Güncelleme Tarihi:
RENAULT, Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’nin tüm baskılarına rağmen Türkiye’deki yatırımlarını hızla artırmaya devam ediyor. 2013 yılında üretimine başlanacak yeni Clio’nun üretiminin Türkiye’ye kaydırılmasına tepki gösteren Sarkozy, Renault üzerinde ‘korumacılık’ baskısı kurmaya çalışmış ancak başarılı olamamıştı. Yaşanan krize rağmen yeni Clio üretiminde aslan payını alan Türkiye, ayrıca Renault’un ilk elektrikli modeli Fluence E.V’nin seri üretimini de üstlendi. Renault, bu iki yeni modelin ardından dünyada 3 yıldır en fazla üretimi yapan fabrikası olan Oyak Renault’ya bu kez Clio modelinin spor versiyonu RS’in üretimini de verdi. Oyak Renault, 2011’de devreye girecek bu modelle birlikte Türkiye’de üreteceği model sayısını 8’e, toplam üretimini ise 360 bin adede çıkaracak.
Üretim ve ihracatta rekor
41 yıllık tarihinde bu yıl ilk kez 300 bin adedi geçerek 308 bin adetlik üretimle rekor kırmaya hazırlanan Oyak Renault, 2008 yılındaki 286 bin adetlik rekorunu da egale etmiş olacak. Oyak Renault, bunun yanı sıra yaklaşık 240 bin aracı 5 kıtada 120 ülkeye göndererek Türk otomotiv tarihinin de ihracat rekorunu kıracak. Renault’un 17 ülkedeki 38 fabrikası içinde son 2 yıldır en fazla üretim yapan fabrika olduklarını belirten Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, 308 bin adetlik rekor üretimle liderliklerini 3’üncü yılında da devam ettireceklerini söyledi. Fluence ve Megane Hatchback’in dizel modellerinde ilk kez uygulanmaya başlanacak “EDC” otomatik şanzımanın Bursa fabrikasındaki tanıtımında konuşan Tunalıoğlu, küresel ekonomik kriz döneminde bile Oyak Renault fabrikasının 3 vardiya çalışmaya devam ettiğini belirtti.
500 yeni işçi alacağız
Tunalıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “2008 yılında günde 1300 adet, saatte 60 adet, dakikada ise 1 adet araç üretiyorduk. Krizde bu rakam 48 otomobile kadar geriledi ama 3 vardiya çalışmaya devam ettik. Bu yıl Avrupa piyasalarının yavaş yavaş açılması ve Türk otomotiv pazarının patlaması sayesinde üretim adetleri yukarı çıktı. Şu an iç pazara hangi ürünü versek kapış kapış gidiyor. Günde 1150, dakikada 53 araç üretmeye başladık. Önümüzdeki yıl bu rakam daha da artacak. Tabii 2008’de yakaladığımız saatte 60 adetlik üretime çıkmak için 400-500 kişiyi işe almamız gerekiyor. Ekonomik krizde aynı sayıda sözleşmeli personelin iş akdini feshetmiştik.”
4’üncü Clio versiyonu
2011 yılında Oyak Renault’nun bu yılki rekor üretimin de üzerine çıkacağını ifade eden Tarık Tunalıoğlu, elektrikli Fluence Z.E.’nin ve yeni bir modelin daha bantlardan çıkmaya başlayacağını söyledi. Fluence Z.E.’nin eklenmesiyle birlikte Bursa’da üretilen model sayısının 7’e ulaşacağını hatırlatan Tarık Tunalıoğlu, yeni bir yatırımın da müjdesini verdi. Tunalıoğlu, “2011 yılı başında yine bir süprizimiz var. Halihazırda ürettiğimiz mevcut bir otomobilin sportif bir versiyonunu da önümüzdeki yıl üretmeye başlayacağız” dedi. Tunalıoğlu’nun bahsettiği yeni model Türkiye’de hatchback, sedan ve station wagon versiyonları üretilen Clio modelin sportif versiyonu olan Clio RS (Renault Sport). Şu an Fransa’nın Dieppe fabrikasında üretilen Clio RS’ten önümüzdeki yıl yaklaşık 10 bin adede yakın üretilmesi planlanıyor.
