Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2001 00:00
Beyaz eşya ve bu yıl erken indirime giren giyim mağazaları, vadeleri uzatma, daha fazla indirim ve düzenledikleri çeşitli hediye kampanyalarıyla durgunluğu aşmaya çalışıyorlar.
Mağaza yetkilileri, yapılan indirim ve kampanyalara karşın, satışların yaşanan durgunluk nedeniyle istenilen düzeyde gerçekleşmediği görüşünde birleşiyorlar.
Giyim mağazaları, yüzde 75'e varan indirimlerin yanı sıra ''1 alana bir bedava, 2 alana bir bedava, hediye çekleri, taksit sayısını artırma'' gibi avantajlarla tüketicilere ödemede kolaylık sağlamak ve satışlarını artırmak için çeşitli kampanyalar düzenliyorlar.
Giyim mağazalarından Polo Garage, bazı ürünlerinde yüzde 70'e kadarindirim yapıyor. Nişantaşı'ndaki mağazanın müdürü Sema Ergintuğ, indirimi her yıl geleneksel olarak yaptıklarını ifade ederek, müşterilerinden bir çoğunun bu indirimi beklediklerini söyledi.
Ergintuğ, ''Satışlar hedeflere yakın. Ama eskiden satışlar, hedefleri geçerdi. Bu ekonomiyle, krizle ilgili birşey'' dedi.
Nişantaşı'ndaki Yargıcı Personel Şefi Cemil Bekdemir de, bazı ürünlerde yüzde 75'e kadar indirime gittiklerini belirterek, yaptıkları indirimleri müşterilerine e-mail yoluyla
haber vererek dahaçok satış yapmayı sağladıklarını söyledi. Bekdemir, ''Eski canlılık yok ama e-mailin çok faydasını görüyoruz'' dedi.
Yüzde 50'ye kadar indirim ve giysilerde 6, ayakkabıda ise 4 taksit yapan Derimod'un Nişantaşı mağazası yetkilileri de, taksit olayının satışları etkilediğini ifade ettiler. Yetkililer, piyasanın zorlamasıyla indirime de erken girildiğini söylediler.
''ALIM GÜCÜ DÜŞTÜ'' Nişantaşı'ndaki Mango mağazası müdürü Parla Politi ise yaklaşık 1.5 aydır yüzde 50 indirim yaptıklarını ve sezon ağırlıklı ürünler sattıklarını bildirdi.
Benetton mağazasının Müdürü Timur Şahin de, indirime erken girdiklerini, şu anda yüzde 50'ye kadar indirim yaptıklarını ve bazı mağazalarında ''2 kazak alana bir tanesi bedava'' kampanyası uyguladıklarını anlattı.
İstiklal Caddesi'ndeki Levi's mağazasından Özkan Borçalı ise 2 sezon boyunca yüzde 50 indirim yaptıklarını belirterek, ''İndirimin hiçbir özelliği kalmadı. Çünkü alım gücü düştü. Satışlarımız da öncekiyıllara göre düşük'' dedi.
Caddedeki Beta ayakkabı mağazası Müdürü Metin Yıkar da, yaptıkları yüzde 40'a kadar indirimin geçen yıla göre fazla olmasına karşın, satışların düşük olduğunu söyledi.
Bu arada, piyasadaki birçok giyim mağazası da benzer kampanyalar uyguluyor. Örneğin, Faik Sönmez, bayram alışverişine 5 taksit imkanı, Esprit, Karaca, NetWork yüzde 50'ye kadar indirim, Elle, çizme, bot, ayakkabı, çanta alana hediye çekleri veriyor.
BEYAZ EŞYA MAĞAZALARINDA DURUM Beyaz eşya markaları da, televizyonlardan buzdolaplarına, çamaşır makinelerinden bulaşık makinelerine, müzik setlerinden derin donduruculara kadar birçok eşyanın vadesini uzatarak ödemelerde kolaylık sağlamanın yanı sıra, verdikleri 37 ekran televizyon, elektrikli süpürge ve fırın gibi hediye ürünlerle de tüketicinin 2 ihtiyacını birden karşılamaya yöneldi.
Sirkeci Arçelik mağazasında görevli Nimet Aksu Bal, piyasada yaşanan durgunluğun aşılabilmesi amacıyla birçok markanın satışlarını vade uzatarak artırmaya çalıştıklarını belirterek, bu kampanyaların birçok marka tarafından uygulanması nedeniyle rakip firmalara karşı bir cazibesinin kalmadığını ileri sürdü.
Bal, kampanyalar çerçevesinde verilen bedava ürünlere de vatandaşların pek ilgi göstermediğini, ihtiyacı olması halinde talep ettiğini bildirdi.
Bosch Sirkeci mağazasınde şef Bilhan Kirman da, ''Şu anda ne yapılsa satışlara bir etkisi olmaz'' diyerek, yapılan kampanyaların durgunluk nedeniyle satışları etkilemediğini ifade etti.
Satışlarda önceki yıllara göre yüzde 75'e kadar bir gerileme yaşandığını ifade eden Kirman, ''Kampanya sadece sizde varsa bir avantaj getirir. Ama herkeste var'' dedi.
Bayilerin isteği üzerine kampanya düzenleyen Vestel'in yetkilisi de, kampanyanın satışları artırmadığı görüşünde.