Engelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçDoblo’nun yeni versiyonlarının İspanya’daki Stellantis fabrikasında üretileceği kesinleşti. Ancak, üretim sonlandırılma tarihi ve yeni modelin ne olacağına gibi sorular havada kaldı. Biz de, Doblo’nun gidişinin nedenlerine, Stellatis ile Tofaş’ın uzlaşamadığı noktalara ve gelebilecek olası yeni modellere yanıt aradık. İşte tüm yönleriyle Doblo’nun gidişinin perde arkası.
#DobloOtomobil fiyatlarındaki yükseliş devam ederken engelli vatandaşlara sağlanan kolaylıkla birlikte onlarca model mevcut fiyatından çok daha ucuza alınabiliyor. ÖTV'siz olarak engelli bireylerin alabileceği araçlarda bayi satış fiyatı sınırı 2022 yılı için 450 bin 500 lira oldu.
#EngelliYeni bir araç almak için kolları sıvayan ve belli bir bütçenin üstüne çıkamayanlar, bu haber sizin için. Bu günlerde otomobil fiyatlarını araştırmaya başlayan birinin ilk kurduğu cümle büyük ihtimalle "Yok kardeşim fiyatlar uçmuş, 0 araç alınmaz" oluyordur.
#0 OtomobillerPSA Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortadoğu-Afrika Operasyonları Başkan Yardımcısı Jean-Christophe Quemard, Türkiye'de otomotiv pazarının bu yıl 1 milyon seviyelerine yaklaşacağının öngörüldüğünü aktararak, "Pazar olumlu gelişirken, biz de grup olarak Türkiye pazarında önemli bir atılım yapacağız" dedi.
#PSA Yönetim Kurulu Üyesi Ve Ortadoğu-Afrika Operasyonları Başkan Yardımcısı Jean-Christophe QuemardVolkswagen Grubu’nun Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, bu yıl VW’nin Türkiye’de pazar lideri olmasını hedeflediklerini belirterek, “Ancak liderlik farklı VW’nin yatırım kararı farklı. Yatırım görüşmeleri bizim dışımızda gelişiyor” açıklamasını yaptı. Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro ise A3’ün sedan versiyonunu Türkiye’de satışa sunduklarını ve fiyatını 86 bin lira olarak belirlediklerini kaydetti.
#CeoOSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
OTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
BUGÜN kapılarını açan İstanbul Autoshow 2012 Fuarı, 4 farklı modelin dünya prömiyerine ev sahipliği yaptı. Renault'un B segmentindeki sedan temsilcisi Symbol ve kompakt sınıftaki üyesi Fluence dünyada ilk kez Türkiye'den tanıtıldı. Peugeot'nun yeni sedan temsilcisi 301 ve Citroen'deki kardeşi C-Elysee de dünya tanıtımını İstanbul'da gerçekleştirdi.
Türkiye’nin ve bölgenin en büyük otomobil şovu perşembe günü başlıyor. 45 milyon dolarlık yatırımla 50 bin beygir gücünde 500’e yakın modelin sergileneceği Autoshow Fuarı’nda 4’ü dünya prömiyeri olmak üzere 31 yeni model ilk kez vitrine çıkacak. Fuarı 600 binin üzerinde kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
AUDI’nin Dünya Başkanı ve CEO’su Rupert Stadler, Türkiye’nin dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Avrupa’da ise büyümede tartışmasız bir numara” dedi.Stadler, Türkiye’de güçlü olmanın artık Avrupa’daki rekabette çok önemli olduğunu ve daha fazla büyümek istediklerini de sözlerine ekledi.
Türk tüketiciler geçmişte Avrupa’da satışa sunulan yeni modellerle en erken 3-4 ay sonra buluşurken, krizle birlikte yıldızı parlayan Türkiye artık listede en ön sıraya yerleşti. Artık çoğu model ya eşzamanlı ya da Avrupa’dan önce Türkiye’de satışa sunulmaya başladı. Alman Volkswagen bile ekonomik modeli yeni Golf’ü kendi ülkesiyle birlikte önce Türkiye’de piyasaya çıkarıyor.