TÜRKİYE, Hollanda ve Malta bayraklı hizmet veren Türk havayolu firması Corendon, bu yıl Boeing’in yeni üretimi olan 737 MAX 8 tipi uçağını filosuna kattı. 110 milyon dolarlık yeni uçak, Türkiye’de ilk kez Corendon logosuyla uçmaya başlıyor.
#Boeing 737 MAX 8ABD'de açıklanan verilerden alınan sinyallerle faiz indirimine yönelik beklentiler güç kazanırken, yatırımcıların risk iştahında artış görüldü. Fed'in gelecek haftaki toplantısında 25 ya da 50 baz puanlık faiz indirimine gidebileceği yönündeki beklentiler "yüzde 50'ye yüzde 50" düzeyinde eşit oranda bulunuyor.
#FedPandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYEn sık bindiğimiz yolcu uçakları dar gövdeli uçaklardır. Bunlar arasında Boeing’in 737 serisi, Airbus’ın da A320 ailesi var. Siz bu iki uçaktan hangisinde daha rahat ediyorsunuz? Hangisine daha fazla güveniyorsunuz? Bu soruların cevapları birbiri altına konulduğunda neredeyse skor eşitleniyor. Dar gövde önümüzdeki dönemde daha çok üretilmesi gereken uçak olarak gündeme geliyor. Bu iki uçaktan daha küçük yolcu uçakları da var ama 737 ve A320 halen pazarda lider konumundalar.
#Dar GövdeBöyle bir kâr hiç görülmedi. Pandemi tam bitmeden hızlı toparlanma THY’yi rekora koşturdu. Açıkladığı kâr bugün Avrupalı hatta bazı Amerikan havayollarını bile kıskandırdı. Uçak fabrikalarının pandemi dönemindeki sorunları nedeniyle yeterli uçak verememesi, Avrupa havalimanlarında yaşanan kargaşalar olmasa THY belki de bu yılın ilk altı ayının kârını 900 milyon doların üzerine taşıyacaktı.
#Türk Hava YollarıPandeminin etkisinden kurtulmaya başlayan turizm sektörü bu kez de Rusya-Ukrayna savaşının sıkıntılarıyla karşı karşıya kaldı. Tüm sınırlamalara rağmen özellikle aile ziyareti ya da tatil için Türkiye’ye gitmekten vazgeçmeyen Avrupalı Türkler için Anadolu’daki havalimanlarına seferlerini sürdüren Corendon Havayolları’nın kurucularından Yıldıray Karaer, Avrupa’da, Türkiye’de tatil için çok büyük bir ‘iştah’ olduğunu söyledi. Kısa zamanda dünyanın 65 ülkesinde 165 havalimanına uçan bir havayolu şirketi haline gelen Corendon’un Yönetim Kurulu Başkanı Karaer, 2022 sezonunu Hürriyet’e anlattı...
#Corendon HavayollarıHavalimanı otoriteleri sanki pandemi bitmiş gibi davranıyor. Hijyen şartlarının peşini bıraktılar. Çok yoğun olan havalimanlarında insanlar burun buruna dolaşıyor. Sosyal mesafe tümüyle unutuldu. Sadece yerlerdeki işaretler kaldı. Uçaklarda ise havayolu şirketleri maske zorunluluğu kalktıktan sonra işi gevşetti. Dezenfektan işlemleri savsaklanmaya başladı. Oysa COVID-19’un son varyantlarında bulaşıcılık doruğa çıktı.
#MaskeTHY-Lufthansa ortak şirketi SunExpress çok başarılı bir operasyon sunuyor. Türk-Alman ilişkilerinde zaman zaman meydana gelen inişli çıkışlı ilişkilerden her zaman korunmuş bir havayolu. Anadolu içinde ve Avrupa arasında ağırlıklı bir hava köprüsü oluşturdu ve çapraz uçuşlar için en iyi olanakları sundu. Şirket geçen yılı ise 75 milyon Euro kâr ile kapattı.
#Sunexpress