Koronavirüs salgını nedeniyle evlerinde kalan vatandaşların bakliyat, makarna, un ve maya tükettiklerine dikkat çeken İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Üyesi Yavuz Altun, "Ramazan ayı ile birlikte bu ürün gruplarına olan ilgi 3-4 katına çıktı" dedi.
#MakarnaYılbaşına sayılı günler kaldı, birbirinden lezzetli sofralarda sevdiklerimizle yepyeni bir yılı karşılamak için de hazırlıklar devam ediyor. Gıda Güvenliği Derneği Başkanı Samim Saner yılbaşı sofraları için tüketicileri açıkta satılan ürünlere karşı uyardı.
#Aflatoksinİstanbul Büyükşehir Belediyesi, Enflasyonla Topyekün Mücadele kapsamında “Üreticiden Tüketiciye Doğrudan Satış” hizmetine 34 ilçede 54 farklı noktada devam ediyor. Tanzim satış noktalarında bugün bakliyat satışlarına da başlandı. İlk gün 17.880 kilogram pirinç, 9.800 kilogram nohut ve 5.900 kilogram mercimek vatandaşlar tarafından satın alındı. Yarından itibaren elma satışları da başlıyor.
#Tanzim SatışRamazan ayının yaşandığı bugünlerde piyasalarda hareketlendi. Ramazan ayı öncesi başlayan hareketlilikle özellikle gıda ürünlerin satış grafiğinin yükseldiğini söyleyen sektör temsilcileri, “Raflarda neredeyse yıl boyunca yer almayan güllaç, hurma gibi ürünler satışa çıkıyor. Kahvaltılık ürünlerinin satışlarında büyük artış var. Gıda perakendecilerinin satışları ortalama yüzde 25 yükseldi” dedi.
#Ramazan2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Buna göre Türkiye “Şeker ülkesi- Delightland” temasıyla tanıtılacak. Dubai Gulfood’da dünyaya tanıtılan yeni tema ile 2015’te öncelik Güney Amerika kıtası olmak üzere 40 ülkede aktivite yapılacak.
Dolar 2.2505 TL ile yeni rekora ulaştı. Euro ve döviz sepetinde de tarihi rekorlar var. Ulaşılan kur seviyeleri piyasa uzmanları ve reel sektör temsilcilerini endişelendirmeye başladı. Oyak Yatırım Başekonomisti Mehmet Besimoğlu "Merkez Bankası'nın geçtiğimiz sene kur seviyesi telaffuz etmesi kurun yükselmesi karşısında şirket kararlarını geciktirdi. Döviz açığı olanlar da pozisyonlarını pek kapatabilmiş gözükmüyor. Şirket iflas haberleri de gelmeye başladı" diye konuştu
#DolarDoların art arda rekorlar kırması üreticiyi endişelendirmeye başladı. Ancak üreticiler için asıl tehlike bu kurun kalıcı olması veya daha da yükselmesi... Ekonomistler sermaye girişinin azalmasıyla şirketlerin borç kapatmaya koştuğunu, enflasyonun bu seviyedeki kurdan olumsuz etkileneceğini söylüyor. 2.20 TL’lik dolar ve 3 TL’lik Euro kuru ihracatta Türk şirketlerine kağıt üstünde avantaj sağlasa da sektör temsilcileri kârlılığın azalacağını, maliyetlerin artacağını belirtiyor.
#Türkiye Ekonomi KurumuŞEKER piyasasını düzenleyen Şeker Kurumu’nun, temmuz ayında ton başına zorunlu olarak alınan 61 dolarlık navlunu kaldırması, ihracatçı ile Şeker Fabrikaları Genel Müdürlüğü’nü karşı karşıya getirdi. 25 fabrika navlunu devam ettireceğini açıklarken, ihracatçılar bunu kararı hiçe saymak olarak yorumluyor.
Avrupa'nın önde gelen toptan gıda şirketlerinden Marmara'nın sahiplerinden Mustafa Kuru, 'Genç Eurotürk bakliyat gibi kuru gıdadan uzaklaşıyor. Buna karşılık Türkiye'ye giden turistler dönüşlerinde Türk gıdalarına yöneliyor. Böylelikle satışlarımız dengeleniyor' diyor.
Ankara Ticaret Odası (ATO), Türkiye’nin en sıcak kışlarından birini yaşadığı 2006’da palto, kaban, kazak satışlarının yüzde 70 oranında gerilediğini belirledi. Küresel ısınmanın Ankara’daki hazırgiyim üreticileri ve satıcılarına maliyeti ise yaklaşık 25 milyon dolar oldu.
İSO tarafından açıklanan "Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu" raporu, TÜİK’in büyüme, katma değer artışı gibi rakamlarını tartışmaya açtı. Türkiye’nin 1000 devinde brüt katma değer artışı yüzde 0.7’de kalınca İSO Başkanı Tanıl Küçük, TÜİK tarafından açıklanan yüzde 6.5’lik artışı "anlamakta ve açıklamakta" zorlandıklarını söyledi.