bu yıl 15’incisi düzenlenen Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye Programı’nın sonuçları açıklandı. Pandemi tedbirleri nedeniyle bu yıl online olarak gerçekleştirilen ve kazananların açıklandığı ödül töreninde; yüzde 10632’lik büyüme ile geçen yılın da büyüme oranını geçen Yolcu360 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketi oldu.
#DeloitteDeloitte tarafından gerçekleştirilen 2021 Küresel Pazarlama Trendleri anketine göre, şirketlerin yüzde 70’inden fazlası, müşterilerle kurdukları bağları dijital çözümlerle güçlendiriyor. Araştırma, şirketlerin yüzde 63’ünün salgın sonrasında teknolojiyi daha sık kullanmayı planladığını gösteriyor.
#DeloitteDeloitte’un 12. Avrupa CFO anketine göre, Türkiye ve Avrupa’daki mali işler direktörleri’nin (CFO) yarısına yakını gelecek üç aya daha umutlu bakarken, Türkiye’deki CFO’ların yüzde 67’si şirket gelirlerinde, yüzde 55’i faaliyet kârında, gelecek bir yıl içerisinde artış yaşanacağını tahmin ediyor.
#CFODeloitte tarafından hazırlanan Türkiye’den katılımcıların olduğu insan kaynakları ve iş dünyasından 10 bin kişinin görüşleri dikkate alınan 2020 Global İnsan Kaynakları Trendleri Raporuna göre, katılımcıların yüzde 85'i, işin geleceğinin etik açısından karşılaşılabilecek zorlukları artıracağını düşünüyor.
#DeloitteDeloitte Danışmanlık ekibi tarafından hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu”na göre, uzaktan eğitim ve çalışma, ulusal market zincirleri, sağlıklı ürünler ve hobi siteleri etkileşimlerini artırırken; özel sağlık kurumları, havayolu şirketleri, emlak ve otomobil satışları, otel ve konaklama şirketleri ile kültür sanat faaliyetleri salgından negatif yönde en çok etkilenen kategoriler oldu.
#DeloitteDeloitte tarafından son dört senelik net satış gelirlerinin büyüme oranına göre belirlenen Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri, Facebook işbirliğiyle gerçekleştirilen ödül töreninde açıklandı. Deloitte Technology Fast 50 Türkiye 2019 Programı’nın sonuçlarına göre Bulutistan yüzde 9682’lik bir oranla Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketi oldu.
#DeloitteAlman otomotiv sektörü zor dönemlerden geçerken, Alman tüketicinin elektrikli araçlara olan ilgisi de beklenen düzeyde ilerlemiyor. Deloitte danışmanlık şirketinin yaptığı araştırmaya göre, Almanya’da elektrikli araçların sayısı, önümüzdeki yıllarda beklenenden çok daha yavaş artacak. 2030 yılı itibarıyla, hükümetin koalisyon anlaşmasında hedeflediği 15 milyon tam elektrikli araç yerine sadece 11.2 milyon elektrikli aracın yollarda olabileceği ifade ediliyor.
#AlmanyaDeloitte danışmanlık firmasının yaptığı bir araştırmaya göre, Almanya’da televizyon izleyicilerinin yüzde 81’i hâlâ geleneksel televizyonu tercih ediyor. Üç yıl önce bu oran yüzde 83’tü. Dijital platformların sunduğu geniş seçeneklere rağmen televizyonun popülaritesi güçlü bir şekilde devam ediyor.
#ALMANYAŞirketlerin yaşadıkları çevrenin sorunlarını dert ederek çözüm geliştirme sorumluluğu arttı. Hayırseverlikten sürdürülebilir iş modeline evrilen bir yapı var. Bu öyle birkaç yılda atlanılan bir çıta değil, uzun yılların deneyimleriyle yaşanılan ‘toplam felsefe değişimi’. Gezegeni korumak, dezavantajlı bütün gruplara eşit yaklaşmak, kaynakların eşit dağılımı gibi başlıklar, özellikle ‘anlam arayışı’nı kariyer tercihleriyle harmanlayan Z kuşağını elde tutmak için de elzem hale geldi. Bu nedenle kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projeleri şirketlerin bağışıklık sistemlerinde eskiden minik bir vitamin etkisi yaparken artık başlı başına bir organ görevi görüyor. Araştırmalar çalışanıyla birlikte dertlenen ve çözüm geliştiren şirketlerde sadakat sorununun azaldığını ortaya koyuyor.
#KSSTürkiye’nin en hızlı büyüyen fintek şirketi Sipay, global yatırım şirketlerinin ve melek yatırımcıların katıldığı ilk yatırım turunu başarıyla tamamladı. Sipay’in sektör liderliğini daha da güçlendirecek bu yatırım, global pazarlarda genişlemesine ve inovatif ürünler geliştirerek finansal kapsayıcılığı artırmasına hız kazandıracak.
#SipayYılda 1.3 milyon adedin üzerinde araç üreterek 32 milyar dolar ihracata imza atan otomotiv sektöründe kadının işgücüne katılım oranı artıyor. Hürriyet’in Otomotiv Sanayi Derneği verilerinden derlediği bilgilere göre, otomotiv sanayinde toplam çalışan sayısı 2023 sonu itibarıyla 60 bini geçerken, son iki yılda kadın işgücü oranı 3 puan artarak yüzde 14.22’ye yükseldi.
