Tekstil ve hazır giyim sektörleri, son iki yıldır daralma yaşıyor. Üretimde düşüş, maliyetlerdeki artış ve kur baskıları gibi nedenlerle istihdam kaybı da artış gösterdi. Öyle ki, 2022’de 1 milyon sınırını aşan hazır giyim ve tekstil sektöründe istihdam Haziran 2024’te 983 bine geriledi, temmuzda ise bu rakam 1 milyona geri çıktı. Ancak sektör eski günlerini aramaya devam ediyor. Sektör temsilcileri, 2025 yılında hem ihracatta hem de istihdamda düşüşün devam edeceğini belirtiyor. Dünyada ise durum farklı değil. Sektör temsilcileri, “Herkes en yakın, en az adetle nerede üretim yapabilirim fikriyle yürüyor” diyerek durumu özetliyor.
#Özge ESENRusya’nın, Ukrayna’ya açtığı savaş, çip, yani yarı iletken krizini yeniden büyütmeye başladı. Krizde yaz aylarına doğru rahatlama bekleyen yerli üreticiler için ilk kötü haber geldi. Başta Çinli şirketler olmak üzere ABD ve Avrupalı yarı iletken üreticileri, Türkiye için planladıkları yarı iletken siparişlerinin 1-2 ay gecikeceğini bildirdi.
#ÇipSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, toplumsal olayların fitilinin ateşlenmesini, provokasyonlara kapı aralanmasını avucunu kaşıyarak bekleyenlerin olduğunu belirterek "Boğaziçi'nden yeni bir Gezi çıkarmak isteyenlerin tuzağına gençlerimizi düşürmeyiz." dedi.
#Mustafa VarankAğustos ayı sonunda gerçekleştirilen basın toplantısında, otomotiv sektörünün ilk dalgayı sorunsuz atlattığını vurgulayan TAYSAD Başkanı Alper Kanca bu haftaki konuşmasında, “Çember daralıyor, tüm önlemlerimize rağmen kontrolsüz sosyal hayat otomotiv sektörü çalışanlarına virüsü bulaştırdı” şeklinde konuştu. Mart-kasım dönemi pozitif çalışan oranı yüzde 5.4 iken yalnızca 1 günde (5 Kasım 2020) yüzde 1.8 oranında pozitif çıktı. Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı, “Buna karşın kapanma öngörmüyoruz” dedi.
#GazetehaberleriAnkaralı tekstilciler, koronavirüs salgınının etkisini gösterdiği yılın 8 aylık döneminde ihracat atağına geçti. Ocak-ağustos döneminde Başkent’teki hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracatı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2.4 katına çıkarak 104.1 milyon dolara ulaştı.
#TEKSTİLAnkaralı tekstilciler, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkisini gösterdiği yılın 8 aylık döneminde ihracat atağına geçti. Ocak-ağustos döneminde Başkentteki hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracatı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2,4 katına çıkarak 104,1 milyon dolara ulaştı.
#İhracatİstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, "Geçen yılı büyük bir başarı ile, 20,6 milyar dolarlık kimya ihracat rekoruyla tamamladık. Bu yıl için pandemi öncesi hedefimiz 22 milyar dolardı ancak pandeminin ekonomiye ve dış ticarete olan etkilerini göz önünde bulundurarak bunu revize ettik. Geçen yıl yapmış olduğumuz 20 milyar dolar seviyelerini yakalamayı hedefliyoruz." dedi.
#İstanbul Kimyevi Maddeler Ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "Türk sanayisinin zayıflamasına müsaade etmeyeceğiz. Üretimi ayakta tutacak ve rekabet gücümüzü artıracak politikaları uygulayacağız. Rekabet gücümüzün temelinde üretim, dünya piyasalarına sunduğunuz kaliteli mal ve hizmetler olmalı. Türk Standardları Enstitüsü aracılığıyla sanayi işletmelerinde alınması gereken önlemlere ilişkin rehber doküman hazırlamaya başladık" dedi.
#Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Mustafa VarankKoronavirüs etkilerinin Avrupa’da yavaş yavaş azalması ile birlikte otomotiv sektörü ayağa kalkıyor. Hem Avrupa’da hem de Türkiye’de üretim yeniden başlıyor. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye’nin Avrupa’dan etkilendiğini ancak Çin’deki krizden etkilenmediğini ve ilerleyen süreçte Çin’e alternatif bir tedarik sanayi olabileceğini vurguladı. Kanca, “Yaşanan değişim Türkiye’ye fırsat doğurabilir” dedi.
