Ufuk Sandık: Yeni Corolla mayıs başında piyasada

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: Yeni Corolla mayıs başında piyasada
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2000 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

TOYOTASA'nın Adapazarı tesislerinde üretilen yeni Toyota Corolla mayıs ayı başında satışa sunuluyor. 4 kapılı sedan karosere sahip olan yeni Corolla'nın ön görünümü ve iç kabini yenilendi. Konfor, güvenlik ve performans alanında gelişmeler yapıldı.

Yeni Corolla'da Terra ve Sol olmak üzere iki farklı donanım seçeneği, 1.4 litre VVT-i (97 ps) ve 1.6 VVT-i (110 ps) iki motor motor bulunuyor. ‘‘Düşünen motor’’ olarak adlandırılan VVT-i teknolojisi yeni motorlar maksimum performansla minimum yakıt tüketimini hesaplayabiliyor. Bu sayede daha yüksek performans, daha az yakıt tüketimi, daha düşük egzoz emisyonu ve sessiz sürüş sağlanabiliyor. Yeni geliştirilen elektronik kontrollu, dört oranlı bir otomatik vites seçeneği 1.6 litrelik Corolla'da sürüş konforunu artıran bir seçenek olarak sunuluyor.

Corolla'nın dış görünümündeki değişikliğin temel elemanı olan yeni multireflektör tipteki farlar sayesinde gece kullanımlarında daha iyi görüş, daha etkin aydınlatma sağlanıyor. ABS fren sistemine ilave edilen EBD fren gücü dağıtıcısı sayesinde fren sisteminin özellikle virajlardaki dengesi ve güvenliği artırıldı. Corolla 1.6 litre Sol donanım versiyonunda sürücü ve yolcu havayastıklarının yanı sıra yan havayastıkları da Special donanım paketi dahilinde sunuluyor. İç mekanda konfor alanında yapılan en önemli yenilik ise kokpite entegre edilen CD kontrollü ve RDS özellikle yeni radyo-kasetçalar ve yol bilgisayarı. Kokpite entegre radyo sayesinde radyo hırsızlığı riski ortadan kalkarken yol bilgisayarının ekranında radyo bilgileri dışında dış ısı göstergesi, ortalama yakıt tüketimi, anlık yakıt tüketimi, ortalama hız gibi bilgiler yer alıyor.

Corolla'nın yenilikleri

VVT-i düşünen motor

Yol bilgisayarı

Kokpite entegre, CD kontrollü radyo-kasetçalar

Dört havayastığı

ABS+EBD fren sistemi

Elektronik kontrollü otomatik vites

Multireflektör farlar

Sis farları

2010'da Türkiye'nin turizm geliri 73 milyar $

TÜRK turizmi 2000'li yıllarda da ekonominin vazgeçilmez sektörlerinden biri olmaya devam edecek. Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC) tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye ekonomisine katkısının her yıl yüzde 5.8 büyüyeceği tahmin edilen turizm ve seyahat faaliyetleri, 2010 yılında 73.4 milyar dolarlık bir hacime ulaşacak.

Diğer yandan 2010 yılında turizmin, 61.6 milyar dolar ile GSMH'ninyüzde 13.2'sini, 26.6 milyar dolar ile ihracatın yüzde 17.8'ini ve 12.7 milyar dolar ile toplanan vergilerin yüzde 11.9'unu sağlaması bekleniyor.

Bu süreç içinde 1.5 milyon kişiye yeni iş olanakları yaratacağı tahmin edilen turizmin, 2010 yılında kişisel harcamalardaki payının yüzde 10.1'e ve sektördeki özel sermaye yatırımlarının da 13.2 milyar dolara çıkacağı vurgulanıyor.

Türkiye Seyahat Acenteları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, yaptığı açıklamada, Türk turizminin 1980'li yıllardan bu yana büyük başarılara imza attığını ve ekonomiye önemli katkılar sağladığını söyledi.

1980'de turist sayısı 1.2 milyon ve turizm geliri 326 milyon dolar olan Türkiye'nin, 1998'de 9.7 milyon turist ve 7.1 miyar dolar gelire ulaştığına işaret eden Ulusoy, tutarlı ve sürekliliği olan politika veuygulamalarla turizmin çok daha önemli yerlere geleceğini ifade etti.

