Güncelleme Tarihi:
AVRUPA’da yaşanan ekonomik kriz otomotivde büyük grupları da karşı karşıya getirdi. İtalyan Fiat Grubu ile Alman Volkswagen Grubu arasında son dönemde artan tansiyon Paris fuarında kendini gösterdi. Fiat CEO’su Sergio Marchionne, ‘Avrupa’da otomobil fiyatlarında katliam yapıyor’ dediği Volkswagen’i hesaplaşmaya davet ederken VW CEO’su Martin Winterkorn bu resti gördü ve daveti kabul etti.
Alfa’yla başladı
Fiat ile VW arasında yaşanan gerginlik önce Alfa Romeo markasıyla başladı. Marchionne ısrarla ‘satılık değil’ demesine rağmen VW’nin ısrarla ‘almak için bekliyoruz’ yorumları iki grubu gerdi. Son olarak Çarşamba günü VW Yönetim Kurulu Başkanı Ferdinand Piech’in ‘Alfa’yı bekliyoruz’ yorumu üzerine Marchionne, “İlla Almanca mı söylemem lazım. Satmıyoruz. Eğer VW İtalyan markalarla ilgileniyorsa gelsin, İtalya’da üretim yapsın. Hatta Formula 1 pistini verelim işletsin. Gitsin artık başka yerde şarkı söylesin” dedi.
Krizde güçlü kaldı
Alfa iki grubun arasındaki aslında küçük bir sorun. En büyük sorun Volkswagen’in Avrupa’daki krizde sağlam ayakta kalması ve rekabette fiyatları indirerek rakiplerini zora sokmasında yatıyor. Bir başka değişle VW, Çin ve Amerika’daki gücüyle Avrupa’daki krize en iyi direnen marka olarak dikkat çekiyor. Ama bu durum başta Fiat olmak üzere bir çok markayı zor durumda bırakıyor. Marchionne bu konuyla ilgili geçtiğimiz günlerde New York Times’e yaptığı, “VW fiyatlar konusuda Avrupa’da katliam yapıyor” yorumu aradaki soğuk savaşı iyice büyüttü.
Sabah 7’de gel
Volkswagen yetkilileri hemen karşı atağa geçerek, Fiat’ı kastedip “Güney Avrupalı otomotiv markaları devlet desteği olmadan ayakta kalamaz. Avrupa Otomotiv Üreticileri Derneği (ACEA) Başkanlığının devam için Marchionne lobi yapıyor. O varsa VW, ACEA’dan çıkacak” açıklamasını yaptı. Bunun üzerine Marchionne Paris fuarında rest çekerek, “Volkswagen’in CEO’su sabah 7’de Fiat standına hesaplaşmaya gelsin. Eğer diyeceği birşey varsa gelsin şovunu yapsın” cevabını verdi. Ancak ikili arasında iyice sertleşen söz düellosu, CEO’ların dün akşam saatlerinde bir araya gelmesiyle son buldu. CEO’ların gizlice gerçekleştirdiği görüşmenin ardından tartışmanın tatlıya bağlandığı ve iki devin şimdilik anlaştığı belirtildi. Şimdi gözler bu büyük savaşın sonucunun nereye varacağında.
C- Elysee kasımda geliyor
TÜRKİYE’ye 72 beygirlik benzinli ve 92 beygirlik dizel olmak üzere iki farkl motorla ithal edilecek olan Citroen’in yeni sedan’ı 4.43 m uzunluğa, 1.71 m genişliğe ve 1.47 m yüksekliğe, 2.65 metrelik bir dingil mesafesine sahip. Otomobilin bagaj hacmi ise 506 litre. Araç Kasım’da Türkiye’de satışa sunulacak. Citroen’in Paris fuarında dünya prömiyerini yaptığı DS3 Cabrio ise talebe bağlı olarak Türkiye’ye getirilecek.
Lüksün adı mavi
PARİS fuarında en dikkat çeken noktalardan biri neredeyse tüm lüks markaların artık yeni modellerinde özel mavi renkleri kullanması oldu. Bazıları mat bazıları fosforlu mavileri tercih ederken, bu modellerle fuarda mavi fırtınasının esmesini sağladılar. Rolls-Royce’den Lamborghini’ye, Mercedes’ten BMW’ye kadar bir çok lüks marka yeni modellerinde mavi ve tonlarını kullandı.