#GazetehaberleriDünya çapında bir salgın haline dönüşen koronavirüs ekonomik olarak da global bir kriz haline geldi. Özellikle otomotiv sektörü bu durumdan ciddi yara aldı. İlk günden bu yana çözüm teknolojiden geçiyor. Fuarlar dijital ortama taşındı, yarışlar sanal ortama alındı. Otomotiv üretimi dururken markalar teknolojisini sağlık sektörü için kullanma kararı aldı.
#GazetehaberleriÇin’de ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının etkileri ticaret hayatında da görülmeye başladı. Türkiye ile Çin 2019’da yaklaşık 21 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşırken, Türkiye’nin Çin’den yaptığı ithalat 2019’da 18.4 milar dolar, Türkiye’nin Çin’den ihracatı ise aynı yıl 2.6 milyar dolar oldu. 2020’nin ilk yıllarında ise koronavirüs sebebiyle ticaret büyük darbe aldı. Çin’de üretim tesislerinin durmuş olması, Çin’den gelen ürünlere karşı yaşanan korku sebebiyle birçok ülke bazı ürünlerde alımlarını azalttı ya da durdurdu. Türkiye için önemli bir ticari ortak olan Çin’den gelen ürünler arasında yedek parçadan kimyasal maddelere, ayakkabıdan plastiğe, elektronikten çeşitli gıda maddelerine kadar birçok ürün bulunuyor. Biz de bu sektörlerin önde gelene isimleri ile konuştuk. Virüsün Türkiye üzerindeki etkilerini araştırdık.
#GazetehaberiTAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca "TOGG ile iş birliğimiz çok iyi gidiyor. Bizim TOGG’la şu an görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında firmamız var. TOGG, bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladı. Ama hedef 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek" dedi.
#TOGGTürkiye Deri Sanayicileri Derneği (TDSD) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Uyguner, "Her yıl deri sektörü 6-6,5 milyon adet büyükbaş hayvan ham derisine ve 50 milyon adet küçükbaş hayvan ham derisine ihtiyaç duyuyor." dedi.
#Türkiye Deri Sanayicileri DerneğiDünyaca ünlü ekonomist Nouriel Roubini, Türkiye ekonomisinin, geçen yılın ikinci yarısında döviz krizi ve finansal baskılar sonucu meydana gelen durgunluk döneminden çıktığını belirterek, “İhracatın daha rekabetçi olmasıyla cari açık düştü. Türkiye'de ekonomik büyüme pozitif seyredecek ve önümüzdeki yıl için büyüme yüzde 3 civarında olacak.” dedi.
#Noureil RoubiniSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "Otomotivde atacağımız doğru adımlarla, gelecekte çok daha büyük bir endüstri haline gelebileceğimize inanıyorum. Burada, en öncelikli hedeflerimizin başında hiç şüphesiz Türkiye’nin yerli otomobilini üretmek olacak. 5 özel sektör firmamızın oluşturduğu Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu ile önemli bir adım atmış olduk. Türkiye’nin yetkinliklerini kullanan ve teknoloji kapasitesini geliştiren bir iş modeliyle inşallah başarılı bir dünya devi ortaya çıkarmayı hayal ediyoruz. Yerli otomobil Üst Yöneticisi Gürcan Bey de bugün aramızda. Sanırım bakanlık koltuğuna oturduğumdan beri en fazla kimle toplantı yaptınız derseniz, Gürcan Bey'i ilk beş arasında sayabilirim. Sürekli bir araya geliyoruz. Bu konuyu biz de yakından takip ediyoruz" açıklamasında bulundu.
#Yerli OtomobilGEÇEN hafta Hürriyet’in sigorta uzmanı yazarı Noyan Doğan, “Üretmek varken, neden ithalata 600 milyon dolar ödüyoruz?” başlığıyla hasarlı araçlarda kullanılan yedek parçaların yüksek ithalat bedellerine dikkat çekmiş, sigortacıların eş değer parçaların Türkiye’de üretilmesini istediğini köşesine taşımıştı.
#YazarlarABD Türkiye'de üretilen bazı ürünlerin gümrük vergisi olmadan ithalatına imkan veren GSP programına Türkiye'nin katılımını gözden geçirmeye alırken, program kapsamına giren başlıca ürünler arasında otomotiv ve parçaları, altın ve değerli metaller ve taş ürünleri bulunuyor.
#Abd6 yılda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yerli otomobil talebini yerine getirecek 1 babayiğit dahi bulunamazken, 5 ayda 5 babayiğit nasıl bulundu? İşte bu noktada ‘Kayserili tüccar zekâsı’ diye TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu işaret edilirken, 5 ayda 30 firmayla görüşüp, Bakan Faruk Özlü’yle birlikte 5’ini belirledikleri belirtiliyor. Aslında Hisarcıklıoğlu, projede riski 5’e bölünce babayiğitler de taşın altına elini sokmuş.
#Gazetehaberleri