Türkiye’nin Çin’den ithal edilen otomobiller için temmuz ayında uygulamaya başladığı ilave vergilerin ilk etkileri görüldü. Ağustos ayında toplam pazarda Çinli üreticilerin satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adede kadar geriledi. Buna rağmen, sekiz ay sonunda satışlarını geçen yıla göre yüzde 120 artıran Çinli üreticiler her 10 otomobilden 1’ini satmayı başardı.
#ÇinÇinli otomotiv şirketleri gözlerini global otomotiv markalarına dikti. Çinli Geely’nin İsveçli Volvo’nun tamamını alması, Çinli Dongfeng’in PSA Grubu’na (Peugeot-Citroen) ortak olmasının ardından bir başka Çinli otomotiv şirketi Great Wall (Çin Seddi) ise sürpriz bir şekilde İtalyan-Amerikan ortaklığı Fiat Chrysler Grubu (FCA) bünyesindeki ünlü Jeep markasını satın almak için harekete geçti.
#Great WallSon 2-3 yıldır dünya gündeminin ilk sıralarında Çin ve ürettiği ucuz malların yer aldığını hepimiz biliyoruz. Bir tarafta tekstilden otomotive, elektronikten oyuncağa kadar ucuz Çin mallarının dünyaya istila edeceği endişesi yaşanırken, diğer tarafta büyük potansiyele sahip Çin’e girip iş yapmanın yolları aranıyor.
Son yıllarda yaşanan Kovid-19 salgını, tedarik zinciri kesintileri ve Rusya-Ukrayna Savaşı gibi çok sayıdaki kriz, Alman ekonomisinin zayıf yönlerini su yüzüne çıkarırken, yüksek enerji fiyatları, Çin’den gelen rekabet ve imalat sektöründeki kalıcı zayıflık ülke ekonomisinin büyümesini baskılıyor.
#AlmanyaSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye sanayisinin dünyanın bütün coğrafyalarına, bütün ülkelerine rekabetçi şekilde ihracat yapabilecek güçte olduğunu belirterek, “Özellikle son 5 yılda milli gelirimiz içerisinde hem toplam sanayinin hem imalat sanayinin payının yükseldiğini gözlemliyoruz. Tabii bizim için en gerek düşük, orta düşük, gerek orta yüksek, yüksek teknolojide 13 yıl boyunca pandemi dönemindeki 1-2 ay hariç neredeyse aralıksız bir yükseliş trendi var.” dedi.
#Mehmet Fatih Kacır2023’ün en büyük otomobil fuarı Şangay Otomobil Fuarı’na Çinliler kendi markalarıyla damga vurdu. Yıllarca Avrupa ve ABD’liler için üretim yapan ülke, mühendislik ve teknolojide sınıf atlayan araçlarıyla devlere kafa tuttu. Fuarda Türkiye pazarına giren veya girmeye hazırlanan BYD, Chery, MG ve Geely gibi markalar yeni modellerini tanıttı. Şangay’daki şov, başta batarya olmak üzere birçok araç parçasını uygun fiyata üreten Çinlilerin ek vergilerle durdurul-masının zor olduğunu dünyaya gösterdi.
#Şangay Otomobil FuarıDaha 3 yıl önce önünde ardına kadar açılan kapılardan içeri girerek Çin'e adım atan Tesla, son dönemde değişen yasal çerçeveler nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Peki bunun sonu ne olacak? Musk'ı ve Tesla'yı önümüzdeki günlerde ne bekliyor?
#TeslaAlman gazetesi Frankfurter Allgemeine Zeitung, Türkiye'nin Otomobili'yle ilgili açıklamada bulundu. Gazete otomobilin diğer rakiplerine ve Tesla'ya meydan okuyacağını kaleme aldı.
#Frankfurter Allgemeine ZeitungBrand Finance tarafından hazırlanan "Dünyanın En Değerli 500 Markası" raporu yayınlandı. Listede teknoloji sektörü ön planda yer alıyor. Zirvede de bu sene birinci değişti ve marka değerinde yüzde 87 artışla geçtiğimiz senenin üçüncüsü ilk sıraya yükseldi. İşte detaylar...