10 günde 3’üncü model müjdesi
10 gün içinde önce Hyundai’den 2011 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de üreteceği yeni modeli açıklayacağı haberi geldi. Ardından Tofaş’ın Bursa’da Opel içinde hafif ticari araç üreteceği müjdesi verildi Bu gelişmelerden kısa bir süre sonra da Oyak Renault tarafından 2011 yılında Bursa’da Clio RS’in üretiminin de yapılacağı haberi geldi. Türkiye’nin yeni modellerle birlikte 2015 yılında 2 milyon adetlik ulaşmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Sarkozy’i bu tablo kızdırıyor
BUGÜN dünyada en çok Renault markalı araç Oyak Renault tarafından Bursa’da üretiliyor. 2008 yılında 286 bin, 2009 yılında da krize rağmen 277 bin otomobil üreten Oyak Renault, bu adetlerle Renault’nun dünya lideri oldu. Oyak Renault, bu yıl da 308 bin adetle bu liderliğini 3’üncü yılında da sürdürmeyi hedefliyor. Fransız Cumhurbaşkanı Sarkozy, hükümetin elinde yüzde 17’lik hissesi olmasına rağmen Renault’un Fransa yerine üretimde Türkiye’ye tercih etmesine kızıp, bu konuda şirket üzerinde baskı kurmaya çalışıyor. 2009 yılında Fransa’da Renault markalı araç üreten 6 fabrikanın toplam üretimi 495 bin adede ulaşırken, bir tek Bursa fabrikasında bu üretimin yarısı kadar araç üretildi. Bu fark bu yıl Oyak Renault’un 308 bin adetlik üretimiyle daha da açılacak.
Fluence ve Megane’a dizel otomatik motor
RENAULT, Oyak Renault fabrikasında altı ileri otomatik vitesli dizel motor üretimine de başladı. EDC olarak adlandırılan bu vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına nazaran yüzde 17’e kadar düşen yakıt tüketimi sunarken, manuel şanzımanlı dizel motora nazaran 30 gram daha az CO2 salınımı yapıyor. Bu yeni EDC vites kutulu dizel motor Bursa’da üretilen Megane Hatcback ve Fluence modelleriyle birlikte satışa unuldu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Fluence’ın 110 beygir gücündeki 1.5 EDC motor seçeneğinin 46 bin 650 TL, Megane’nin aynı motor seçeneğinin ise 45 bin 350 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulduğunu söyledi.
F1 teknolojisi ile geliştirildi
FORMULA 1’in 2005 ve 2006 yılı markalar şampiyonu Renault, F1 teknolojisini Clio RS ile seri üretim otomobillere de taşıdı. Renault’un F1’de edindiği tecrübeleri aktardığı Clio RS, 200 beygir gücünde 2 litre motoru ve etkileyici tasarımı ile standart Clio’dan ayrılıyor. Türkiye’de talebe bağlı 59 bin 250 TL civarında bir fiyatla satılan Clio RS, 100 kilometre hızlanmasını 6.9 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 215 kilometre hıza ulaşıyor.
2.El Renault’lar için tıklayın
ix35’in fiyatı 1.6 litre motorla 51 bin liraya indi
HYUNDAI’nin kompakt SUV modeli ix35’in 2.0 litre dizel motordan sonra Türkiye’de satışa sunulan 1.6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzinli motor seçeneğinin başlangıç fiyatı 51 bin TL’ye indi. İlk çıktığı Mart ayı sonundan bu yana sadece 2.0 litre dizel motor seçeneğiyle bin adetten fazla satan ix35’in yeni 1.6 litrelik benzinli motorulu versiyonundan 2011 yılında 3 bin adet satılması hedefleniyor. 1591 cc hacmindeki yeni motor, 6 ileri manuel şanzıman ve 4x2 önden çekiş seçeneğiyle 6300 d/d’de 135 beygir maksimum güç üretiyor.
C5, 1.6 dizel motorda otomatik vitese kavuştu
CITROEN C5’in motor seçenekleri arasına otomatik şanzımanlı biri dizel iki motor eklendi. 110 beygir gücündeki 1.6 e-HDi MCP dizel motor, Citroen’in MCP (otomatikleştirilmiş 6 ileri şanzıman) şanzımanlı e-Hdi mikro-hibrid teknolojisine sahip ilk dizel motoru. İlk kez C5’te kullanılan bu motor, Stop & Start sistemine de sahip. 1.6 e-HDi MCP motor seçenekli C5, Aralık sonunda 59 bin 200 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulacak. C5’deki bir başka yenilik ise 6 ileri tam otomatik şanzımana sahip 156 beygir gücünde yeni benzinli turbo motor.