Otomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#GazetehaberleriSanayi Bakanlığı’nın 2017 raporuna göre Türkiye’de üretilen ve ‘yerli’ olarak adlandırılan birçok otomobil ve hafif ticari aracın yerlilik oranları yüzde 50’ler civarında seyrediyor. 2-3 yıl önce daha yüksek olan oranlara baktığımızda iki Japon markadan Honda’da yerlilik oranı yüzde 19’a kadar inerken, Toyota ise yüzde 65 ile en yüksek yerlilik oranına sahip üretici konumunda. En yüksek yerlilik oranına ise traktörler sahip.
#Resmi GazeteAvrupa’daki krizin otomotiv sektöründe bütün dengeleri değiştirdiği dün kapılarını açan Paris fuarında net olarak ortaya çıktı. Avrupa’daki fuarlarda firmalar alternatif yakıtlı yani elektrikli ve hibrit araçlarla gövde gösterisi yaparken, bir yıl içinde hızla bu alandan tamamen vaçgeçip krizde ayakta kalabilecekleri ucuz modelleri vitrine çıkardı.
RENAULT'un Bursa'da Clio 3 ve 5 kapı, Clio Grand Tour, Fluence, Megane HB, Symbol ve Fluence Z.E'den sonra üreteceği 8'inci modelinin ne olacağı kafaları karıştırdı. Yeni Clio'nun Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy'nin korumacılık baskılarına rağmen üretiminin Türkiye'ye verilmesinin ardından Oyak Renault, Clio ailesinden bir modeli daha Bursa'da üreteceğini açıkladı. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yeni üretilecek modelin Clio'nun sportif versiyonu olacağını söylemesine rağmen, bugün bazı gazetelerde çıkan farklı haberler kafaları iyice karıştırdı.
Renault, Sarkozy’e boyun eğmedi ve ‘Clio RS’nin üretimi için de 38 fabrikanın lideri Bursa’yı seçti. Renault, Sarkozy’nin baskılarına rağmen, son 3 yıldır dünya çapındaki 38 fabrikası arasında en fazla üretimi yapan Oyak Renault’daki yatırımlarını artırıyor. Clio’da aslan payını ve ardından ilk elektrikli modeli Fluence E.V’nin üretimini Bursa’ya veren Renault, 2011’de de Clio’nun sportif versiyonu RS’i Bursa’da üretme kararı aldı. Clio RS şu an Fransa’nın Dieppe fabrikasında üretiliyor.
Tüm dünyada yaşanan kriz nedeniye otomobil üretimlerinin durduğu, bir çok önemli fuarın iptal edildiği veya katılımlarının düştüğü bir dönemde, Cenevre Otomobil Fuarı otomotiv sektörü için büyük umut oldu. Pek çok üreticinin, yeni modelleriyle otomobilseverlerin karşısına çıkmak için katılımcı sırası oluşturduğu Cenevre Otomobil Fuarı, daha kapılarını açmadan sektöre moral depolamayı başardı.
Mart 2006. Yer Paris. Carlos Ghosn, Nissan'ın ardından Renault'un da CEO'luğunu üstlendikten sonra ilk uluslararası basın toplantısını düzenliyor. O toplantıdan aklımda kalan en net şey Ghosn'un, "Formula 1'de çok başarılıyız ama piyasada performanslı araç eksikliğimiz var" açıklamasıydı. Yani Ghosn, F1'deki performansı yollara yansıtan Renault markalı araçların olmamasından yakınıyordu.
Son iki yıldır satış rekorları kıran otomotiv sektöründe rekabet, firmaların 2006 yılında piyasaya sundukları yepyeni modellerle iyice kızışmaya başladı. Satışlarını artırıp daha fazla pazar payı kapmak için çalışan firmalar piyasaya sundukları yeni modellerle tüketicilerin de seçim yapmasını zorlaştırıyor. Nisan ayını da dahil ettiğimizde, bu yılın ilk 4 ayında piyasaya sunulan araç sayısı 47’yi buldu.
20-29 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek Auto Show 2004 fuarında Renault, küçük segmentte yer alan yeni modeli Modus’u ilk kez Türk otomobilseverlerin beğenisine sunarken, tüm Megane II ailesini de biraraya getiriyor. Megane II CC ve Grand Scenic ile birlikte 7 üyeden oluşan Megane II ailesini tamamlayan Renault, ayrıca Espace’ı de fuarda sergileyecek.
RENAULT'un performansa yönelik en spor ve en hırçın modelleri olan yeni Megane RS ve Clio RS Türkiye yollarındaki yerini aldı. Megane II ailesinin Türkiye'deki dördüncü üyesi olan Megane RS, 55 milyar 700 milyon liradan, Clio ailesinin son üyesi olan Clio RS ise 44 milyar 600 milyon liradan satışa sunuldu.
Hükümet, 2004 yılında uygulanacak vergilerle ilgili düzenlemeyi TBMM'ye gönderdi. Motorlu Taşıt Vergisi artık ağırlık üzerinden değil motor hacmi üzerinden ödenecek. 2004'de Motorlu Taşıt Vergisi'nde en düşük miktar 60 milyon lira, en yüksek miktar ise 9.5 milyar lira olacak.
Avrupa ülkeleri arasında, Euro sınırları içinde veya dışında otomobillerin vergi öncesi fiyatlarında farklılıklar sürüyor. Avrupa otomobil fiyatları bülteninde verilen bilgiye göre, vergi öncesi fiyatları ülkelerin yerel pazar değişiklikleri ve bazı özel farklılıklar bazından ayarlanmış olmasına rağmen, halen bazı ülkeler arasında fiyat farklılıkları var.