#KoronavirüsTOGG ürün gamında kullanacağı batarya paketinde iş ortağı olarak dünyanın önde gelen Li-Ion batarya üreticilerinden yüzde 3’ü Alman Daimler’e ait olan Farasis’i seçti. Varılan anlaşmaya göre TOGG’un batarya modülü ve paketi Türkiye’de üretilecek. İki şirket, Türkiye ve çevresindeki ülkeler için enerji depolama çözümlerini bir ortak girişim şirketi çatısı altında birleştirecek.
#TOGGİngiltere Başbakanı Theresa May, bugün beraberindeki 50 işadamı ile Çin’e çıkarma yapıyor. 3 gün sürecek gezide Çin Başbakan Li Keqiang ile görüşecek olan May’in, aynı zamanda birçok ticari anlaşmaya da imza atması bekleniyor. Uzmanlar bu ziyaretin iki ülke arasındaki ticari ilişkilerde ‘altın çağın’ başlangıcı olacağına işaret ediyor.
#İngiltereHEP söylüyorum ve sürekli söylemeye devam edeceğim. Türkiye’de ekonominin itici gücü otomotiv sektörüdür. Otomotivsiz bir Türkiye ekonomisinin durumunu düşünmek dâhi istemiyorum. Toplam vergi gelirlerindeki payından, milyonu aşan istihdam gücüne, sanayi üretimindeki payından, ihracattaki tartışmasız liderliğine kadar otomotiv ekonomiyi ayakta tutan yegâne sektör. Kimse kusura bakmasın ama bu kadar katma değer yaratan başka bir sektör ne yazık ki yok.
#Emre Özpeynirci10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil FuarlarıBaşbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Arda Ermut, Türkiye’nin 2015’te 16.5 milyar dolar, 2016 Ocak-Kasım döneminde ise 8.7 milyar dolarlık yabancı yatırım çektiğini belirterek, “Donald Trump ve yakın çevresinin Türkiye için avantaj olduğunu düşünüyorum. 2017’de Amerika ve Çin başta olmak üzere Türkiye’ye yeni yatırımlar bekliyoruz. Proje stokumuzda 25 milyar dolar değerinde 148 proje var” dedi.
#Arda ErmutDünyada 5-10 yıl içinde otomobiller kendi kendilerine gitmeye başladığında, yani sürücüye ihtiyaç duymayan robot otomobillerin devreye girmesiyle bu araçlarla yolculuk edecekler için markanın Ford, BMW ya da Mercedes olması fark edecek mi? Nasıl uçaklarda, otobüslerde veya trenlerde markaya bakmıyorsak, otomobillerde bakacak mıyız? İşte son dönemde otomotiv dünyasındaki en önemli tartışma konusu.
#OtomobilÇin ve Hindistan’dan yeni dönen ekonomiden sorumlu eski devlet bakanlarından Işın Çelebi, dünyada ekonomik sistemde büyük bir depremin ayak seslerinin duyulduğunu, kapitalizmin çözüldüğünü söylüyor. “Dünya kapitalizmden sonraki düzene hazırlanıyor” diyen Çelebi, bölgesel savaşların da tesadüf olmadığını vurguluyor.
#GazetehaberleriHükümetin yerli otomobil isteğine bağlı olarak, TÜBİTAK’ın Sanayi Bakanlığı’nın desteğiyle Kasım 2012’de açtığı ve 2 yıl süren ‘yerli elektrikli araç’ ihalesi için 20 proje yarıştı ve kazanan Anadolu Isuzu oldu. Kazanana vaadedilen 100 milyon TL’lik teşvik Temmuz 2014’te 50 milyon TL’ye inince Isuzu projeden çıkartıldı, tüm ihale sessiz sedasız iptal oldu. Katılımcılar, “TÜBİTAK kendi yapacaksa bu ihaleyi neden düzenlendi?” diye soruyor.
#Tübitak