#Taylan Özgür DİLTÜBİSAD, “Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü 2023 Yılı Pazar Verileri ve Trendleri”ni açıkladı. Rapora göre sektör, TL bazında bir önceki yıla kıyasla yüzde 83 oranında büyüyerek 784,6 milyar TL'lik hacme ulaştı. İhracatını 57 milyar 590 milyon TL olarak gerçekleştiren sektörün istihdamı da 237 bin kişiye yükseldi.
#TÜBİSADPandeminin ardından iş dünyasını saran büyük istifa dalgası, patronları da etkiliyor. Tüm dünyada danışmanlara, “Şirketimi satmak istiyorum” diyen patron sayısı arttı. Fark Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahu Büyükkuşoğlu Serter, “Duygusal yorgunluk var. Patronlar da istifa ediyor, yani şirketlerini satıyorlar” derken, Ventura Partners Ortağı Kerim Kotan, şirketini satmak için bekleyen patron stoku oluştuğunun altını çizdi.
#CEO1999 Marmara depreminin hemen ardından sahada eğitim aksamasın diye kurulan TEGV’in Ateşböcekleri, o tarihten bu yana afetler bölgelerinde çocuklara ilk dokunan gönüllülerden oldu. 6 Şubat depremlerinde de bu durum değişmedi, 17 TIR anında bölgeye ulaştırıldı. Vakfın 30 yaşına bir yıl kala Genel Müdür Sait Tosyalı ile İstanbul Zeyrek’teki tarihi binada bir araya geldik. Tosyalı, “Gelecek 30 yılda 21. Yüzyıl yetkinlerine uygun çocukların yetişmesi için nitelikli eğitimde fırsat eşitliği projelerimizi artırıyoruz” dedi.
#TEGVDeloitte tarafından 2006’dan bu yana düzenlenen Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye Programı’nın 2023 sonuçları açıklandı. Bu sonuçlara göre MechSoft’un yatırımcısı olduğu CloudOffix, son üç yılda elde ettiği yüzde 1283’lük büyüme hızıyla en hızlı büyülen 10 teknoloji şirketinden biri oldu.
#Deloitteİş deneyimleri arasında otelcilik, murakıplık, mali işler/kontrol ve SAP uygulamaları konusunda danışmanlık, proje yönetimi, satış, pazarlama, iş geliştirme, iş ortağı yönlendirme ile yöneticilik bulunan Ayşegül Alaşarlı, birçok şirketin zorlu problemlerine çözümler geliştiriyor. Ağırlıklı iç piyasayla çalışan Alaşarlı’nın hedefinde ise global pazar var.
#1Dilan ve Engin Polat çifti hakkında “kara para aklama” suçlaması ile açılan soruşturma diğer fenomenleri de kapsayacak şekilde genişletilmiş ve aralarında Şulemsi olarak bilinen Şule Kayatürk ile oyuncu Eylül Öztürk’ün de bulunduğu 14 fenomenin mal varlıklarına- inceleme sonuçlanana kadar- tedbir konulmuştu.
#InfluencerYapılan araştırmalar, anketler hem tüketicilerin hem de markaların modada sürdürülebilirlik anlayışını benimsediğini, tercihlerini bu tür ürünlerden yana kullandıklarını söylüyor. Peki, gerçekte böyle mi? Markalar üretim yaparken, tüketici satın alırken çevre dostu ürünleri mi seçiyor? Eğer öyleyse adı yeni koyulan ve sürdürülebilirlik konusunda ciddi tehdit oluşturan ‘bracketing’ kavramını nasıl açıklayacağız?
#ModaDüzenlenen Üretken Yapay Zekâ (Generative AI) etkinliğinde teknolojinin, toplumu ve iş dünyasını dönüştüren yenilikçi çözümleri tartışıldı. İki yıl içinde yapay zekâ teknolojileri kullanımının yüzde 400 artması, üretken yapay zekânın 10 yılda küresel GSYİH'yi 7 trilyon dolar artırması bekleniyor.
#Generative AIGünümüzde 15-25 yaş grubunu oluşturan Z kuşağının, 55-65 yaş grubundaki boomer kuşağına göre dijital ortamda daha çok dolandırıldığı ortaya çıktı. Uzmanlar, dijitalin içine doğan Z kuşağının idealist ancak saf bir nesil olduğuna, boomer kuşağının ise daha temkinli davrandığına dikkat çekti.
#Z KuşağıMarketing Türkiye – BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Deloitte Türkiye’nin jüri değerlendirme sürecine adil ve şeffaf bir rekabet ortamı yaratmak adına uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’da ödül töreni bugün gerçekleşiyor. Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşecek ödül töreninde sektörün tüm paydaşları gün boyu başarının tadını çıkarırken, yeni iletişim ağları yaratma fırsatını da yakalayacaklar…
#Brandverse AwardsMetaverse’ün e-ticaret, perakende, turizm, kültür-sanat eğitim, oyun ve e-spor başta olmak üzere farklı sektörler aracılığıyla Türkiye'ye potansiyel ekonomik katkısının 2035 yılına kadar 37,5 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
#Metaverse