Güncelleme Tarihi:
Deloitte uzmanları, mart ortasına kadar açıklanan ABD gümrük vergilerinin, 2035’e kadar Almanya’nın ABD’ye ihracatını yılda ortalama yüzde 3.2 küçültebileceğini öngörüyor. Bu durumda, 10 yılda ABD pazarındaki ciro 84 milyar Euro’dan 59 milyar Euro’ya düşebilir. Geçen sonbaharda yıllık yüzde 1.8 büyüme bekleniyordu. Buna karşılık, Avrupa’ya ihracat tahminleri yükseltildi: En büyük 10 Avrupa pazarında yıllık büyüme beklentisi yüzde 1.8’den yüzde 2.5’e çıktı. Bu, ABD’deki kaybı telafi edebilir. Şu anda bile, Avrupa’nın en büyük 10 pazarındaki ihracat (357 milyar Euro), ABD’nin 4 katı. 2035’te bu fark 467 milyar Euro’yla 8 kata çıkabilir.
ALMAN SANAYİSİ İÇİN UYUYAN BİR DEV
Deloitte Endüstri Danışmanlığı Lideri Oliver Bendig, “AB tek pazarı, Alman sanayisi için uyuyan bir dev. Ancak bu potansiyelin tam kullanılması için AB’nin ticaret engellerini kaldırması gerekiyor. Avrupa’da ticaret yapan Alman şirketlerin bürokratik yükü çok ağır ve son yıllarda daha da arttı” diyerek uyardı. AB iç pazarı 30 yıldır var olsa da, gümrük dışı engeller sorun olmayı sürdürüyor. Bu engeller ise şu şekilde sıralandı:
* Farklı ürün standartları ve sertifikalar
* Değişken ambalaj ve geri dönüşüm kuralları
* Artış gösteren raporlama yükümlülükleri
* Karmaşık vergi düzenlemeleri.