YÜKSELEN DESTİNASYON

Türkiye'nin turizmdeki en büyük avantajlarının, kültürel ve tarihi mirası, kaliteli ve modern tesisleri, mükemmel iklimi ve doğal kaynakları olduğunu vurgulayan Ulusoy, ‘‘Türkiye'yi 2000'li yılların avantajlı, yükselen destinasyonu olarak görüyoruz’’ dedi.

Ulusoy, uluslararası turizm pazarlarındaki potansiyeli iyi değerlendirmek için yapılması gerekenler konusunda ise şöyle dedi:

‘‘Türkiye'nin son derece zengin tarihsel ve kültürel mirasından, değerlerinden en yüksek değerde yararlanacak aksiyon planları ve tedbirleri alınmalı. Özel ilgi turları, kültür turizmi, inanç turizmi,kongre turizmi, aktivite tatilleri, doğa turları ve yat turizmi geliştirilmeli. Türkiye, geleneksel pazarların yanında 2000'li yıllarda gelişen pazarlara yönelik, talep ve ürün özelliklerine göre bir pazarlama stratejisi izlemeli. Ayrıca, artık gözardı edilemeyecek bir olgu haline gelen iç turizme ilişkin politikalar da oluşturmalı.’’

Rover'a yeni talip var

ALMAN otomobil devi BMW'nin zarar ettiği için elden çıkarmak istediği İngiliz Rover'a Phoenix konsorsiyumu talip oldu. İngiliz Te Sunday Times gazetesinin haberine göre, söz konusu konsorsiyum, Rover'ı satın almak için gerekli finansmanı buldu. Phoenix'in Abbey National adlı finans kurumundan 500 milyon sterlin tutarında finansman desteği almak üzere anlaşmaya vardığı bildirildi. Şu anda Rover'ın tek talibi olan Phoenix konsorsiyumu, geri kalan 1.2 milyar sterlinin de temin edildiği bildirdi. Daha önce BMW Rover için İngiliz Alchemy Partners ile anlaşmış, geçen hafta bu anlaşma sürpiz bir biçimde bozulmuş ve Alchemy Rover'ı satın almaktan vazgeçtiğini açıklamıştı.

Auto Motor&Sport 1.5 milyon lira

ALMANYA, Fransa, İspanya, İsveç, İsviçre, Yunanistan, Portekiz, Arjantin, Meksika başta olmak üzere dünyanın 20'den fazla ülkesinde yayınlanan Auto Motor&Sport dergisi Türkiye'de yayın hayatına başladı.

Karşılaştırma, test ve aktüel haberleriyle referans dergisi olarak gösterilen derginin bu ay yayınlanan ilk sayısında yenilenen Mercedes C Serisi, makyajlanan Toyota Corolla ile mayıs sonunda ithal edilecek Skoda'nın küçük otomobili Fabia ayrıntılarıyla işleniyor. Ayrıca Mercedes firmasının tasarım şefi Murat Günak ile yapılan ropörtaj, BMW 3 serisinin çarpışma testi sonuçları bulunuyor. Ayrıca Türkiye'de ve Avrupa'da satılan bütün cabrio otomobillerin yer aldığı 16 sayfalık bir özel dosya bulunuyor. Aylık olarak yayınlanan Auto Motor&Sport dergisi, 170 sayfa ve fiyatı 1.5 milyon lira.

172 beygir gücünde Clio Sport

RENAULT Sport tarafından geliştirilen Clio Renault Sport 2.0 16V, Türkiye'de pazara sunuluyor. Renault'nun yenilikçi karakterini yansıtan Clio Sport, 172 beygir gücündeki motoru ile dikkat çekiyor. Güçlü motorun maksimum hızı 220 km. 0'dan 100 km.'ye çıkış süresi ise 7.2 saniye. Renault Clio Sport'ta bulunan 15 inçlik lastikler, sürüş zevkini artırırken, otomobile sportif bir dış görünüm kazandırdı.

Yalnızca üç kapılı ve tek versiyon olarak üretilen Renault Sport Clio, normal Clio'ya göre önden 27 mm., arkadan ise 14 mm. daha geniş olarak tasarlandı. Clio RS'nin gövde rengi tamponları normal Clio'dan farklı olarak özel hava kanallarına sahip. Arka tampon ise normal Clio'ya göre daha geniş. Clio RS, şimdilik yalnızca Titan Grisi renkte üretiliyor, ancak önümüzdeki aylarda diğer spor renklerde de üretilecek.

