Güncelleme Tarihi:
AVRUPA’nın yaşadığı ekonomik kriz son dönemde Türkiye’nin otomotivde yıldızının parlamasını sağlarken, modellerin eş zamanlı ve bazen ilk önce Türkiye’de satışa sunulmasını sağlıyor. Geçmişte Avrupa’da veya dünyada satışa sunulan yeni bir modelin gelmesi en az 3 ayı bulurken, artık satış listesinde ilk önde Türkiye yer alıyor. Peuget 301, Citroen C-Elysee modelini ilk olarak Türkiye’de satışa sunarken, Alman Volkswagen de, yeni Golf’ü Avrupa’da önce Türkiye’de satışa sunuyor. Türkiye, yeni Golf’ün Avrupa’da lansmanını yaptığı 6 ülkeden biri oldu.
2 kasım’da Türkiye’de
Yeni Golf, Türkiye’yle birlikte anavatanı Almanya’nın yanı sıra İtalya, Fransa, Avusturya ve İspanya’da satışa çıkacak. 7’nci esil Golf, 2 Kasım’da başlayacak olan Autoshow’ta Türk müşterilere tanıtılacak ve fuarın hemen ardından satışa sunulacak. Türkiye’de üçü benzinli, biri dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle piyasaya sunulacak olan Golf 7, 42 bin 900’den başlayan fiyatlarla satılacak.
Hedef 11 bin adet
Doğuş Oto-Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, yeni Golf’ün Avrupa’nın en büyük pazarlarıyla aynı anda lansmanının yapıldığını belirterek, Golf’ün Türkiye’de 1994 yılından bu yana 90 bin adetlik satışa ulaştığını ifade etti. Golf’ün Türkiye’de yıllık 10 bin adetlik satış rakamına oturduğunu ifade eden Uygun, “2013 yılında da 11 bin adetlik bir satış hedefliyoruz. Bu yıl son iki ayda yaklaşık 2 bin yeni Golf getireceğiz” dedi.
Hedef İlk 3’te kalmak
Volkswagen’in dünya çapında en iyi distribütörü seçildiklerini hatırlatan Uygun, Türkiye’nin satışta pilot ve benchmark ülke olduğuna işaret etti. Yıl sonu itibariyle Türkiye pazarında binek otomobil pazarında ilk 3’te olmayı hedefle-diklerini kaydeden Uygun “Kalıcı ve istikrarlı olmak istiyoruz. Bu yılı ilk 3’te bitireceğiz. Geçen yıl kıl payı üçüncülügü kaçırmıştık. 2012 yılı sonu itibariyle hedef 55 bin adetlik satışa ulaşmak. Bu bizim için rekor. Gelecek yıl ise daha yüksek olabilir. Volkswagen 2018 yılına kadar dünyanın en büyük üreticisi ve satıcısı olmayı hedefliyor. Dünyada pazar payı çok arttı ve artmaya devam ediyor” diye konuştu.
100 kilo hafif, yüzde 23 cimri
1974 yılında pazara sunulmasıyla birlikte yeni bir sınıfın oluşmasını sağlayan ve bugüne kadar 30 milyon adede yakın bir satış rakamına ulaşan Golf 7, yollara çıkmaya hazır. Ailenin başlangıç versiyonu olan 105 beygirlik 1.2 TSI 42 bin 900’den satılacak. En üst versiyon 105 beygirlik 1.6 TDI ise Highline donanım paketiyle 68 bin 900 TL’lik fiyat etiketine sahip. İlk bakıldığında çok fazla radikal değişiklik yok gibi duran yeni Golf, Volkswagen’in yalın tasarım anlayışının yeni bir sonucu. Golf, Midline Plus, Comfortline ve Highline olmak üzere üç farklı donanım seviyesine sahip. Yeni Golf, boyutları itibariyle bir önceki nesle göre daha geniş olmasına karşın, 100 kg’a kadar daha hafif. Bu hafifleme, modelde yüzde 23’e varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor.
Aracın uzunluğu 56 mm artarken, dingil mesafesinin 59 mm artmasıyla ön ve arka koltuklardaki diz mesafesi de olumlu yönde etkileniyor. Bu değişim aynı zamanda, aracın ön ve arka çıkıntılarının kısalmasına ve 28 mm alçalan tavanıyla birleşerek daha sportif bir görünüme kavuşmasına yardımcı oluyor. Bir önceki versiyona göre 13 mm daha geniş olan Golf 7’nin bagaj hacmi de önceki nesle oranla 30 litre artırılmış. Bu arada yeni Golf’le birlikte Volkswagen’in logosu da hafif bir değişime uğrayarak, üç boyutlu hale getirildi.
Yeni modüler platform
Volkswagen’in modüler platform yönetimi MQB üzerinde yeniden tasarlanan 7. nesil Golf, yeni multimedya sistemleri, gelişmiş sürüş destek sistemleri, yeni iç ve dış tasarımıyla da öne çıkıyor, ESP, XDS (elektronik, dinamik diferansiyel kilidi), DSR (dinamik direksiyon önerisi), ikincil çarpışma freni ve yorgunluk tespit sisteminin standart olarak sunulduğu yeni Golf, BlueMotion Technology özelliği sayesinde ‘Start/Stop’ ve ‘Fren Enerjisi Geri Kazanımı’ gibi teknolojilerle daha düşük yakıt tüketim değerine sahip. Golf ailesinin benzinli versiyonları 1.2 TSI 105 PS, 1.4 TSI 122 PS ve 1.4 TSI 140 PS, BlueMotion Technology ile sunuluyor. Ayrıca, yine 1.4 TSI 140 PS versiyonunda ACT adı verilen aktif silindir yönetimi sistemi mevcut. Aktif silindir yönetimi ACT teknolojisi, 140 beygir gücündeki motorun 100 km’de sağladığı 4.8 litrelik yakıt tüketimi değeriyle, bir önceki nesilden yüzde 16 daha tasarruflu. Yeni Golf’ün dizel versiyonu ise 1,6 litrelik TDI motora sahip ve 105 PS güç üretiyor.
Yeni Beetle 22.900 Euro
VOLKSWAGEN Binek Araç, yılın son döneminde iki yeni modelini daha piyasaya sunuyor. Türkiye yollarına ilk çıkan model, otomobil tarihinin efsane modelleri arasında yer alan Beetle modelinin tamamen yenilenmiş hali The Beetle oldu. DSG şanzımana sahip 1.4 TSI 160 PS, hem DSG hem de manuel şanzımanla sunulan 1.2 TSI 105 PS’le satışa çıkan The Beetle, 22 bin 900 Euro’dan başlıyor. The Beetle, Beetle ve Design olmak üzere iki farklı donanım seviyesinde sunuluyor. Ayrıca Tiguan modelinin 1,4 TSI 150PS’lik DSG şanzımanlı versiyonu da satışa çıktı. Tiguan 1.4 TSI 150PS DSG, 69 bin 179 TL’den başlıyor.