Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2004 00:52
RENAULT'un performansa yönelik en spor ve en hırçın modelleri olan yeni Megane RS ve Clio RS Türkiye yollarındaki yerini aldı. Megane II ailesinin Türkiye'deki dördüncü üyesi olan Megane RS, 55 milyar 700 milyon liradan, Clio ailesinin son üyesi olan Clio RS ise 44 milyar 600 milyon liradan satışa sunuldu.
EN GÜÇLÜ MEGANE
Dış tasarımı Megane II ailesinin çizgilerinin bir spor yorumu olarak karşımıza çıkan Megane RS'in 3 ve 5 kapılı versiyonları bulunuyor. Türkiye'de piyasaya yalnızca üç kapılı versiyonu çıkan RS'in sportif karakteri, yanında sis farları olan geniş ön tamponlar, orta kısmında çift egzoz çıkışı bulunan arka tamponlar, rüzgarlık ve ayrıştırıcı şekilde tasarlanmış 18 inçlik alüminyum jantlarla vurgulanıyor.
Megane II ailesinin konfor ve güvenlik donanımlarının tamamını bünyesinde bulunduran, Megane Renault Sport, 6 ileri düz vites ve 225 beygir gücünde 2.0 16V turbo motoruyla O'dan 100 kilometreye 6.5 saniyede çıkıyor. RS'in iç mekanında ise gösterge tablosu ve vites kolu konsolu üzerinde yenilikler yapılarak hem modern, hem de Megane II çizgilerine özgü bir tasarım sergileniyor. Alüminyum malzemeden yapılan pedallar RS'in spor ruhunu yansıtıyor.
Megane Renault Sport, lastik basınç ayarları kontrol sistemi, hız ayarlayıcı ve sınırlayıcı, ışığa duyarlı iç dikiz aynası, otomatik yanan farlar ve yağmur sensörü gibi birçok teknolojik donanım sunuyor. Xenon farlarında standart olarak sunulduğu Megane Renault Sport'un kendine özgü 5 farklı renk seçeneği ve bu renklere uygun 2 iç döşeme alternatifi de farklı beklentileri karşılama olanağı sağlıyor.
EN SPORTİF CLİO
Performans ve etkinliği geliştirilen Clio Renault Sport ise 182 beygir gücünde 2.0 16V bir motora sahip. Aracın performansı, nikelajlı çift egzos çıkışı ve 16 inç alüminyum alaşımlı Renault Sport jantlarla vurgulanan sportif tasarımı ile ön plana çıkarıyor.
Clio Renault Sport'un ön yüzü, geniş kare kafesli bir ön panjur ve motorun en iyi şekilde havalandırılması için tasarlanmış bir tampon ile sert ve keskin bir görünüşe sahip, Xenon farlar ise bu sportif görünüşü tamamlıyor. Düz yüzeyli ön ve arka tamponlar, arka pano giydirmeleri ve gövde rengi koruma bantları otomobile son derece akıcı bir görünüm veriyor. Otomobilin iç mekanında emniyet kemerlerinin rengi ile uyumlu döşeme ve gri renkli ön panel ile sportif bir hava hakim. Otomobilin sportif özelliği aynı zamanda gösterge tablosundaki çerçeve şeritlerde, gösterge panelinin üst kısmında, direksiyon simidinin orta bölümünde ve vites topuzunun üstünde vurgulanıyor. 182 beygirlik motor gücü ile Clio Renault Sport modelinin performans ve etkinliği en üst seviyede bulunan Clio RS'in Renault Sports mühendisleri tarafından geliştirilen motoru 5 400 dev/dk'da 200 Nm'lik bir tork sağlıyor.
Clio Renault Sport'da ABS,+EBV, ESP, çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, ön koltuklarda yan hava yastıkları, yükseklik ayarlı, ön gergili ve kuvvet kontrol sistemli ön emniyet kemerleri, elektronik immobilizer, hız ayar ve sınırlayıcı, hareket halinde kapıların otomatik olarak kilitlenmesi, akıllı silecekler, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, Xenon farlar ve far yıkama sistemi, far yükseklik ayarı, sis farları, elektrikli ön camlar, yol bilgisayarı, yükseklik ayarlı direksiyon, elektronik klima, Radyo CD ve 6'lı CD Changer standart olarak sunuluyor.