Clio RS'de deri-alkantara direksiyon volanı, alüminyum vites topuzu ve alkantara vites kolu körüğü, alkantara sportif dizaynlı koltuklar ve alkantara iç döşemeler bulunuyor. Pedallar alüminyumdan yapılırken, gaz pedalı normalden daha uzun tasarlandı. Kumamda tablosu ve kapılarda ‘‘alüminyum’’ görünümlü kaplama kullanıldı. Paspaslar, yer döşemeleri ve ön konlusun bazı bölümlerinde ise beyaz zemin üzerine mavi renk hakim.

Lassa İspanya'da

Lassa'nın Türkiye'de ‘‘Dünyaya bakın, Lassa'yı göreceksiniz’’ platformu üzerinde sürdürdüğü reklam kampanyasının yeni TV filmi, İspanya'yı konu alıyor. Lassa'nın uluslararası pazarlardaki varlığını vurgulayan reklam filmlerinde, önceki yıllarda İngiltere, İtalya ve Almanya'da geçen öyküler işlenmişti.

Lassa'nın ‘‘Küçük matador’’ adlı yeni TV filminde, büyüdüğünde matador olmayı kuran küçük bir çocuğun düşle gerçek arası öyküsü anlatılıyor.

Lassa'nın bu son reklam filminin çekimleri, İspanya'nın güneyinde, küçük Ronda kentinin tarihi merkezinde gerçekleştirildi. Kendine özgü boğa güreşi geleneği ve tarihi arenasıyla ünlü bu kentte, 60 kişilik bir ekiple yapılan çekim üç gün sürdü. Film ekibinde İspanyol, Alman, İngiliz ve Türklerden oluşan profesyoneller yer aldı.

RAKAMLARLA LASSA

Lassa üretiminin yüzde 31'ini uluslararası pazarlarda satıyor. 1999 verilerine göre bu rakamın yüzde 69'u Avrupa ülkelerinde satılan Lassa'lardan oluşuyor.

Lassa markalı lastikler 30'u aşkın ülkede pazarlanıyor. Türkiye dışında, Lassa markalı lastikleri kullanan araç sayısı 8 milyona ulaştı. Geçen yıl, yalnız Avrupa'da 400 bini aşkın aile Lassa ile tanıştı.

Lassa, Avrupa'da 1009'in üzerinde perakende satış noktasında, pazara uygun ürün yelpazesi ve satış destek malzemesi ile yer alıyor.

Lassa, pazarın talebine göre özel ürünler de geliştiriyor. Son 10 yılda Avrupa pazarına uygun 175 çeşit yeni ürün geliştirildi. Geçen yıl, Almanya ve Orta Avrupa pazarlarının kış mevsimi gereksinimleri için Snoways II kış lastiği geliştirildi. Avrupa'nın kış koşullarının yoğun olarak yaşandığı Finlandiya'nın kutup bölgesindeki Ivalo Lastik Test Alanı'nda test edildi.

Yüksek performanslı araçları hedefleyen Impetus 2 ürün dizisi, özelikle Avrupa pazarındaki talebe uygun olarak yönlü ve 16 jant seçenekleri de içerecek şekilde geliştirildi.

Sesli yol bilgisayarı

Türkçe öğrendi

BAZI otomobillerde standart bazılarında ise isteğe bağlı sunulan ‘‘yol bigisayarı’’ Türkçe öğrendi. İnfoSIS&Designia tarafından geliştirilen Türkçe bilen ‘‘yol bilgisayarı’’ Honda Civic modelinde kullanılmaya başlandı. Sesli Yol Bilgisayarı, otomobildeki acil durumları anında tespit ederek, sürücüyü Türkçe mesajlarla uyarıyor. Böylece sürücünün, devamlı gösterge panelini kontrol etmesine gerek kalmıyor. Sistemin, işitme duyusuna hitap etmesi sayesinde, bazı otomobillerde bulunan ‘‘yazılı uyarılar veren sistemlerin’’ neden olduğu dikkati dağıtma sorunu ortadan kalkıyor.

Neleri uyarıyor?

Yağ basıncı düşük uyarısı

Kapılar açık uyarısı

El freni/Hidrolik seviyesi

Bagaj açık uyarısı

Benzin miktarı az uyarısı

Sis lambaları devrede

Uzun farlar devrede

Akü şarjı düşük uyarısı

Cam rezistansı devrede

Motor sistemi arızalı uyarısı

Emniyet kemeri takılı değil

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!