Geçen yıl sonunda konkordato talep eden Beta Ayakkabının dün görülen davasında önemli bir karar çıktı. Mahkeme, Beta’nın iki şirketi için 1 yıllık kesin mühlet verdi. Bu kararla birlikte şirket, faaliyetlerin daha rahat bir biçimde sürdürebilecek. Beta’nın toplam borcu ise 100 milyon TL seviyesinde. Beta'nın, Türkiye genelinde 50 kadar mağazası bulunuyor.
#Avukat Fatih Ekrem EkinciSon günlerde üst üste şirketlerin konkordato ilan ettiği haberlerini okuyoruz. Peki nedir bu konkordato? İyi mi kötü mü? Şirketler iflastan böyle mi kaçıyor? TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik’in de söylediği gibi konkordato ve yeniden yapılandırmaları, ‘son çıkış yolu’ gibi olumsuz (bir algıyla) etiketlememek lazım. Bunlar, alacaklı ve verecekli arasında bir ‘uzlaşma & anlaşma’ adımıdır. Merak edilen konkordatoyu 8 soruda özetledik.
#GazetehaberleriKatar’da perakende sektörünün lideri Blue Group, 7 şirketini birleştirdi ve başına Beta’nın CEO’su Barbaros Akyıldız’ı getirdi. Akyıldız’ı Katarlılara bulan ise Hintli bir beyin avcısı oldu. 43 yaşındaki Barbaros Akyıldız’ın bu önemli göreve seçilmesinde ise ayakkabı sektörüne getirdiği yenilikler etkili oldu.
#Blue GroupBu yıl sonunda cirosunun 1 milyar doları aşmasını hedefleyen Migros, Güneydoğu'daki yatırımlarını sürdürüyor. Migros, Güneydoğu'da bir alışveriş merkezi iki mağaza açarken, İstanbul'da da yeni formatlı ilk Migros mağazasını Beşiktaş Ihlamur'da hizmete sokacak.
Teknolojideki yeni büyük fikirler (“next big thing”) gerçek hayatta kullanılmadan önce, genellikle fragmanlar ile hayatımıza girerler. Bu süreçte, teknolojik kavramlar yeterince açıklanmadan, gereğinden fazla kullanılarak jargon haline gelir ve teknolojiler özelinde bir beklenti (hype) oluşur. Bu durumu, gelişen yeni teknolojiler özelinde pek çok kez gözlemledik: Bulut bilişimde, yapay zekada, blokzincirinde ve 5G’de olduğu gibi… 2021’in son dönemlerinde, metaverse açısından da benzer bir gelişim yaşandı ve metaverse kavramı gölgelerden çıkıp ana akım sözlüğüne girmiş oldu…
#Ergi ŞenerHotiç, Yeşil Kundura hemen arkasından Beta... Ayakkabıcılık sektörünün bu üç büyük markası borç ödemede yaşadığı sorunlar nedeniyle konkordato ilan etti. Son olarak da yabancı markalı ayakkabı satan zincir Shoes Center tüm mağazalarını kapatarak piyasadan çekilme kararı aldı. Bu gelişmeler yüzünden, üretimden hammaddeye birbirine bağımlı sektörde endişeli bekleyiş olduğu gözleniyor...
#YazarlatHacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Endokrinoloji ve Metabolizma Bilim Dalından Prof. Dr. Okan Bülent Yıldız’ın editörlüğünü yaptığı bu bölüm aynı üniteden diyetisyen Meral Mercanlıgil ve Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Spor Hekimliği Anabilim Dalından Prof. Dr. Haydar Demirel ve Prof. Dr. Sedat Tolga Aydoğ’un katkıları ile hazırlandı. İşte diyabetle ilgili merak ettiğiniz her şey...
#DiyabetAYAKKABI sektörünün önde gelen markaları arasında yer alan, üretim ve perakende alanında gerçekleştirdiği atılımlarla dikkat çeken İzmir doğumlu BETA, 2014-2015 yılında atağa kalktı. Ülke genelinde 35 mağazasında sunduğu özgün tasarımlara sahip geniş renk seçenekli ayakkabı, bot ve sandalet modelleriyle farkını ortaya koyan firmanın Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, yeniden yapılanma sürecine girdiklerini belirtti.
TÜRKİYE'de tüm ayakkabı üretim tekniklerinin bir arada kullanıldığı tek ayakkabı fabrikasına sahip olduğu belirtilen ve İzmir'de doğan BETA, ülkenin ayakkabı markası olma yolunda adımlar atıyor. İzmir'de üç mağazası bulunan ve bunu kısa süre içinde 6'ya çıkartmayı hedefleyen firmanın Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, "İzmir'de toplamda 10 mağaya ulaşmayı amaçlıyoruz" dedi.
SOSYAL medya hayatın her alanını etkilediği gibi, patronların markalarının reklamını yapma mecrasına da dönüştü. Patronlar Facebook, Twitter ve Instagram gibi popüler mecralardan yeni ürünlerini duyuruyor. Hem tüketici hem de çalışanlarıyla ‘iyi iletişim’ sergileyen patron örneği her geçen gün artıyor.